Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

    Grattis!

    Ska bli intressant och se resultatlistan senare.

    Comment


    • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

      GRATTIS! Allt jobb lönade sig då!

      Var det jämt i klassen?
      MVH F.Trybom

      Comment


      • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

        Stort Grattis!!!

        Comment


        • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

          Grattis då! Då kanske man vågar börja tävla i Experienced nästa år då om du inte är med där längre.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

            Baserat på Best of Sound poängen (även om man ej kan jämföra det direkt så, jag vet..) så hade Hewan kommit tvåa i Adv. Unl. Typ 5 pinnar efter Hedberg.

            /Jonas
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

              Grattis!

              Comment


              • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                Nu kan man ju inte jämföra olika bedömningar, men det är kul att bilen låter bra!
                /tycker Erik.

                Comment


                • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                  Hej och tack allihop!

                  Vilken resa det blev detta år , i början av året var planen att börja besöka bilstereotävlingar och kanske ställa upp i ngn själv bara för att prova på.

                  Först ut blev Mariestad som jag besökte på lördagen och tävlade i på söndagen , resultatet blev vinst och det ihop med att det var så kul alltihop runt omkring gjorde att man fick blodad tand minst sagt .

                  Nästa tävling blev Sundsvall där jag tävlade både på lördagen och söndagen , resultatet blev 2:a bägge dagarna vilket trots att det är jätte bra såklart var lite nedslående. Veckan efter funderades på om jag skulle nöja mig för säsongen och lägga ned detta år , bygga om och/eller byta grejor för att bli starkare osv , jag bestämde mig för att fortsätta en tävling till och om den gick bra då kanske satsa på Sm.
                  Jag bestämde mig också för att om jag skall göra detta så skall det vara med dom grejorna jag har och inte byta ngt. En grej jag visste jag kunde hitta poäng på var att få bort generatorstörningarna och detta höllt på att knäcka mig , som jag höll på!
                  Jag hittade flera grejor och till slut var störningarna nästan borta och jag kände mig stark igen.
                  För att bli ytterligare vassare så gjorde jag en mängd justeringar av systemet såsom att koppla om 4-kanal steget för bättre kanalseperation , kompade om och gainade om alltihop samt tog bort ullen under mellanregistrena vilket tog bort en hel del av burkigheten som jag hade i dem.
                  Efter dessa ingrepp så funkade inte en enda av de "kurvor" jag hade haft i bilen innan så jag tog hjälp med att få bilen tweakad då jag ej klarar detta själv.

                  Vid det här laget hade Vänersborg tävlingen passerat så det blev Mantorp , jag tävlade både på fredagen och lördagen och vann bägge dagarna och alla som lyssnade i bilen meddelade att det blivit ett bra lyft i ljudet emot tidigare.
                  Stärkt av detta var det inget snack längre utan jag skulle till Sm!

                  Jag visste att i stort sett vem som helst av mina medtävlande i klassen skulle kunna dyka upp med sina bilar så bra att de skulle slå mig så jag satte målet på att bli riktigt nöjd så länge jag kom i topp tre.
                  I veckan innan Sm så justerade vi vidare på ljudet då det fanns en del anmärkningar från Mantorp men det skall tilläggas att jag stod i valet och kvalet för jag vet ju att minsta ändring påverkar i princip allt.

                  I fredags bar det av mot Vallåkra vid 7-tiden på morgonen , jag , Jens och Jonas körde i följe från Sthlm.
                  Jens och jag köpte varsit partytält på Biltema på vägen ned att ställa bilarna under då vi mer eller mindre räknade med regn.
                  Väl på plats byggde vi upp rigg och slog upp tält och sedan bar det av till Nonne med kurrande magar , där hade vi nästan för kul så det blev allderles för sent i säng .

