Re: Elmia 2011?
men då elmia har sagt sitt, så får vi helt enkelt göra de bästa av situationen.
anser att den styrande gruppen på elmia skall träffas innan och planera.
tycker att de avsätts EN tävlingsansvarig. som inte tävlar eller dömmer, som bara är tävlingsledare. någon kompetent person som kan stå för både bilsport, och tävlandes frågor, ev kritik. sen är de ju allt med parkeringar etc. planering är a och o på elmia. de kommer ändå gå åt helvette, men då har man något att referera åt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elmia 2011?
Collapse
X
-
Bara att låta bilen stå på bedömningsnivå då så är saken avklarad.Originally posted by ChriZtoffer View PostSant men även om man har en SQ bil så kan det varea kul att spela med dörrarna öppna för att locka dit lite folk, och 85dB når man rätt fort om man börjar spela på lite.
Den ligger ju på 80-85db
Leave a comment:
-
Vill bara ytterligare poängtera att CMS och Fabas/Bilsport alltid erbjudit oss många förmåner.
Fritt inträde för deltagare
Rabatterat inträde för medpassagerare
Domarluncher på vissa event.
Hotell under Elmia 2006-2008
Fri plats på Vallåkra, Emmaboda, Mantorp. mm.
Avtalet för Elmia 2006-2008 var värt ca 75000:-/år i sparade utgifter.
Och då är inte monterhyran inräknad.
Så de har aldrig snålat eller varit griniga.
Leave a comment:
-
gatbilar.se är inbokade på detta område då de även har monter innanför portarna på den sidan.Originally posted by Tunnan View PostHej alla, tänkte se om jag kan komma med ett förslag eller kanske ett par....
1. Måste tävlingsarenan va just där den är? .....
2002 hade vi parkeringen av tävlingsbilar mellan HallA & B vilket var klockrent.
Tyvärr får inte allt plats där längre.
Annars är nuvarande plats bra. OM den styrs upp bättre och spärras av samt skyltas upp. Om upplägget blir ett stående koncept kommer alla hitta det automatiskt år2
Läktare valdes bort de senare åren pga kostnader för mässan.Originally posted by Tunnan View Post2. Läktare vid sidan om banorna där bilarna tävlar så folk kan se bättre och kanske sätta sig ner? alltid skönt att vila fötterna när man går på Elmia.
De kostar 7000:- + moms i hyra. ;( STYCK.
Men läktare och dBDrag är en optimal kombination.
Även skyltar har bantats bort pga kostnader.Originally posted by Tunnan View Post3. Trycka upp banderoller / infotavlor INNAN mässan att sätta upp som berättar kort om va vi sysslar med.
En takskylt kostar ca 3000 + moms upphängd och klar.
Vi erbjöd oss att ta fram egna, då skulle det kosta 1500:- st att få dem upphängda.
Och detta är inte Custom MotorShow som tar dessa pengarna.
DET ÄR ELMIA UTSTÄLLARSERVICE.
Allt är sjukt dyrt så fort Elmia skall blandas in. Och de skall de i det mesta
Leave a comment:
-
visst minns man det när man snackade med dej då tomten smög omkring o väntade på rätt tillfälle,,Originally posted by Tokken View PostDu kan praktiskt taget inte ens slå igång stereon för den lär ändå inte höras över publiksorlet.. 85dB är sjukt lågt.
Vart ju tillsagd av tomten med dB-mätaren förra året.. jag fick sänka tills han vart nöjd och när det var tillräckligt lågt hördes musiken inte längre.
Vaafaan Man kan väl göra som så många andra gör sätt upp varningstext
("Inne i denna hall går du på egen risk då det förekommer höga ljudtryck") el liknade ,,Dock så behöver alla inte tokspela på en o samma gång sen kan det ju finnas lite fler bilstereoleverantörer som kan visa vad sina prylar går för,, var ju lite så på slutet på 90-talet då det var skitskoj o vara i hall c man såg alla ljudbilar o även massa säljare,, men det är väl sämre tider el,, men det är väl klart det finns väl inte så stort intresse o vara där då allt e så hårt hållet.
Elmia kommer tappa en stor skala av besökare om ljudet försvinner mer o mer om man ser det långsiktigt..
Leave a comment:
-
Du kan praktiskt taget inte ens slå igång stereon för den lär ändå inte höras över publiksorlet.. 85dB är sjukt lågt.Originally posted by ChriZtoffer View PostSant men även om man har en SQ bil så kan det varea kul att spela med dörrarna öppna för att locka dit lite folk, och 85dB når man rätt fort om man börjar spela på lite.
Vart ju tillsagd av tomten med dB-mätaren förra året.. jag fick sänka tills han vart nöjd och när det var tillräckligt lågt hördes musiken inte längre.
Leave a comment:
-
Sant men även om man har en SQ bil så kan det varea kul att spela med dörrarna öppna för att locka dit lite folk, och 85dB når man rätt fort om man börjar spela på lite.Originally posted by dlsaren View PostDet blir kanon,då kan man dema bilen för besökarna utan att allt runt om kring bilen vibrerar och väsnas.
Vi som är sponsrade för SQ vill ha måttliga ljudnivåer runt bilen.
