Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hedde presenterar: Hummer H2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

    Hedde, vad hände?! Hörde att du brände båda basarna? Bara att kona om och basa på!
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

      Enligt rykten basas det redan igen i H2

      Comment


      • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

        Omkonat, eller fick det hoppa i mer AQ prylar? :P

        Comment


        • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

          Originally posted by jonash View Post
          Hedde, vad hände?! Hörde att du brände båda basarna? Bara att kona om och basa på!
          Hehe ja.. Hedde blev lite het och vred på lite för mycket på volymratten i bassrace 149.9.. Att det blev den klassen var för att jag helt enkelt kvalade klumpigt i 139.9. Gjorde en 139.8 som backades upp med 140.1. Därefter ett nytt kval i 149.9. Det tog lite över 20sekunder så hade vi vaskat två 9518. Dumt kan tyckas, men en ny upplevelse med 20.000Wrms där distortion inte existerar.. Spolarna brann dock inte så de blev kortis i dem. Men det rykte fint och de går inte fritt längre.

          Tur man har en snäll vän som vågade låna ut sina två 9518 han inte använder för tillfället.

          Mvh Mattias Hedin
          Last edited by Hedde; August 24, 2010, 21:23.
          DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

          Comment


          • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

            Det räcker väl med att du hostar samtidigt som du har fingret på volymen så kan det vara kört med den effekten
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

              Originally posted by Hedde View Post
              Hehe ja.. Hedde blev lite het och vred på lite för mycket på volymratten i bassrace 149.9.. Att det blev den klassen var för att jag helt enkelt kvalade klumpigt i 139.9. Gjorde en 139.8 som backades upp med 140.1. Därefter ett nytt kval i 149.9. Det tog lite över 20sekunder så hade vi vaskat två 9518. Dumt kan tyckas, men en ny upplevelse med 20.000Wrms där distortion inte existerar.. Spolarna brann dock inte så de blev kortis i dem. Men det rykte fint och de går inte fritt längre.

              Tur man har en snäll vän som vågade låna ut sina två 9518 han inte använder för tillfället.

              Mvh Mattias Hedin
              Jag har sagt det förr o säger det igen (som farbror Barbro säger) :

              A woofer burned is a lesson learned!

              Du va ju inte den enda som skicka grejer te bilstereohimlen denna helgen iaf.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                Va synd att de sa floff...eller hur de nu sa...trisst när man kör med så "dyra" och "fina" grejor....även om man besitter den kunskap som du gör....

                See you next year....
                En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                Comment


                • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                  Originally posted by busfabror View Post
                  Va synd att de sa floff...eller hur de nu sa...trisst när man kör med så "dyra" och "fina" grejor....även om man besitter den kunskap som du gör....

                  See you next year....
                  Ja men nu fick han ju lära sig något mer tror dock att han redan visste detta..

                  Comment


                  • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                    Originally posted by Frippe_L View Post
                    Jag har sagt det förr o säger det igen (som farbror Barbro säger) :

                    A woofer burned is a lesson learned!

                    Du va ju inte den enda som skicka grejer te bilstereohimlen denna helgen iaf.
                    Farbror Barbro måste ju va oss stereo tokars gud,eller har jag helt fel??

                    Comment


                    • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                      Nja. Jag sa ju redan på fredagen att jag inte vill ställa upp i db eftersom jag inte visste nivåerna med de nyinstallerade monsterstegen. Så resonerade som så att "jag märker" var gränsen går om jag kör bassrace. Det gjorde jag inte. Eller ja, men inte förrens det var för sent.

                      Mvh Mattias Hedin
                      DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

                      Comment


                      • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                        Originally posted by Hedde View Post
                        Haha.. Vet inte hur dom byggt och lär ju inte kika på det heller.. Ritningarna är i princip klara över det hela. Men sen skall det finnas tid också. Lägger upp en teaser över baselement valet..


                        Konstig wok-panna det där!
                        sigpic

                        Comment


                        • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                          Så dags för lite "uppdate" då.

                          Eldade som sagt upp basarna på Vallåkra och fick därmed möjligheten att bygga ihop nya själv! Fantastiskt härlig känsla att ha egenbyggda basar och dessutom så förstår man varför omkoningen kostar pengar: Det tar tid! Inte bara skruva isär och ihop. Då det endast fanns 4ohms spolar på hyllan hos Tomas och en korg så fick det bli dessa spolar och en korg att göra ren. Att göra ren en korg tog över 2timmar. Att bygga ihop båda basarna tog i princip en dag inkl riva isär, göra ren, dricka kaffe och skruva ihop. Bifogar bild på en av de brända spolarna samt byggbilder.

                          Mvh Mattias Hedin
                          Last edited by Hedde; September 13, 2010, 23:35.
                          DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

                          Comment


                          • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                            Trevligt med egenbyggda basar!
                            Hur stor låda kör du till dina 95or?
                            Har du mätt nåt va 20k levererar i lägre last än 1ohm?

                            Mvh

                            Comment


                            • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                              det var tänkt att jag skulle bygga min egen 18" nu när tomas var nere men det sket sig när vi inte hittade skruvarna till magneten:P

                              glad att jag slapp sitta och slipa rent korgen för fy vad mkt jobb det är:P

                              btw din gamla korg som ska bli min 3:e 18"

                              som bjonsson skrev så hade det varit kul med lite mätsiffror
                              TEAM BROSSAN

                              SM 2:a i outlaw på Easca SM

                              Comment


                              • Re: Hedde presenterar: Hummer H2

                                Originally posted by BJonsson View Post
                                Trevligt med egenbyggda basar!
                                Hur stor låda kör du till dina 95or?
                                Har du mätt nåt va 20k levererar i lägre last än 1ohm?

                                Mvh
                                Min låda är på 390liter totalt. Nope inte mätt.

                                Mvh Mattias Hedin
                                DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

                                Comment

                                Working...
                                X