                  Nu var det Lördag och dagen började med att putsa upp bilen efter resan och sedan var det bara att vänta på ljudbedömningarna vilka olikt tidigare tävlingar var med två ljudbedömningar med två olika domare samt att de inte gick igenom protokollet efteråt utan bara gav en eller två positiva kommentarer så man visste inte riktigt hur det hade gått , alla förhörde varann om vad de hade fått för kommentarer för att försöka utröna v hur man låg till .
                  Senare blev det en ny installationsbedömning(ingen vagnsbok) och där tappade jag 6 poäng , 5 på att en krympslang på + matning till ena steget hade halkat ned så kardelerna stack fram samt på att jag inte hade foto på kablaget till HU(vilket jag inte visste behövdes i min klass) sen tappade jag en poäng på "first impression" pga av en skada som är på ena a-stolpen som kommer av att jag värmde och formade om dem tidigare.
                  Bägge grejorna var ju bara att acceptera då de helt och hållet är ngt jag kunde ha kollat och åtgärdat innan men nu har man lärt sig att man måste kolla igenom allt med kritiska ögon innan tävling och speciellt innan Sm.
                  Med sex poäng tappade trodde jag det redan var kört då jag trodde ljudpoängen imellan oss i klassen skulle vara mkt jämna.
                  På kvällen var jag duktigt trött så efter en pizza på stan blev det hotell rummet och kolla lite tv , jag ville se till att jag var pigg på söndagen då jag visste att det skulle bli en lång dag.

                  Nu var det söndag och efter frukost bar det av till Vallåkra igen , nu var det bara att vänta på prisutdelningen.
                  Tiden som tidigare gått så fort gick nu jätte sakta men jag gick runt och försökte att inte tänka så mkt på hur det skulle gå för då skulle jag bara bli nervös.
                  Prisutdelningen gick bra och efter var jag såklart glad men det var först i bilen på vägen hem som det sjönk in att jag faktiskt hade vunnit SM! och jag skrattade/log lite för mig själv .
                  Hela vägen ned till Vallåkra så satt jag bara och lyssnade efter fel i bilen , var det för lite bas eller kanske för mkt?
                  Men på vägen hem hade jag en riktigt skön tripp när jag lyssnade igenom flera skivor som jag inte hade lyssnat på på länge och bara njöt av att de nu låter riktigt bra i bilen.

                  Vi får se om denna tråden lever vidare eller om jag startar en ny tråd med vad som kommer hända härnäst med bilen men klart är att det blir Adv Unl nästa år vilket kommer bli grymt tufft då det finns så många riktigt bra bilar i den klassen men roligt kommer det bli!

                  Som avslut i denna långa post vill jag tacka alla som hjälpt mig och puschat på mig under året ute på tävlingarna , här på forumet och privat på ett eller annat sätt , utan er hade jag aldrig kommit såhär långt.

                  TACK!
                  Last edited by Hewi; August 24, 2010, 10:59.
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                    Mkt text men man kan läsa hur glad du är iaf. stort grattis!
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                    www.garaget.org/Frippe_L

                    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                    Comment


                    • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                      Grattis det är du värd efter allt slit

