Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

    Blir fan kalasbra! Å se nu till å komma ner till pierre i mitten av april så man får lyssna lite med =)

    Comment


    • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

      Tack alla för kommentarerna! Jo det går väldigt segt framåt med bygget det tycker jag med , men jag jobbar så mkt med den som jag orkar den lediga tid jag har vilket inte varit så mkt på sistonde och det ser inte direkt ljusare ut här framöver heller men men............
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

        Tycker inte alls det går sakta, under den tiden du byggt om och förbättrat hela din bil har jag endast dragit några kablar o vevat ihop en låda...

        Tycker tvärt om att du har ett jäkla driv i det hela med tanken på att resultatet av var enda del du tar i är 110% toppkvallitet!

        Är en smula avis om det inte märks, skulle själv gärna vilja kunna genoföra ett sånt här bygge men har varken tålamod eller drivkraft nog till detta.

        Comment


        • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

          Det får ta lite tid om man gör det såhär snyggt Hewi
          Saab 9-3 SQ style

          Comment


          • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

            Äntligen dags för en liten uppdatering. Var på verkstan igår och klädde luckorna med fleece och idag har jag handlat lite polyester så imorgon blir det lite plastande

            Mittlucka framsida, de djupa dalarna får jag spackla till sedan så de inte blir så spetsiga



            Baksida



            Ena sidopanelen





            Baksida, hönsnätet är dit satt för att få rätt form på fleecen vid plastningen och klädd med silvertejp på baksidan så denna kan tas bort sedan



            Provmontering:



            Blir nog bra sedan när "fönsterna" mm är på plats tror jag.
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

              Hoppas att det blir som du har tänkt dig . Ser f.ö väldigt bra ut som vanligt!
              Sponsrad av www.dipit.se

              Comment


              • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                Kommer att bli kanon fint .

                Själv har tyvärr fått lov att lägga mitt projekt på is ett tag.Men hoppas komma igång någon gång framöver.

                Comment


                • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                  Två tummar upp!
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                    It´s GOOOOOOD
                    Niklas Bengtsson

                    LjudiBil.Com

                    Comment


                    • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                      Originally posted by grakka View Post
                      Hoppas att det blir som du har tänkt dig . Ser f.ö väldigt bra ut som vanligt!
                      Tack! Änn så länge så blir det som tänkt
                      Originally posted by Välljudsfantast View Post
                      Kommer att bli kanon fint .

                      Själv har tyvärr fått lov att lägga mitt projekt på is ett tag.Men hoppas komma igång någon gång framöver.
                      Det var tråkigt då det var mkt intressant att följa ditt bygge , men du får ta nya tag sedan när det passar
                      Originally posted by Robsarve View Post
                      Två tummar upp!
                      Originally posted by Kofoten View Post
                      It´s GOOOOOOD
                      Tack!
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                        Idag har det varit andningsmask på hela dagen, har plastat luckorna och rostskyddsmålat alla färdiga metall detaljer. Nästa gång jag skall plasta ngt skall jag nog leta efter ngn tunnare fleece än Ikeas fleeceplädar för de suger åt sig massor av polyester, gjorde av med över 2L bara på dessa tre.





                        Bra med billyft att hänga grejorna i



                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                          För att få en tillräckligt stabil yta att plasta på så räcker fronttyg. Går inte åt lika mkt plast då, men det är mer ömtåligt......
                          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                          Comment


                          • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                            Ser fram emot att få se detta i verkligheten. Det finns väll inte så mycket mer att göra med din bil snart eller har jag fel?
                            Sponsrad av www.dipit.se

                            Comment


                            • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                              Originally posted by Lonefox View Post
                              För att få en tillräckligt stabil yta att plasta på så räcker fronttyg. Går inte åt lika mkt plast då, men det är mer ömtåligt......
                              Värt att testa
                              Originally posted by grakka View Post
                              Ser fram emot att få se detta i verkligheten. Kan ju inte finnas så mycket mer att göra på denna bilen snart eller har jag fel?
                              Alla stora grejor är väl i princip tillverkade nu men många små grejor kvarstår, luckorna lär kräva en hel del timmar innan de är helt klara känner jag på mig
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

                                Klart värt att testa.
                                En del gillar inte att det känns så "vekt" dels medans man plastar det och likaså när det härdat och man lägger de första glasfiberlagren.

                                Btw....blir det alcantara, vinyl eller ngt annat på panelerna sen?
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                                Comment

                                Working...
                                X