Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf III VR6 - en askungesaga!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VW Golf III VR6 - en askungesaga!

(Känner någon igen min bil som fanns utanför Kalmar så vill jag gärna ha tag i den förra ägaren, glömde ta "före" bilder innan vi nedmonterade allt och vill gärna ha tag i det, han borde ha något sen annonsen om inte annat)

Här kommer lite information om min nya bil som jag köpte i Kalmar för 10k
    som är tilltänkt som min lilla leksak, jag älskar både att visa upp (mig?) den och showa med ljudet.. Vi är just nu "mitti" projektet så alla idèer och tankar är välkomna in i projektet! Ni kan även läsa mer om bilen på www.garaget.org/miss_iceled

När vi hämtade den såg den i princip ut såhär:

Den är alltså röd med svarta lister och skärmbreddare som döljde en hel del rost kan man säga. Den har nog även blivit krockad för kjolpaketet passade inte riktigt, fronten är helt skev, hehe. Mörkblåå inredning = BLÄ!

Tanken är att lacka den i pearlröd (alt solid röd), svart tak och huv, dekaler som går i svart och vitt (eftersom mina nya 17" fälgar är vita orginal)
    All inredning ska sakta men säkert (efter plånboken) skifta från blått till svart. Vi tog panelen från min gamla skrotade Golf III cl så den är svart, även ratt, mattor och mittkonsollen är det. Kvar är dörrsidorna.

Ljudet som kommer finnas i den är:

Kenwood CD
    X antal Kenwood koaxialer (i blandade storlekar)
    1 st Kicker KX 650.4 slutsteg
    1 st Kicker KX 2500.1 slutsteg
    1 st Kicker Solo X 12"
    1 st Gult Optimabatteri

Fick förslag om att köra Kicker rakt igenom, fast de blir de ju inte ritkigt med tanke på att CDn (som är splitterny) är Kenwood. Men vi får se

Vi har inte gjort ett dugg på ljudsidan ännu, först ska den lackas (vilket jag gör själv) och städas, sen är det LJUDBYGGE! Det skojigaste av allt

Ska bli riktigt spännande att se hur solo xen kommer spela eftersom den inte är så vanligt. I min förra golf hade jag en Spectron 12" bas så jag hoppas väl att spela lite högre än jag gjorde med den (140.1db)

Design på låda, placering av steg och allt sånt är knappt funderat på, så nu vill jag ha massa idèer folket!

Tack för mig sålänge!

Re: VW Golf III VR6 - en askungesaga!

Jaså har Neander lämnat över lite grejer till damen

Blir nog bra, men en fråga. ett batteri till dem stegen. kan det verkligen räcka?
    Visst till vardagspoppande räcker det väl.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
      Jaså har Neander lämnat över lite grejer till damen

Blir nog bra, men en fråga. ett batteri till dem stegen. kan det verkligen räcka?
      Visst till vardagspoppande räcker det väl.

Hehe, mjoo han behöver dom inte längre när han kör på lite mer "racing"tema, synd för honom, tur för mig

Vi diskuterade saken igår faktiskt och det blir nog minst ett till batteri såsmåningom

Comment

HU har man ju nästan aldrig av samma märke som resten så att du kör Kenwood där är helt okey , ang förre ägaren och bilder så borde hans namn stå på transportstyrelsens hemsida om du går in där och slår på ditt reg nr och sedan är det bara att söka hans tel på Eniro och sedan ringa och fråga efter bilder.
        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Collt att tjejen till neander börjar i dessa banorna oxå På tal om det. Kmr Neander ut med nått kul 2010?
          Linus "Lellen" Andersson

Passat kombi 01 clean edition
          Espl,Bassrace

Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
          Svensk mästare Super street NW -06

Comment

Originally posted by Lellen View Post
            Collt att tjejen till neander börjar i dessa banorna oxå På tal om det. Kmr Neander ut med nått kul 2010?
            Tänkte presis fråga dessamma, va händer där uppe i garagen inför 2010`?

Comment

Ja visst är det lite skoj, speciellt med mer tjejer in i sporten tycker jag
              Och jag har ju Gusums bäste läromästare också

Jaa ni, tävla ska han ju som "vanligt" eftersom jag ändå åker, men han kör väl lite mer "racing"tema nu men en nybyggd låda blir de i hans med, vad får tiden utvisa, ingen som vet

Comment

Hur går de här då? bilen kanske är på M.A.Pning
                Attached Files
                Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                sigpic
                Tack till Ljudia AB

Comment

Working...
                X