                      Comment


                      • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                        Originally posted by Hewi View Post
                        Hej och tack allihop! Vilken resa det blev detta år , i början av året var planen att börja besöka bilstereotävlingar och kanske ställa upp i ngn själv bara för att prova på. Först ut blev Mariestad som jag besökte på lördagen och tävlade i på söndagen , resultatet blev vinst och det ihop med att det var så kul alltihop runt omkring gjorde att man fick blodad tand minst sagt . Nästa tävling blev Sundsvall där jag tävlade både på lördagen och söndagen , resultatet blev 2:a bägge dagarna vilket trots att det är jätte bra såklart var lite nedslående. Veckan efter funderades på om jag skulle nöja mig för säsongen och lägga ned detta år , bygga om och/eller byta grejor för att bli starkare osv , jag bestämde mig för att fortsätta en tävling till och om den gick bra då kanske satsa på Sm. Jag bestämde mig också för att om jag skall göra detta så skall det vara med dom grejorna jag har och inte byta ngt. En grej jag visste jag kunde hitta poäng på var att få bort generatorstörningarna och detta höllt på att knäcka mig , som jag höll på! Jag hittade flera grejor och till slut var störningarna nästan borta och jag kände mig stark igen. För att bli ytterligare vassare så gjorde jag en mängd justeringar av systemet såsom att koppla om 4-kanal steget för bättre kanalseperation , kompade om och gainade om alltihop samt tog bort ullen under mellanregistrena vilket tog bort en hel del av burkigheten som jag hade i dem. Efter dessa ingrepp så funkade inte en enda av de "kurvor" jag hade haft i bilen innan så jag tog hjälp med att få bilen tweakad då jag ej klarar detta själv. Vid det här laget hade Vänersborg tävlingen passerat så det blev Mantorp , jag tävlade både på fredagen och lördagen och vann bägge dagarna och alla som lyssnade i bilen meddelade att det blivit ett bra lyft i ljudet emot tidigare. Stärkt av detta var det inget snack längre utan jag skulle till Sm! Jag visste att i stort sett vem som helst av mina medtävlande i klassen skulle kunna dyka upp med sina bilar så bra att de skulle slå mig så jag satte målet på att bli riktigt nöjd så länge jag kom i topp tre. I veckan innan Sm så justerade vi vidare på ljudet då det fanns en del anmärkningar från Mantorp men det skall tilläggas att jag stod i valet och kvalet för jag vet ju att minsta ändring påverkar i princip allt. I fredags bar det av mot Vallåkra vid 7-tiden på morgonen , jag , Jens och Jonas körde i följe från Sthlm. Jens och jag köpte varsit partytält på Biltema på vägen ned att ställa bilarna under då vi mer eller mindre räknade med regn. Väl på plats byggde vi upp rigg och slog upp tält och sedan bar det av till Nonne med kurrande magar , där hade vi nästan för kul så det blev allderles för sent i säng .
                        Nu var det Lördag och dagen började med att putsa upp bilen efter resan och sedan var det bara att vänta på ljudbedömningarna vilka olikt tidigare tävlingar var med två ljudbedömningar med två olika domare samt att de inte gick igenom protokollet efteråt utan bara gav en eller två positiva kommentarer så man visste inte riktigt hur det hade gått , alla förhörde varann om vad de hade fått för kommentarer för att försöka utröna v hur man låg till . Senare blev det en ny installationsbedömning(ingen vagnsbok) och där tappade jag 6 poäng , 5 på att en krympslang på + matning till ena steget hade halkat ned så kardelerna stack fram samt på att jag inte hade foto på kablaget till HU(vilket jag inte visste behövdes i min klass) sen tappade jag en poäng på "first impression" pga av en skada som är på ena a-stolpen som kommer av att jag värmde och formade om dem tidigare. Bägge grejorna var ju bara att acceptera då de helt och hållet är ngt jag kunde ha kollat och åtgärdat innan men nu har man lärt sig att man måste kolla igenom allt med kritiska ögon innan tävling och speciellt innan Sm. Med sex poäng tappade trodde jag det redan var kört då jag trodde ljudpoängen imellan oss i klassen skulle vara mkt jämna. På kvällen var jag duktigt trött så efter en pizza på stan blev det hotell rummet och kolla lite tv , jag ville se till att jag var pigg på söndagen då jag visste att det skulle bli en lång dag. Nu var det söndag och efter frukost bar det av till Vallåkra igen , nu var det bara att vänta på prisutdelningen. Tiden som tidigare gått så fort gick nu jätte sakta men jag gick runt och försökte att inte tänka så mkt på hur det skulle gå för då skulle jag bara bli nervös. Prisutdelningen gick bra och efter var jag såklart glad men det var först i bilen på vägen hem som det sjönk in att jag faktiskt hade vunnit SM! och jag skrattade/log lite för mig själv . Hela vägen ned till Vallåkra så satt jag bara och lyssnade efter fel i bilen , var det för lite bas eller kanske för mkt? Men på vägen hem hade jag en riktigt skön tripp när jag lyssnade igenom flera skivor som jag inte hade lyssnat på på länge och bara njöt av att de nu låter riktigt bra i bilen.
                        Vi får se om denna tråden lever vidare eller om jag startar en ny tråd med vad som kommer hända härnäst med bilen men klart är att det blir Adv Unl nästa år vilket kommer bli grymt tufft då det finns så många riktigt bra bilar i den klassen men roligt kommer det bli!
                        Som avslut i denna långa post vill jag tacka alla som hjälpt mig och puschat på mig under året ute på tävlingarna , här på forumet och privat på ett eller annat sätt , utan er hade jag aldrig kommit såhär långt. TACK!

