Re: Elmia 2011?
Kanske dax att lämna Elmia och lägga energi på något annat?
Håller inte bilarna/showen/föreningen klassen och man inte får spela så känns det inte direkt vettigt att vara där alls?
Bättre att ställa upp 5st olika bilar i så fall som förening för visa att man finns?
Även man gått vara utanför så kan man ha otur med väder och vind och för det andra så har dom 2 senaste åren jag gått förbi ute inte sett sådär inbjudande ut, sett ut som en stor parkering med massa skarvsladdar.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elmia 2011?
Collapse
X
-
Håller med dig, blir nog en hemma påsk, första på måånnggaa år....Originally posted by Tokken View PostNej jag är glad att jag inte ställer ut på elmia i år.. Detta är ingen sporre för billjudsfolket direkt.
Men visst jag kan förstå att det kan vara jobbigt med oväsen men det gäller EN helg.. och det slås publikrekord varje år.
Inte för inte att man blev ombedd av besökarna att skruva upp.
Men men.. jag kommer inte besöka elmia i år i alla fall.
Leave a comment:
-
Nej jag är glad att jag inte ställer ut på elmia i år.. Detta är ingen sporre för billjudsfolket direkt.Originally posted by Holst View Post
Detta innebär att det är totalt spelförbud både inne å ute.... Går ju an med SQ tävling med DB drag å demo i montrar är ju bara att skita i. Känns ju absolut värt att slita ihjäl sig inför påsk då.... NOT
Men visst jag kan förstå att det kan vara jobbigt med oväsen men det gäller EN helg.. och det slås publikrekord varje år.
Inte för inte att man blev ombedd av besökarna att skruva upp.
Men men.. jag kommer inte besöka elmia i år i alla fall.
Leave a comment:
-
Att det flertalet gånger dessutom varit problem med ljudvolymen i A hallen är inte heller en hemlighet. Vi har ytterst få gånger varit skyldiga. Men samtliga utställare blir drabbade av dessa högljudda spelningar.
Att de inte kan tillåta det förstår jag då det strider mot dussintalet regler för de som både arbetar på mässan och för de som ställer ut.
Men tyvärr gäller även samma regler UTE då grannarna till Elmia inte tillåter oväsen från mässan. Bl.a. Så körs det inte längre rallybilar på baksidan pga dessa regler.
Därför kommer det heller inte bli någon demo ute på Elmia 2011.
Detta innebär att det är totalt spelförbud både inne å ute.... Går ju an med SQ tävling med DB drag å demo i montrar är ju bara att skita i. Känns ju absolut värt att slita ihjäl sig inför påsk då.... NOT
Leave a comment:
-
Hepp!
Och Extra Kim, skall försöka formulera mig bättre i fortsättningen så att även du förstår och klarar av att tolka det jag skrivit.
Mvh
Rutger
Leave a comment:
-
Tänkte inte skriva i denna tråden men då det var jag och Niklas som inledde diskussionerna med Elmia så kan jag informera om läget.
Till att börja med har Custom Motor Show funderat på att avsluta sammarbetar med billjudstävlingarna sedan det avtal jag hade med dem gick ut 2008.
De tycker helt enkelt inte att standarden på bilarna och showen som erbjuds håller måttet längre. Det är inget att hymmla med.
Spiken i kistan var nog när en idiot till deltagare/medpassagerare började langa öl inne på området. Att flertalet bilar dessutom "anmält" sig som bilstereobilar och på så sätt fritt fått tillträde in på området utan varken vårt eller mässans vetande har inte gjort det bättre. Även flera andra utställare har parkerat bilar utan bilstereo ute på dBparkeringen för att det är nära att gå, detta har gjort att Elmia trott att vi "sålt" inträde till falska deltagare för att tjäna pengar.
Detta är alltså rykten som nått mässan för att sabotera för mig och numer drabbar det förbundet. ;(
Att sedan den monter vi hade är värd ganska mycket pengar är ganska självklart.
Fråga övriga utställare vad en 350m2 monter kostar.
Detta har vi haft fritt tillträde till och jag hade aldrig kunnat genomföra några tävlingar under påsken om inte Lasse & Mats varit grymt tillmötesgående och hjälpsamma.
