Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 540 E34 bruksbil..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: BMW 540 E34 bruksbil..

    mja, hur börjar man.. jag är nybörjare när det gäller bilstereo.. har alltid bara slängt i nån färdigbyggd baslåda i bagaget och sen har det inte blivit mer..
    men så råkade jag googla fram det här forumet och självklart var man ju dum nog och blev inspirerad så nu ska ljudsystemet bli lite mer genomarbetat är det tänkt..

    bilen är en BMW 540 -93.. egentligen är jag en volvosnubbe men blev sugen på en E34 när jag såg att priserna på dom har rasat massor..
    M5 är ju lite smågay med sin 6'a, manuella låda och höga pris och eftersom jag är straight så fanns det bara ett val.. 540..

    bilen har sina krämpor men för 15k är den rätt hyfsad ändå..






    ljudet som sitter i nu:
    Alpine CDE-9881RB huvudenhet..
    originalhögtalare drivna av nått 4-kanaligt MDS Classic slutsteg (satt i vid köpet)
    färdigbyggd baslåda med 12" från GAS driven av nått 2-kanaligt Nikama-steg (fick detta skräp gratis kan man säga)

    ljudet som ska i:
    Zachry XLNT-620 2-vägs kit fram..
    Zachry XLNT-602 koaxialer i hatthyllan..
    Zachry BX-P12 i en sluten låda i bagaget..
    DLS CA12 ska driva basen och ett DLS CA41 ska driva resten..

    fram + bak + bas..


    bas..


    CA12.. CA41 är inte införskaffat än..


    har börjat pilla med diskanterna lite smått.. Zachrydiskanterna passade perfekt på originalplatsen innanför backspegeln med lite lättare modifikationer..
    originalskräpet ligger närmast limpistolen..


    om denna placering är rätt eller fel skiter jag i.. vill behålla lite factorylook där det är möjligt och eftersom jag är nybörjare vill jag hålla det enkelt..

    blir lite mer genomskinligt än vanligt eftersom det svarta skumgummi som ska hindra insyn smulades sönder vid beröring och därför kasserades..


    gallrena ska målas om då dom har tappat färgen på några fläckar..