                        Först och främst ett stort grattis till att du vann SM
                        Det är du så j@vla mycket värd ska du veta!

                        Du ger både mig och alla andra så mycket inspiration och det är ett nöje att följa ditt arbete i denna tråd

                        Som du säkert vet så gillar jag att både läsa och skriva. Nog för att jag gillar bilder också men i kombination med vettigt skriven text, ja då blir ju resultatet så mycket proffsigare.

                        Ett litet förbättringsförslag vad det gäller skrivandet är att du delar in texten i stycken lite mer. Själv överdriver jag styckeindelningen lite men det är med intentionen att det ska bli lite lättare att läsa.

                        För övrigt ska jag bara hålla käften och stumt beundra en SM-mästare i arbete.
                        Hoppas att vi ses snart, då med min bil i spelbart skick
                        sigpic

                        What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                        Comment


                        • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                          Kanon roligt att det gick så bra.

                          Kanske man kan komma förbi och lyssna vid tillfälle?

                          vad ska du nu hitta på,på fritiden?

                          Comment


                          • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                            Grattis!
                            Grymt bygge!

                            Comment


                            • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                              du som började så försiktigt och kanske skulle testa tävla, sen vann du sm!
                              kan bara säga grattis!

                              Comment


                              • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                                Originally posted by PhoenixG View Post
                                Först och främst ett stort grattis till att du vann SM
                                Det är du så j@vla mycket värd ska du veta!

                                Du ger både mig och alla andra så mycket inspiration och det är ett nöje att följa ditt arbete i denna tråd

                                Som du säkert vet så gillar jag att både läsa och skriva. Nog för att jag gillar bilder också men i kombination med vettigt skriven text, ja då blir ju resultatet så mycket proffsigare.

                                Ett litet förbättringsförslag vad det gäller skrivandet är att du delar in texten i stycken lite mer. Själv överdriver jag styckeindelningen lite men det är med intentionen att det ska bli lite lättare att läsa.

                                För övrigt ska jag bara hålla käften och stumt beundra en SM-mästare i arbete.
                                Hoppas att vi ses snart, då med min bil i spelbart skick
                                Jag förstår vad du menar , får bli en redigering Hojta till om du skall till Pierre ngn torsdag så kanske vi syns där annars kanske det blir ngt i verkstan snart igen också
                                Originally posted by Välljudsfantast View Post
                                Kanon roligt att det gick så bra.

                                Kanske man kan komma förbi och lyssna vid tillfälle?

                                vad ska du nu hitta på,på fritiden?
                                Tack! Ang provlyssning se ovan svar till PhoenixG , Min fritid kommer inte bli några problem då listan på vad som skall göras på bilen till nästa år redan innehåller runt 35 punkter
                                Originally posted by skodamannen View Post
                                Grattis!
                                Grymt bygge!
                                Tack!
                                Originally posted by twostroke View Post
                                du som började så försiktigt och kanske skulle testa tävla, sen vann du sm!
                                kan bara säga grattis!
                                Ja det hade jag själv aldrig trott! Tack!
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X