Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klasser 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Klasser 2012

    Originally posted by jonash View Post
    Antingen, så snackar man inte om problemet, för det kan bara skapa förvirring.

    Eller så tar man tag i det, pratar om det och försöker göra nåt bättre.

    Jag tycker det senare. Och jag har MÅNGA exempel på det, både gamla och rykande färska! Och du vet precis lika bra som jag att EM är en viss politisk ingrediens i, som vi har i princip ingenting av i Sverige.

    Så är det, like it or not.
    What A B-S!! Återigen sätter vi Svenskar oss som ett folk av högre moral och bättre värderingar.

    Bara för att vi inte har samma ljudideal som resten av europa så måste det vara fel på resten av europa??? Jag tror inte det.

    Låt oss bara leka med tanken att dem inte är helt fel ute i resten av världen. 1. Poängsättningen är i regel lite högre över lag.
    2. Lyssningsglädjen premieras som just lyssningsglädje.
    3. Det tekniska bedöms enbart under den tekniska delen.
    4. En bra sub kan vara bra även om resten låter skit.
    5. En snygg installation ses med positiva ögon.

    Där finns mycket mer jag kan ta upp men detta räcker långt.
    1. Du är en vinnare om tvåan ligger bara ett poäng efter.
    2. Lyssningsglädjen behöver inte mätas i en tekniskt fulländad bil.
    3. Tonalt sett kan en bil låta ljuvligt även om rösterna ligger fel.
    4. Vi har fyra olika register att bedömma separat.
    5. Snygga installationer gillas av publik.

    Nu är jag lite osäker på att alla förstår vad jag menar men ni som gör det håller nog med.

    Till sist. En bil som låter helt förbannat gudomligt och som har höga installationspoäng är en vinnare oavsett vilket politiskt parti man tillhör, eller land för den delen.
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #47
      Re: Klasser 2012

      Min tanke var ju att ställa upp med min trogna Saab 9000 detta året för att mer eller mindre visa upp mig och snatta idéer. Problemet är ju bara att det som troligtvis håller upp hela Saaben är ju alla isoleringsplattor i bilen och tar man bort dom så ramlar nog bilen ihop pga rost

      Riktigt så illa är det faktiskt inte. Tänkte ha 2012 som ett introduktionsår och ställa upp på några få tävlingar beroende på semesterdagar och avstånd medans jag bygger på den bilen jag tänkt ställa upp med under 2013. Kändes helt plötsligt jätteseriöst att behöva ställa upp i en sådan "Hög klass". Jag kommer få gå igenom bilen och göra om vissa saker pga. advanced byggprotokoll men då antar jag att jag får göra det

      Menar inte att whinea på något vis, jag respekterar er alla men i mina ögon så är personer som vågar ställa upp i advanced extremt mycket duktigare än vad jag någonsin kommer bli på att märka detaljer
      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
      Shinichi Kudo (Detective Conan)

      Comment


      • #48
        Re: Klasser 2012

        Originally posted by Mica View Post
        Menar inte att whinea på något vis, jag respekterar er alla men i mina ögon så är personer som vågar ställa upp i advanced extremt mycket duktigare än vad jag någonsin kommer bli på att märka detaljer
        Glöm inte bort att klasserna byter namn 2012.

        DVS Advanced -12 är egentligen ännu enklare än vad Experienced var under detta år.

        SÅ jag tror att detta kommer bli riktigt bra, och mottagandet av klasserna är över förväntan, vilket betyder att vi gjort ett ganska bra jobb
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #49
          Re: Klasser 2012

          Originally posted by Gandalf View Post
          What A B-S!! Återigen sätter vi Svenskar oss som ett folk av högre moral och bättre värderingar.
          Absolut inte. Vi har säkert en del att lära! Och en del av det du säger stämmer nog.

          Likaväl som att det finns saker som styr där nere som du inte kan göra ett skit åt. Men det är väl det som är grejen kanske; man kan bara koncentrera sig på det man själv kan påverka, sen får resten vara som det är.

          Tycker bara det är jädrigt trist.

          Jag vill inte börja rada upp exempel, men om nån tror jag sitter och hittar på så kommer jag ta några fina från de senaste 3 åren...

          Men, om vi återgår till ämnet så tror jag också att klassindelningen blir bra!
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #50
            Re: Klasser 2012

            Men, om vi återgår till ämnet så tror jag också att klassindelningen blir bra![/QUOTE]

            Nu när vi fått (nya) klasser .Hoppas jag att vi kör klass indelningen rakt av.
            Är bara till fördel om man skall tävla ute i Europa sedan.

            Comment


            • #51
              Re: Klasser 2012

              Originally posted by dlsaren View Post

              Nu när vi fått (nya) klasser .Hoppas jag att vi kör klass indelningen rakt av.
              Är bara till fördel om man skall tävla ute i Europa sedan.
              Det beror väl på hur många deltagare det blir i resp. klass.
              Man får ju inga referenser om man inte har några medtävlande.

              Jag tror att det har stärkt oss under denna säsongen att slå samman klasserna.
              sigpic

              -C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

              Comment


              • #52
                Re: Klasser 2012

                Upplägget som det diskuteras så här långt är att köra som förra året. Alla klasser skall gå att köra, men om det är för få deltagare på en tävling så slås klasser samman.
                /tycker Erik.

