Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SPL: Golf 2

Hej istället för attt bygga i en Venton så blev det en Golf2a. Det är en 1,6 liters på 68hästar rätt lagom för att inte köras spec ofta :P

Uppdaterat med fler bilder på sidan två. hittar inte hur man lägger till fler bilder i detta
    Saker som är gjorda nu är
    Bytt batteriet fram till ett Odyssey 2150 och extra jordnings punkt med 50mm2 kabel.
    Satt i två st Odyessy 1700 bak och gjorda kopparskenor för attt linka ihop dom.
    Dra en Plus sladd fram till bak. med en automat säkring fram 140 ampere bak 250 amp ANL säkring.
    Dörrsidorna sitter där nu med 2x6,5 Impact RH med Soundstrem Delningsfilter och diskanter
    Steg till dom är ett vå kanals Soundstrem vet ej modell finns på bild.
    Steget till basen sitter i nu med Soundstrem XXX-6500
    Basen är en Blaupunkt Velocity PRO 15" på 4800watt

Spelar på fint och bra tryck från fronten så det står härliga till

Detta är första projekt tråden någonsin jag gjort ska försöka göra den hyffast bra iallafall.

Det första som gjordes var att byta batteri fram till ett Odyssey 2150 batteri och göra en till jordnings punkt och sätta 50 mm2 kabel till nya punkten. det är klart men inga bilder nu.

Andra etappen blev att åka till skroten och hämta nya dörrsidor och planera hur dom skulle bli och hur det skulle se ut bak och dra en plus kabel från fram till bak med en automat säkring fram.

Och det gjordes en ram till batterier som ska limmas i reservhjuls paljan kan ej skruva fast den med tanke på att tanken sitter under.

och sedan låt bilderna få tala för sig själv istället. :P Men talar inte, skriver inte om mitt Hemliga Vapen och det visas inga bilder på vapnet heller just nu :P
    OBS Monoblocket på bild är bara en mall för att få se ungefär hur det kommer bli :P
    Attached Files
    Last edited by connsann; November 12, 2009, 21:24. Reason: uppdaterat listan

Re: Golf 2

ser bra ut får följa dena tråd
    Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

Comment

A jo hoppas det blir bra. Men Är lite så med en tråd om bygget just nu känns det som. Men hoppas jag int ångrar mig då jag redan pressenterat det :P

Comment

hel,Det ser bra ut hoppas att det spelar högt,dörrene tror jag vill bli bra..sluten låda och impact rh=
        hilsen dag gunnar.

Comment

fan conny va du tvungen att lägga ut den bilden på min röv hehe

Comment

A hoppas att framsystemet blir bra lär kunna möta upp basen och spela högt iallafall

Grattis Kim att du hittat hit med

Comment

Originally posted by connsann View Post
              A hoppas att framsystemet blir bra lär kunna möta upp basen och spela högt iallafall

Grattis Kim att du hittat hit med
              haha lätt här ska man ju lätt vara medlem :P

Comment

Ända som igentligen har hänt nu är att dörrsidorna blev provlyssnade med ca 30 watt per sida i ett garage lät hög fint och kraftfullt.
                Golvet i skuffen är på plats med. fast ej klädd.
                Är la det ända som hänt bilen på ljud fronten väntar fortfarande på att min stereo ska komma tillbaka från lagning hos Pioneer.. kanske väntat i sisådär 3-4 elle é det 5-6 veckor nu...

Comment

fan vi måste fixa in det andra så man kan test lyssna på ljudet nån gång

Comment

Så nu är igentligen bygget klart allt sitter i bilen. Kolla första inlägget på listan

Kommer komma noge bild framöver när Gringo behagar lägga upp den
                    Last edited by connsann; November 9, 2009, 22:47.

Comment

Hur många liter är lådorna i dörrarna?

MVH Simon Jonsson

Comment

Vet ej hur många liter dom är på om jag ska vara ärlig.

Comment

Originally posted by Snoddas View Post
                          Hur många liter är lådorna i dörrarna?

MVH Simon Jonsson
                          hei,jag vet---jag vet......ca 10liter i varje dörr.
                          det låter godt och betre skal det bli når connsan justerer steget.
                          hur låter basen connsan?
                          hilsen dag gunnar

Comment

här kommer lite bilder på det senaste

[ATTACH]1227[/ATTACH]

[ATTACH]1228[/ATTACH]

[ATTACH]1229[/ATTACH]

Comment

BÄTTRE BILDER KOMMER lite strul med min kamra kommer förhoppnings vis imorgon och kanske ett filmklipp på garaget :P

A låter rimligt med 10 liter
                              A jo basen brännde strax efter att ljudet blev i kopplat :P
                              Men a nu har jag lyssnat på framsystemet och grovt ställt in det efter mitt tycke bara gain står på 3/4 och resten justerat med stereon
                              Blev överraskad av detta ljud levererade ett välljud blundade jag s¨å kunde jag sväva in i låten men nu kan int jag bedömma SQ men tyckte det var snudd (trotts att SQ killarna kanske kan skratta åt mig :P)
                              Midbasen fanns det mycke av klarade techno´, 50 tals rock, dansband, Sleepknot, tyngre musiken som typ rave ne jag gillar framsystemet fattas bara lite av djupet man får av ett bas element.
                              Hade viljat veta dB antalet vid 80Hz typ. :P
                              Last edited by connsann; November 10, 2009, 21:40.

Comment

Working...
                              X