(Känner någon igen min bil som fanns utanför Kalmar så vill jag gärna ha tag i den förra ägaren, glömde ta "före" bilder innan vi nedmonterade allt och vill gärna ha tag i det, han borde ha något sen annonsen om inte annat)
Här kommer lite information om min nya bil som jag köpte i Kalmar för 10k
som är tilltänkt som min lilla leksak, jag älskar både att visa upp (mig?) den och showa med ljudet.. Vi är just nu "mitti" projektet så alla idèer och tankar är välkomna in i projektet! Ni kan även läsa mer om bilen på www.garaget.org/miss_iceled
När vi hämtade den såg den i princip ut såhär:

Den är alltså röd med svarta lister och skärmbreddare som döljde en hel del rost kan man säga. Den har nog även blivit krockad för kjolpaketet passade inte riktigt, fronten är helt skev, hehe. Mörkblåå inredning = BLÄ!
Tanken är att lacka den i pearlröd (alt solid röd), svart tak och huv, dekaler som går i svart och vitt (eftersom mina nya 17" fälgar är vita orginal)
All inredning ska sakta men säkert (efter plånboken) skifta från blått till svart. Vi tog panelen från min gamla skrotade Golf III cl så den är svart, även ratt, mattor och mittkonsollen är det. Kvar är dörrsidorna.
Ljudet som kommer finnas i den är:
Kenwood CD
X antal Kenwood koaxialer (i blandade storlekar)
1 st Kicker KX 650.4 slutsteg
1 st Kicker KX 2500.1 slutsteg
1 st Kicker Solo X 12"
1 st Gult Optimabatteri
Fick förslag om att köra Kicker rakt igenom, fast de blir de ju inte ritkigt med tanke på att CDn (som är splitterny) är Kenwood. Men vi får se
Vi har inte gjort ett dugg på ljudsidan ännu, först ska den lackas (vilket jag gör själv) och städas, sen är det LJUDBYGGE! Det skojigaste av allt
Ska bli riktigt spännande att se hur solo xen kommer spela eftersom den inte är så vanligt. I min förra golf hade jag en Spectron 12" bas så jag hoppas väl att spela lite högre än jag gjorde med den (140.1db)
Design på låda, placering av steg och allt sånt är knappt funderat på, så nu vill jag ha massa idèer folket!
Tack för mig sålänge!

Comment