Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISO kabel passar inte BMW e39!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ISO kabel passar inte BMW e39!

    Skulle koppla in nya stereon, dock så passade inte ISO kabeln med de kablarna som satt i min NAVI/TV stereo original . BMW e39 -00. Någon som har lösning på detta?
    Attached Files

  • #2
    Re: ISO kabel passar inte BMW e39!

    Ja du är på fel ställe och letar............. radiomodulen(Hu) sitter i bagaget på din bil , det i fram är "bara" skärm+kassettespelare som skickar alla signaler till radiomodulen bagaget.
    Skall du montera eftermarknads Hu får du ansluta isoadaptern i bagaget och sedan förlänga fram kablarna till mittkonsollen.
    Föv undrar jag om du fått rätt adapter , de "gamla" E39orna hade runda stift och inte flatstift men med din 00:a är det gränsfall och det kan nog sitta radionmodul med flatstift i den.
    Ett tips är att söka på forumet på autopower.se där det finns trådar med all info om detta
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: ISO kabel passar inte BMW e39!

      Okey, så jag måste då köpa en typ 3meter lång kabel och byta ut?
      Har även en adapter med runda stift =)
      Tack för hjälpen!

      Comment


      • #4
        Re: ISO kabel passar inte BMW e39!

        Originally posted by tpmandersen View Post
        Okey, så jag måste då köpa en typ 3meter lång kabel och byta ut?
        Har även en adapter med runda stift =)
        Tack för hjälpen!
        Ja du måste alltså förlänga alla kablarna på adaptern som du behöver i fram för att koppla in Hu:n , antennkabeln är även den i bagaget så den behöver du också förlänga fram till nya Hu:n.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: ISO kabel passar inte BMW e39!

          Du behöver ca 5 meters kablage för att ro detta i hamn!

          Jag har 5 meters men då är det tyvärr med flata stift, Quadlock är namnet!

          Runda stift hittar man även i 02 och även senare i någon annan modell vad jag har för mig!
          sigpic

          Webshop

          Besöksadress butik

          Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

          Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


          Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

          Comment


          • #6
            Re: ISO kabel passar inte BMW e39!

            Ska du driva alla högtalare på slutsteg? Om du ska det så räcker det ifall du drar fram + - , remote samt lågnivå. Då kan du koppla på orgkablaget till högtalarna i bak direkt till stegen.
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

            Comment

            Working...
            X