Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39
Ajaj, där bjöd man på en straffspark. FASiken ochså!
Ang. tidskomp får jag erkänna att 3 av dom 6 Preseten' är med tidskomp......
Nu kommer det att "hagla", men det bjuder jag på.
...men jag kommer ALLTID att luras på något sätt.
För den som tror att han vet allt, den har i samma stund blivit förd bakom ljuset.
Pierre(i sina bästa år)
Ajaj, där bjöd man på en straffspark. FASiken ochså!
Ang. tidskomp får jag erkänna att 3 av dom 6 Preseten' är med tidskomp......
Nu kommer det att "hagla", men det bjuder jag på.

...men jag kommer ALLTID att luras på något sätt.

För den som tror att han vet allt, den har i samma stund blivit förd bakom ljuset.

Pierre(i sina bästa år)

visst det blev lite bättre men inte som under testet så jag tror att jag under testet kanske hade rca:n urkopplad eller ngt
, jag kan inte minnas om jag provade med musik eller om jag bara provade med vol på 0 eller 1 just för att tydligt höra störningarna.

, jag var tvungen att gå bak och kolla och mäta att generatorn verkligen laddade och att alla batterier var sammanbundna vilket de var. Funderade då på om det hade att göra med att det är hö batteri som B+ från gen är ansluten till och att jag därför måste paralellkoppla batterierna på ett visst sätt men det kändes långsökt. Aja hursom visste jag ju nu vilken koppling som uppenbarligen funkade så jag gjorde iordning en kabel som höll sig under 40cm och drog direkt imellan +polerna på hö och vä batteri dragen uppe mellan batterierna och kondingar+säkringsblock , startade och va f**n störningarna var tillbaka
, nu visste jag varken ut eller in så jag kopplade åter in den längre kabeln som funkade innan(denna las i en båge pekandes bakåt) och nu var störningarna borta igen , då drog jag om samma kabel fast i en släng runt och under batterierna och störningarna höll sig borta. Då förstod/misstänkte jag att på ngt sätt så suger kondingarna åt sig och tar upp störningarna från matningen till säkringsblocket(iallefall den högra kondingen). Fick bekräftat senare på kvällen att det mkt troligt är elektroniken ovanpå kondingen som tar in störningarna ifrån den närliggande strömkableln som gick imellan hö batteri och hö anslutning på strömblocket. Antar att det kanske är extra mkt "skit" i den eftersom generatorn går på samma pol!?
Comment