Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slöprojekt BMTech BMW E91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

    Sådär nu var täckbiten klar och på plats och hela baseriet inkopplat
    Bytta dämpningen i lådan mot lösull oxå och jag tycker den låter mycke bättre nu..

    Bild på hela bagaget då...


    Och en närmare bild..


    Nu är det inte så mycke kvar att mixtra med.
    Ska bara bygga en bit golv att täcka allt med...
    Sen fortsätter jobbet med att dämpa upp bilen så den blir knäpptyst.
    För nu hittade man ju genast mer saker som behöver tystas när man fick in lite riktig bas i bilen :mrgreen:

    Comment


    • #62
      Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

      Har ju hänt lite sen jag uppdaterade sist men jag har tagit bilder så jag uppdaterar nu

      Dämpat bakdörrarna....
      Tomt var det i dom.


      Efter en runda dämpmatta så lät dom mycke trevligare även om jag inte spelar med högtalarna som sitter där så är det trevligt med en tyst bil...


      Sen hade jag starka misstankar om att trösklarna inte va så himla dämpade och bra...
      Mina midbasar spelar ju trots allt ut i dom...
      Och visst misstänkte jag rätt....
      Dom lät riktigt skit i plåten och var fulla med hål och gummiploppar..


      Jag dämpade med ett lager även där...
      Mer gick inte och ta då plastkjolen ska dit över oxå...


      Det gjorde susen och mid låter nu bättre och bilen blev ännu tystare att köra....

      Comment


      • #63
        Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

        Sen testade jag på att tävla enligt emmas SCC reglemente och då fick jag påpekande på ena slutsteget som visserligen sitter under en cover men tydligen var det fult....
        Kabelsallad kallades det :roll:


        Så det var bara till att fara ner till jimmie på blekinge bilradio och handla installations material...
        Efter en dags mekande och donande ser det nu ut såhär istället...


        Som bonus visar jag en helhetsbild på hur det ser ut under hela golvet för allt täcks ju sen...


        Dock hände det nått under dagen för nu har jag ett kraftigt oljud i vänster i bilen :cry:
        Så imorgon blir det felsökning...

        Comment


        • #64
          Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

          Lokaliserade felet idag och sprang på det direkt så det gick fort att åtgärda
          En lågnivå kabel låg jordad mot chassit och där kom störningarna...
          Nu är det knäpptyst i bilen och den låter bättre än någonsin då jag nollade allt och ställde från början igen
          Redo för tävling igen :mrgreen:

          Är det så dåligt intresse för tråden att det inte är nån mening att uppdatera här...?
          Ingen verkar läsa den ..?

          Comment


          • #65
            Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

            Läste just igenom den
            Gillar det du gör med originalstuket, samma tanke som mig !
            Har dock varit borta från forumet och bilstereovärlden rätt länge nu, får se när jag tar tag i det hela igen.. :S

            Comment


            • #66
              Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

              Vilket lyft efter du la ner lite tid på kabeldragningen.
              Har visat din tråd för en på jobbet som precis köpt en E91:a och vill bygga om lite.
              Hur stor låda fick du till för baslådan i baljan?
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • #67
                Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                Tack....
                Jag tror jag fick ut ca 20 liter....
                Sen fyllde jag upp med en hel del dämpull ocgh det funkar bra...
                Vill man va lite seriösare så är det nog inte dumt att skruva ur hela baljan och lägga ett lager glasfiber i den innan man limmar i baffel...

                Comment


                • #68
                  Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                  Originally posted by BMTech View Post

                  Är det så dåligt intresse för tråden att det inte är nån mening att uppdatera här...?
                  Ingen verkar läsa den ..?
                  Uppa på!
                  Joho.

                  Pierre....snål på kommentarer
                  SEASTREAMS GARAGE


                  ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                  Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                  Comment


                  • #69
                    Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                    Klart man läser! Tänk vad lite kabelstrumpa och krympslang kan göra! Ser kanon ut!!

                    Comment


                    • #70
                      Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                      Ser kanon ut tycker jag hmmm undrar varför trösklarna har så mkt hål täckta med gummipluggar , är ju bra när det skall rostskyddas men 15 hål! Så länge du inte täppt till ngt hål som inte var pluggat så lär det inte vara ngn fara för kondens/rost i dem heller.
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • #71
                        Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                        Originally posted by Hewi View Post
                        Ser kanon ut tycker jag hmmm undrar varför trösklarna har så mkt hål täckta med gummipluggar , är ju bra när det skall rostskyddas men 15 hål! Så länge du inte täppt till ngt hål som inte var pluggat så lär det inte vara ngn fara för kondens/rost i dem heller.
                        Ja jag undrar med varför det var så många hål..
                        Men det satt plugg i alla så jag slet bort dom och ersatte med butyl mattan som borde göra samma jobb...

                        Comment


                        • #72
                          Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                          Kör du 3vägs framsystemet aktivt eller med tillhörande filter? Hur tycker du att det spelar?

                          Har lite funderingar på att kanske skaffa ett sådant kitt själv

                          Comment


                          • #73
                            Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                            Jag kör det med tillhörande filter och det spelar sjukt bra för dom pengarna...
                            Har tävlat 4 ggr i år och vunnit samtliga så det säger väl en del

                            Comment


                            • #74
                              Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                              Som någon tidigare sa, vilket lyft det var med lite kabelstumpa
                              Saab 9-3 SQ style

                              Comment


                              • #75
                                Re: Slöprojekt BMTech BMW E91

                                Eftersom jag planerar att tävla i OEM Master så har jag mixtrat lite med bilen.
                                Tyckte den var lite tråkig i cupen så jag ändrade lite.


                                Tyckte det blev snyggare med BMTech/Hertz orange än gubbsilver
                                Ursäkta den dåliga kvaliten på bilden men det kommer nog fler som är bättre sen nån gång :P
                                Annars är det bara till att komma och glo på elmia

                                Comment

                                Working...
                                X