Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

    Originally posted by Hewi View Post
    det låter bäst utan Eq:n på faktiskt
    Välkommen i klubben.

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

      Originally posted by Hewi View Post
      Jag känner att jag nu har 0 koll på inställningarna då jag sedan förra tweakningen har ändrat på en hel del saker men hoppas att jag skall "få ihop det" tills Mantorp. Just nu tycker jag nästan att det låter bäst utan Eq:n på faktiskt då de gamla kurvorna inte funkar/passar riktigt längre.
      Blivit hårt slagen i huvudet MÅNGA gånger på senare tid att när tid och fas stämmer så behövs sällan EQ
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

        Originally posted by Horsyhorse View Post
        Välkommen i klubben.

        Pierre
        Tack men det behövs nog lite eq innan jag är nöjd tror jag.
        Originally posted by Lonefox View Post
        Blivit hårt slagen i huvudet MÅNGA gånger på senare tid att när tid och fas stämmer så behövs sällan EQ
        Kanske de bitarna står hyffsat bra nu då , tidskompet är faktiskt en av grejorna jag justerat om helt o hållet mot hur jag haft tidigare , då vara alla kanaler tidskompade och nu bara de som är närmare lyssningspos än den som är längst bort kompade , längst bort är faktiskt hö mellanregister i min bil.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

          Har fixat lite detaljer inför nästa helg idag och städat ur bilen inuti. Fick ju mont en ny + kabel ifrån hö batteri till vä batteri för att bli av med störningar , denna blev längre än 40cm så den hängde jag på en 150A säkring på(50mm2 kabel).









          Sen så har jag fixat en ny kaffe/espresso bryggare(pods) till verkstan så man kan njuta av lite gott kaffe också när man håller på

          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

            K K Kaffe...vad är det för nåt?

            Någon slags rostolja?



            PS...är ju ingen kaffedrickare.

            Comment


            • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

              Kanske de bitarna står hyffsat bra nu då , tidskompet är faktiskt en av grejorna jag justerat om helt o hållet mot hur jag haft tidigare , då vara alla kanaler tidskompade och nu bara de som är närmare lyssningspos än den som är längst bort kompade , längst bort är faktiskt hö mellanregister i min bil.[/QUOTE]
              Då blir det till att göra om.Det är tiden från elementen till dina öron du skall tidskompa.Kan inte bli noll

              Comment


              • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                Dom där Connention säkringshållarna är ju grymmt trevliga att jobba med, kör själv med dom
                Saab 9-3 SQ style

                Comment


                • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                  Skall bli kul att kolla på ditt bygge under Mantorps tävlingen.

                  Comment


                  • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                    Originally posted by dlsaren View Post
                    Kanske de bitarna står hyffsat bra nu då , tidskompet är faktiskt en av grejorna jag justerat om helt o hållet mot hur jag haft tidigare , då vara alla kanaler tidskompade och nu bara de som är närmare lyssningspos än den som är längst bort kompade , längst bort är faktiskt hö mellanregister i min bil.
                    Då blir det till att göra om.Det är tiden från elementen till dina öron du skall tidskompa.Kan inte bli noll
                    Varför skulle det behövas en fördröjning av ljudet ifrån det elementet som sitter längst bort? Klart att ljudet ibland kanske tar en omväg tidsmässigt på vägen fram till örat men det är inget jag har koll på. Som vanligt så verkar det som att jag gör fel så fort jag försöker göra ngt själv med ljudet
                    Last edited by Hewi; August 1, 2010, 21:35.
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                      Originally posted by dlsaren View Post
                      Skall bli kul att kolla på ditt bygge under Mantorps tävlingen.
                      Detsamma! Och framförallt kanske få lyssna i din bil.
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                        har suttit o glott igenom hela tråden nu och är sjukt impad faktiskt ett otroligt jobb nerlagt och väldigt snyggt/bra resultat! helt jäkla krrrrejjjssy! ^^

                        Comment


                        • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                          Det borde funka bra som du gjort Hewan.

                          Det element som är längst bort, inkluderat distansen om det är indirekt ljud som kommer är det som normalt sett inte behöver fördröjas.

                          Det är de andra som sitter närmare som skall tidsfördröjas i teorin...

                          Däremot kan det finnas en poäng i att istället för att "nolla" det element som är längst bort och sedan justera in de andra, så lägger du till typ 0.5meter (eller 0.1-0.2ms) på ALLA element, ink. det längst bort. Så kan du även justera lite extra för det element som är längst bort. Eftersom det finns ganska mycket som påverkar hur din scebild ser ut så är det rätt sällan som de "idealiska" måtten ger den bästa scenbilden i slutändan. Oftast är "kompning-by-ear" det sista man får göra inan det sitter 100
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                            Originally posted by jonash View Post
                            Det borde funka bra som du gjort Hewan.

                            Det element som är längst bort, inkluderat distansen om det är indirekt ljud som kommer är det som normalt sett inte behöver fördröjas.

                            Det är de andra som sitter närmare som skall tidsfördröjas i teorin...

                            Däremot kan det finnas en poäng i att istället för att "nolla" det element som är längst bort och sedan justera in de andra, så lägger du till typ 0.5meter (eller 0.1-0.2ms) på ALLA element, ink. det längst bort. Så kan du även justera lite extra för det element som är längst bort. Eftersom det finns ganska mycket som påverkar hur din scebild ser ut så är det rätt sällan som de "idealiska" måtten ger den bästa scenbilden i slutändan. Oftast är "kompning-by-ear" det sista man får göra inan det sitter 100
                            Jag förstod sen att dlsaren nog var inne på cm medans jag snackade ms , alla element är kompade "by ear" utom just hö mellanregister som står på 0ms
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                              Nu återstår bara att säkra ned stegen och tvätta sedan är jag klar för tävling , skall bli s**t kul att åka på tävling igen oavsett hur det går!
                              Har fått hjälp med ljudet också så nu låter den ljuvt , måste säga att det är lite trollkarlar över er "tweakare" som fixar o donar och kan plocka fram det där extra , Stort TACK!
                              Vi syns på Mantorp!
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                                Jaha då har man precis kommit hem igen och packat upp , har som vanligt varit mkt roligt och jag fick denna gång även tillfälle att lyssna i många riktigt bra Adv Unl bilar som jag bara sett på bild och träffat ännu fler supertrevliga billjudsdårar . För min egen del gick det riktigt bra i tävlingen och vann bägge dagarna och med säsongsbästa poängen idag
                                Stort tack till alla helt enkelt!
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X