Det är ju hur bilen låter innuti med stängda dörrar, som våra intresenter vill uppnå.Borde inte vara någott problem för ESPL bilar heller, att dema bilen för besökare med stängda dörrar.
Leave a comment:
-
Hej alla, tänkte se om jag kan komma med ett förslag eller kanske ett par....
1. Måste tävlingsarenan va just där den är? Känns som att läget inte är de bästa? Konkret förslag på va den skulle kunna stå är västra kanten i hallen ( lite osäker på vädersträcket men där de tog in och mätte effekten på bilar 2009)
Där finns EN port så bilar får rulla in, de två som mäts och sen rulla ut bakåt igen men utanför finns plats till att ställa bilar utan att va ivägen. Vet att SCF eller vilka de va hade bilar där ett år.
2. Läktare vid sidan om banorna där bilarna tävlar så folk kan se bättre och kanske sätta sig ner? alltid skönt att vila fötterna när man går på Elmia.
3. Trycka upp banderoller / infotavlor INNAN mässan att sätta upp som berättar kort om va vi sysslar med.
Vet ej om dessa tips är genomförbara på något sätt men de frågades å jag lämnade några jag kom på i farten. Går kanske utveckla???
Johan Tunnan Andersson =O)
Leave a comment:
-
hoppas på ett gott sammarbete och att alla tävlande beter sig klokt!
Leave a comment:
-
Originally posted by jonash View PostJag tror det behöver sägas IGEN, som Jalle redan sagt:
- MÄSSAN anser att demandet har skötts under all kritik = DELTAGARNAS FEL. Bara att acceptera! Och inget att diskutera.
- MÄSSAN anser att bilarna inte håller måttet i många fall. Här har vi nåt som är svårare; skall man hålla tävling i hallen och inte utesluta någon, så måste kravet ställas på finish på bilarna. Eller så får man strunta i att ha tävling i hallen. Kompromissen är att köra utomhus.
- MÄSSAN anser att vi inte skall langa sprit = DELTAGAR(ENS) fel.
Jag har hört att det finns folk som tror att Bilstereoförbundet / Jalle / nån i branschen försökt stoppa demandet och tävlingen och att detta är nån form av grundmål.
DET ÄR HELT FEL.
Däremot så har man i avtalet och överenskommelsen med Elmia fått ålägganden att följa vissa regler. Mot att vi fått ENORMT mycket tillbaks, referera till vad Björn berättade att en monter kostar....Skiter då folk i det så är det ju klart som fan att Jalle tex blivit förbannad, för han har ju riskerat en massa p.g.a idioiter som inte sköter sig.
Den som inte fattar detta bör söka sig nån annan stans.
ELMIA mässan är ett skyltfönster, inte en dyngstack där man får beete sig hur som helst.
Vill folk ha en tävling där man kan bete sig som svin så kan det säkert anordnas, men det kommer inte hända i samarbete med ELMIA eller Bilsport, det kan jag garantera.
/Jonas
Mycket bra sagt.. Jag ställer mig bakom dessa åsikter.
Jag hoppas att 2011 års custom motor show blir ett av de bästa och att arrangörerna blir nöjda framför allt.
Leave a comment:
-
eftersom jag inte vart med tidigare år så kan jag bara säga att dessa IDIOTER som langar sprit på tävlingar/elmia att dom har slutat med det eller blivit avstängda från alla tävlingar inom förbundet.Originally posted by jonash View PostJag tror det behöver sägas IGEN, som Jalle redan sagt:
- MÄSSAN anser att demandet har skötts under all kritik = DELTAGARNAS FEL. Bara att acceptera! Och inget att diskutera.
- MÄSSAN anser att bilarna inte håller måttet i många fall. Här har vi nåt som är svårare; skall man hålla tävling i hallen och inte utesluta någon, så måste kravet ställas på finish på bilarna. Eller så får man strunta i att ha tävling i hallen. Kompromissen är att köra utomhus.
- MÄSSAN anser att vi inte skall langa sprit = DELTAGAR(ENS) fel.
Däremot så har man i avtalet och överenskommelsen med Elmia fått ålägganden att följa vissa regler. Mot att vi fått ENORMT mycket tillbaks, referera till vad Björn berättade att en monter kostar....Skiter då folk i det så är det ju klart som fan att Jalle tex blivit förbannad, för han har ju riskerat en massa p.g.a idioiter som inte sköter sig.
ELMIA mässan är ett skyltfönster, inte en dyngstack där man får beete sig hur som helst.
Vill folk ha en tävling där man kan bete sig som svin så kan det säkert anordnas, men det kommer inte hända i samarbete med ELMIA eller Bilsport, det kan jag garantera.
/Jonas
och beträffande tävlingar inom/utomhus så kvittar det för mig
men om vi skall få stå ute så tycker jag att vi kan få dema lite iaf.
När jag åker på tävlingar så gör jag det för att tävla och följer tävlingens regler. och tävlar för det är roligt och inte för att fördärva förbundets rykte vilket borde vara allas mål då det bara slår negativt tillbaka på alla andra.
Leave a comment:
-
Vilken pajkastning hit o dit? Är det inte bättre och enas om att göra 2011 års Elmia deltagande till ett minne?
Jag är säker på att vi kan få det skitkul bara alla är på samma linje!
Leave a comment:

Leave a comment: