Hej! Efter att en del hört av sig och frågat om mitt projekt och projekttråd samt att jag vill ha en tråd som jag kommer kunna ställa frågor i om min stereo så lägger jag nu upp min projekttråd som jag hade på Lazzat här istället 
Jag börjar med den gamla tråden och uppdaterar sedan i rask takt tills vi når aktuell status. Jag kommer inte bara att uppdatera på första sidan utan löpande vilket jag personligen gillar bäst även om jag ser fördelarna med det andra sätter också.
Hoppas ni kommer tycka om tråden!
//Peter

Jag börjar med den gamla tråden och uppdaterar sedan i rask takt tills vi når aktuell status. Jag kommer inte bara att uppdatera på första sidan utan löpande vilket jag personligen gillar bäst även om jag ser fördelarna med det andra sätter också.
Hoppas ni kommer tycka om tråden!
//Peter

så jag kommer uppdatera med bilder vart efter tills vi kommer till dagens status. Mkt av grejorna är köpt beggat för att jag skall ha råd med detta då jag inte är sponsrad eller(som det ser ut nu) planerat att tävla men jag får hjälp av Micke på PM-Shopen med tips på positionering av element bla samt av Pierre på Seastreamsgarage med fina produkter 

, efter mkt efterforskande kom jag fram till vad som felade: I bilen sitter ett bus-system där de flesta enheterna "pratar" med varann och skickar information sinsimellan och eftersom bilen original har navi är den också kodad för detta vilket gör att den inte kände igen MID:en jag monterat. Lösningen var att bilen eller närmare bestämt instrumentklustret(IKE på bmw språk) måste kodas om , pratade med bmw om detta men de visste inte om/hur detta kunde göras men för en kostnad av ca 2500:- kunde de försöka iallefall
luskade vidare och hittade till slut ett program som ihop med ett interface som kopplas till OBDII uttaget på bilen kan koda om IKE , det kostade iofs nästan lika mkt som bmw ville ha men med detta kan jag även göra mkt annat+att jag ju den dagen bilen skall säljas och återställas till original måste kodas tillbaka igen så jag slog till! Så nu funkar MID galant och jag kan montera en 9861 i den istället för original radion som jag kört på tidigare 

men det är inget som syns med allt monterat så jag är mkt nöjd med resultatet ändå 

, de måste ju ändå gå längsmed originalkablage vid vissa passager.

Comment