                Comment


                • #53
                  Re: Klasser 2012

                  I mina ögon så är det dumt att kalla nybörjarklassen för "Experienced", "Beginner" är ett bra mycket bättre namn, även fast "Experienced" nu blir en väldigt enkel klass så låter det inte så enkelt. Vist det finns en beskrivning till men namnet är inte helt klockrent för nån som aldrig tävlat förut. Indelningen gillar jag dock. Fast nu är inte frågan längre om man ska tävla i Experienced eller Advanced, snarare Advanced (som jag hade tänkt köra) eller Master (huga!) OEM. Tror det blir ett kul år iaf.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Klasser 2012

                    Originally posted by ChriZtoffer View Post
                    I mina ögon så är det dumt att kalla nybörjarklassen för "Experienced", "Beginner" är ett bra mycket bättre namn, även fast "Experienced" nu blir en väldigt enkel klass så låter det inte så enkelt. Vist det finns en beskrivning till men namnet är inte helt klockrent för nån som aldrig tävlat förut. Indelningen gillar jag dock. Fast nu är inte frågan längre om man ska tävla i Experienced eller Advanced, snarare Advanced (som jag hade tänkt köra) eller Master (huga!) OEM. Tror det blir ett kul år iaf.
                    Fast jag inte fått direkt svar så känns det som att jag prickade rätt i vad jag sade förut.

                    Då tolkar jag det fortfarande som att nästa års Master var 2011 Advanced.
                    Låter det lika skräckinjagande nu?
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                    Comment


                    • #55
                      Re: Klasser 2012

                      Ja det är just det där med att kliva upp i en Masterklass som känns lite skrämmande, tyckte det var lagom med Advanced men men... Blir nog bra till slut, för min del spelar namnet på klassen ingen roll, bara jag får lagom motstånd så är jag nöjd.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Klasser 2012

                        Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Ja det är just det där med att kliva upp i en Masterklass som känns lite skrämmande, tyckte det var lagom med Advanced men men... Blir nog bra till slut, för min del spelar namnet på klassen ingen roll, bara jag får lagom motstånd så är jag nöjd.
                        Men kollar du på vad som kommer krävas i Master, så inser du snart att det kommer krävas MINDRE i årets Master jfrt med Advanced 2011. Dvs, hade man tänkt tävla i Advanced, så kommer Master kännas lättare.

                        Sen är det klart, alla domare kommer hamna i Master, så konkurrensen blir tuffare. Men det är ju bara till ens fördel!
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #57
                          Re: Klasser 2012

                          Originally posted by jonash View Post
                          Men kollar du på vad som kommer krävas i Master, så inser du snart att det kommer krävas MINDRE i årets Master jfrt med Advanced 2011. Dvs, hade man tänkt tävla i Advanced, så kommer Master kännas lättare.

                          Sen är det klart, alla domare kommer hamna i Master, så konkurrensen blir tuffare. Men det är ju bara till ens fördel!

                          Sanning med modifikation.

                          Det kommer vara ca 15 pinnar mindre att dela ut i årets master i jämförelse mot Advanced från förr.

                          Men då poängen är omfördelade och att vissa punkter inte behöver bedömas två ggr, så betyder det i slutändan att pinnarna kommer vara svårare att hämta hem.
                          Detta för att kunna särskilja toppbilarna åt lite, vilket kunde vara svårt med förra årets Advanced regler.
                          Roger Edvinsson
                          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                          helst på saker av kolfiber :-)

                          Comment


                          • #58
                            Re: Klasser 2012

                            Originally posted by JALLE View Post
                            Sanning med modifikation.

                            Det kommer vara ca 15 pinnar mindre att dela ut i årets master i jämförelse mot Advanced från förr.

                            Men då poängen är omfördelade och att vissa punkter inte behöver bedömas två ggr, så betyder det i slutändan att pinnarna kommer vara svårare att hämta hem.
                            Detta för att kunna särskilja toppbilarna åt lite, vilket kunde vara svårt med förra årets Advanced regler.
                            Hmm, jag tyckte den föreslagna matrisen såg enklare ut, men jag har å andra sidan inte så bra koll på Installationsbiten.

                            Men om man hade en bil som satte 1303-135 i Adv så lär man hitta fullt eller max 2p ifrån även i Master.
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • #59
                              Re: Klasser 2012

                              Originally posted by jonash View Post
                              Hmm, jag tyckte den föreslagna matrisen såg enklare ut,
                              Vart finns matrisen att beskåda?
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • #60
                                Re: Klasser 2012

                                Originally posted by Hewi View Post
                                Vart finns matrisen att beskåda?
                                Den är inte 100% spikad ännu, och därför inte publicerad online. ( vissa domare har fått se den och en rörlaga till regelboken och "tyckt till")

                                Dessutom säger inte matrixen något om själva bedömningarna utan visar bara hur många poäng det kan delas ut på varje punkt.

                                Hoppas detta kan publiceras lagom till jul.
                                Roger Edvinsson
                                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                                helst på saker av kolfiber :-)

                                Comment

                                Working...
                                X