Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw´n lever igen :D, fortsättning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

    Originally posted by Svetsare View Post
    ladda upp den då :P

    Tackar Erik R för lånet av lödutrustningen.. Nu lirar det lite mer korrekt igen
    Jag gissar att det betyder att du inte kikar förbi i helgen?
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #17
      Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

      Japp.. Jag tycker att du är lite läskig så jag vågade inte det..

      Ska nog kika förbi Erik ikväll så han får lyssna lite och återlämna lödstationen.
      Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

      Comment


      • #18
        Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

        Vi glömde lödstationen.
        Men det lät skapligt när du kom och riktigt trevligt när det var dax för hemfärd.

        Inte utan att det började klia lite i byggtarmen...
        /tycker Erik.

        Comment


        • #19
          Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

          Man är nästan tvungen att ta en tur ner till sthlm sen för en provlyssning med vä sida nylödd =)
          Blev en lite konstig ljudbild och vä sida ville gärna falla bort.
          OTURSFÖRFÖLJD!!!
          Bara att bryta ihop och komma igen.

          Comment


          • #20
            Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

            Japp jag komme på det efter 10 min i bilen.. En annan sak är att jag måste tidskompa om lite.. Nu har jag centrum mitt framför ratten vetefan hur det blev men så är det nu.

            Men annars så låter det otroligt bra nu.. Eller otroligt är väl att ta i... Men rätt okej faktiskt.

            Erik hade även en till åsikt det var att jag skulle slopa idén med triusar på brädan. Mja lite både och det dära. jag vill ju skapa bättre djup och även få mindre element som har hand om mellanregistret pga lite olika saker som jag diskuterade med erik lite med.

            Mja jag har triusar och jag har en åsikt utifrån och min egen teori.. Hur agera?
            Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

            Comment


            • #21
              Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

              Sluta tro på andra och lita på dig själv... Bara för att dom säger på vädret att det regnar, har dom rätt då?
              OTURSFÖRFÖLJD!!!
              Bara att bryta ihop och komma igen.

              Comment


              • #22
                Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                Mja men det låter rätt okej nu alltså :P
                Skulle helst vilja köra allt aktivt men bristen på riktigt bra steg sätter stopp för det.. iaf budgetmässigt...

                Jag tror inte på andra och jag litar på mig själv. Men man behöver någon att bolla med i detta fallet.. Ska pröva att bygga in triusarna i en minilåda och se hur de agerar lite.. köra dem på diskantsteget för att se hur det uppförsig där uppe på brädan..
                Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                Comment


                • #23
                  Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                  För att behålla RA220 och köra det bryggat på subben istället så får du ett bra steg på den och kasta ut DIGsteget. Att jag gjorde mig av med mina DIG steg ångrar jag inte det minsta då jag tycker att ett AB steg låter mkt bättre till subb, gärna ett stort och sen ha en bas med dubbla spolar och köra en på varje kanal... Kontroll så det står härliga till =)
                  OTURSFÖRFÖLJD!!!
                  Bara att bryta ihop och komma igen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                    Originally posted by Svetsare View Post
                    Japp jag komme på det efter 10 min i bilen.. En annan sak är att jag måste tidskompa om lite.. Nu har jag centrum mitt framför ratten vetefan hur det blev men så är det nu.
                    Prova med en CD innan du kompar om, litar inte riktigt på din Ipod. Med tanke på att det var långt till höger när du kom...

                    Originally posted by Svetsare View Post
                    Mja jag har triusar och jag har en åsikt utifrån och min egen teori.. Hur agera?
                    Det enda sättet att få reda på om du eller jag har rätt är ju att prova. I sämsta fall så har du gjort ett par hål i brädan i onödan. I bästa fall blir det ännu bättre.
                    /tycker Erik.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                      Jag tog emmaskivan får hoppas att den är percis nog det var vid ratten med både ipoden och emmaskivan... Det var långt till höger när jag kom och långt till vänster när jag åkte.. Nu är det mitt i brädan igen..

                      Mja visst jag skulle kunna få till det rätt bra med triusar. som du säger jag skulle kunna behålla diskanterna där de sitter. Men jag är ändå inne mer på att få triusarna och diskanterna ännu längre fram.. Det skulle jag vinna på helt säkert. Undra om det är ett helveteskt pill att få ut brädan ur bilen då kunde jag modda lite hårdare och klä om den, alt fixa det så att man kan göra det utan att förstöra och spackla så mycket så klarar man sig med någon snitsig baffel..

                      220 steget går inte att brygga sebbe.. så därför ska det ut ur bilen..
                      Last edited by Svetsare; September 17, 2009, 16:24.
                      Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                        Varför inte köpa en extra bräda och modifiera?
                        /tycker Erik.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                          kan man ju göra.. jag satt lixom just och tittade på brädor :P

                          kanske man ska kasta ner anthemen i mitten av brädan då.. eller? :P
                          Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                            Så man vill alltså inte ha scenen precis framför sig utan lite snedt till hö(mitt på brädan)
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                              japp.. var lite galet för mig i början när jag fick detta förklarat för mig också. inbiten hemhifi-galning som man är så blev det lite konstigt att ha scenen snett till höger.. inte helt enkelt att få till det lika bra som det går att få rakt framför sig.. men det går.. fördelen är att du får en jämn bredd på scenen och det låter betydligt trevligare så..

                              MVH
                              Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bmw´n lever igen , fortsättning

                                Originally posted by Hewi View Post
                                Så man vill alltså inte ha scenen precis framför sig utan lite snedt till hö(mitt på brädan)
                                Om du vill ha max poäng på stereobilden i tävlingssammanhang skall mitten ligga mellan extrem höge roch extrem vänster.

                                Dvs, du kan mycket väl ha mitten rakt framför dig, men då krävs tex att scenen går typ 0.5-1m utanför vänster backspegel, om extrem höger ligger vid höger A-stolpe.

                                Skall du inte tävla kan du ha din scen vart du vill
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X