Announcement

Collapse
No announcement yet.

Störningar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Störningar

Någon som vet hur man får bort störningar från lcd-skärmar i bilen? Jag Har bra radio och tv-mottagning när jag kör och även i garaget på framskärmen, så fort jag sätter på en av skärmarna bak blir radiomottagning och tv-mottagning kass. spelar ingen roll vilken jag sätter på. Det är 2 nackstödsskärmar hillman lc-660 och 1 takskärm hillman lc-440.Detta händer alltså även när jag kör att den klipper bilden och ljudet från och till. Det händer aldrig när bakskärmarna är avstängda.

Re: Störningar

Hur har du löst det med antenner till dina saker?
    /tycker Erik.

Comment

De följde med tunn tråd för inbyggd fm-sändare, de låg löst innan under stolarna respektive taket. Nu har jag lagt de med stripe, de går att stänga av fm-ut på nackstödskärmarna och även Ir-ut. Ingen skillnad

Comment

Det var mer antenn in jag undrade över. Delar de eller har de individuella spröt?
        /tycker Erik.

Comment

tror inte jag har antenn in, kan de vara samma in som ut? de är inga spröt de är bara en liten tunn tråd på skärmarna

Comment

Alltså de är en separat tv-tuner och huvudenhetens radiomottagning de blir störningar i när jag sätter på någon av bakskärmarna. TV-mottagaren kan vara på och radio funkar samtidigt ingen skillnad på ljud om jag byter till cd eller spelar ipod. så fort jag startar en av de bakre skärmarna blir radiomottagningen så kass att jag måste byta till cd eller stänga av och bilden på framskärmen försvinner. Detta kan hända även när jag är ute stilla fri sikt. Liknande hände när jag haft ute huvudenheten och glömt sätta tillbaka remote från den till antenn-förstärkaren. Tv-mottagaren har 2 av in där jag kopplat in ps2 och gamecube. de funkar de är fyra ut. jag har testat ny och grövre kabel minus från kända punkter och direkt +12 volt från batteriet. ingen skillnad

Comment

På vilka sätt är bakskärmarna ihopkopplade med främre?
              /tycker Erik.

Comment

Detta problem har jag varit ute för när jag gjorde en större installation i en husbil för ett tag sedan!

Kunden tyckte att min skärmlösning var för dyr.
                Detta resulterade i att kunden kom med en 15" takskärm till sovdelen och en skärm till bodelen!
                Fram i bilen monterade jag en Alpine INE-S900 med Alpines TV-Tuner.

Allt var frid och fröjd tills man tände produkterna bak i bilen!
                Takskärmen i sovdelen var/är nog det sämsta skit mina gammla ögon skådat!
                Visst kan man ta en dålig bild men det finns gränser!

Det stora problemet var att så fort 17" TVn tändes blev radiomottagningen helt kass!
                Störningen kommer från en oskärmad nätdel!

Här ligger bla lite av prisskilnaden på en kvalitetsprodukt!
                Vi skärmade av med folie, resultatet blev märkbart bättre men inte helt störningsfritt!

Så kontentan av detta är att kunden har en överbliven 17" TV på muggen i dag, där finns ingen radiomottagare monterad den kan störa!
                I husbilen är det också kalasmotagning som brukligt på Alpinen, detta efter han köpt min lösning!

Hela kalaset landade på knappt 6000 mer än offerterat pris
                sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Ja De brukar vara så att man får det man betalar för. Tänkte att de var för bra för att vara sant. Vilka skärmar rekommenderar du för nackstöd och takskärm. kör med pioneer rs88 huvudenhet, kanske bra använda pioneer? Har googlat och sätt att de har takskärm med tv-mottagare som tillbehör. hittar inget på deras hemsida. verkar vara gamla grejer? någon som vet.

Comment

Först hade jag nackstödsskärmarna kopplade på stolsvärmen och takskärmen på bakre poweruttaget. nu är de kopplat från bilradions acc läge till en tre läges brytare (on off on).
                    från batteriet så jag kan växla mellan tändningsläge och direkt på batteriet, bra för att slippa starta om. det är diesel så på tändningsläget startar de om varje gång jag startar, det gör den inte om jag använder direkt från batteriet. Det är minne men måste sätta på skärmarna igen annars. för utom fram skärmen den startar alltid de läget den var på sist.

Comment

Originally posted by stefansoderstrom@live.se View Post
                      Ja De brukar vara så att man får det man betalar för. Tänkte att de var för bra för att vara sant. Vilka skärmar rekommenderar du för nackstöd och takskärm. kör med pioneer rs88 huvudenhet, kanske bra använda pioneer?
                      I min värld finns igentligen bara ett alternativ när vi snackar MultiMedia i bil, ALPINE!!

Jag har så dålig erfarenhet av Pioneer att jag väljer att inte uttala mig!
                      Jag kör Pioneer plasma och förstärkare hemma och det är jag så in i bomben nöjd med, synd att jag inte har samma uppfattning om 12 volts sidan!

Den nyaste lösa skärmen från Alpine regerar, både utseende och bild är outstanding!

I min egen bil kör jag en 10,4" takskärm från Alpine, nu är denna iofs slaktad och befinner sig i instrumentbrädan eftersom bilden är riktigt bra för att vara en 10" skärm avsedd för 12 volt!

Ett alternativ till takskärm kommer från ACR!
                      Jag är ganska impad av deras produkter, att dom alltid är nr 2 i tyskland ser jag inte som konstigt!
                      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
                      X