Att det flertalet gånger dessutom varit problem med ljudvolymen i A hallen är inte heller en hemlighet. Vi har ytterst få gånger varit skyldiga. Men samtliga utställare blir drabbade av dessa högljudda spelningar.
Att de inte kan tillåta det förstår jag då det strider mot dussintalet regler för de som både arbetar på mässan och för de som ställer ut.
Men tyvärr gäller även samma regler UTE då grannarna till Elmia inte tillåter oväsen från mässan. Bl.a. Så körs det inte längre rallybilar på baksidan pga dessa regler.
Därför kommer det heller inte bli någon demo ute på Elmia 2011.
Nå!!!!
Vad skulle jag nu säga.
Jag och Niklas var i jönköping i december och hade genomgång med mässan.
De var mycket skeptiska när vi kom men innan vi åkte hade vi gått igenom det mesta och både platsen inne i hallen och en ny stor uteplats tillsammans med gatbilar var uppritat.
Förbundet skulle sedan ta över kontakten i januari när Mats kom hem från sin semester och fortsätta spika detaljerna.
Jag vet även att förbundet varit i kontakt med mässan och att det finns stort intresse av "vår" monter från kommersiellt håll.
När vi lämnade Jönköping var både jag och Niklas 100% säkra att det skulle bli billjud på Elmia även 2011, resten får förbundets arbetsgrupp fylla i med.
Nr2.
För att det även i fortsättningen skall kunna arrangeras tävlingar i påsk måste leverantörer och utställare påpeka sitt intresse av billjudstävlingarna på plats.
Utan dessa är förbundet chanslösa. ;(
Leave a comment:
-
Jo särskilt om vi demade eller inte....var där tyst kunde man hört om nån hade släppt sig på andra sidanOriginally posted by Extra Kim View PostVill inte låta allt för negativ, men..
Skämtar du? Är det ingen skillnad om tävlingen är inne eller ute?
Hur många går utanför hallen för att kolla vs. hur många som är inne i hallen? Skillnaden är markant.
Men när där var musik, då var där FOLK!!!
Leave a comment:
-
fast runt 23 april hoppas jag inte det är minusgrader ute.Originally posted by Morre_W View PostKommer ihåg Elmia för något år sen, när det snöar o e minusgrader ute... Då kunde man räkna publiken som ens gick ut genom dörren på ena handens fingrar...
((Fast det är knappt man minns... :P ))
Leave a comment:
-
Kommer ihåg Elmia för något år sen, när det snöar o e minusgrader ute... Då kunde man räkna publiken som ens gick ut genom dörren på ena handens fingrar...
((Fast det är knappt man minns... :P ))
Leave a comment:
-
Vill inte låta allt för negativ, men..Originally posted by rutger j View Postde senaste åren har det alltid varit tävling utomhus, så något annat har det inte varit tal om för 2011 heller.
Om sen tryckmätaren monteras inne i hallen eller strax utanför borde inte påverka resultatet...
Eller själva mätningen kanske inte är d viktiga...?
Har svårt o tro att branschen tillåter att det inte är en bilstereotävling på Elmia.
Mvh
Rutger
Skämtar du? Är det ingen skillnad om tävlingen är inne eller ute?
Hur många går utanför hallen för att kolla vs. hur många som är inne i hallen? Skillnaden är markant.
Leave a comment:
-
de senaste åren har det alltid varit tävling utomhus, så något annat har det inte varit tal om för 2011 heller.
Om sen tryckmätaren monteras inne i hallen eller strax utanför borde inte påverka resultatet...
Eller själva mätningen kanske inte är d viktiga...?
Har svårt o tro att branschen tillåter att det inte är en bilstereotävling på Elmia.
Mvh
Rutger
Leave a comment:
-
Va det gäller Elmia så är det mycket ryktern som går nu tycker jag å inga positiva sådana direkt heller.
Antingen blir det inget Elmia med ljud tävling alls eller så kommer det vara tävling men då endast utomhus i alla dagar.
Detta är som sagt var rykten men någon från Förbundet borde ju kunna dementera eller bekräfta.
Leave a comment:
-
Angående Elmia, var kommer db drag arenan att hålla hus?
Utställare o sånt har ju fått sina platser, så det borde vara klart nu även var vi får vara och mäta...
Leave a comment:

Leave a comment: