Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elmia 2011?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Elmia 2011?

    Originally posted by Tokken View Post
    Tänk dig att gå på ett konstgalleri, massor av vackra tavlor men man har bestämt sig för att täcka över alla tavlor.
    "Ni får måla hur många vackra tavlor ni vill men ni får inte visa upp dom"
    Jag tror att Rutger menar att de där tavlorna blir än mer intresanta om dom bara visas under bestämda tider!

    Tänk er om Ferrari "dumpar" priset!
    Hur intressant skulle den vara om alla hade en i garaget?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #62
      Re: Elmia 2011?

      Originally posted by Extra Kim View Post
      Det efterfrågades idéer och tips på att göra situationen bättre och då ska jag lämna min åsikt, sen om någon bryr sig om den eller inte det är inte så viktigt för min del då jag ändå inte kommer tävla på Elmia.

      Men det som jag anser vara ett MÅSTE är att det görs reklam för att bilarna faktiskt finns utanför hallen. Tidigare år så har det varit dåligt skyltat o.s.v

      Ska nu all tävlingsverksamhet ske utomhus så måste folk bli informerade om att det pågår saker utanför hallen.

      Dessutom så anser jag att det måste delas in bättre så att det inte ser ut som en parkeringsplats, vilket det har gjort tidigare år.
      Mycket bra sagt, håller med jonas som faktiskt säger lite bra ibland!

      Comment


      • #63
        Re: Elmia 2011?

        Originally posted by Nonne View Post
        Jag tror att Rutger menar att de där tavlorna blir än mer intresanta om dom bara visas under bestämda tider!

        Tänk er om Ferrari "dumpar" priset!
        Hur intressant skulle den vara om alla hade en i garaget?
        Då är det en väldans tur att inte alla bygger efter samma principer.
        Builder of the Metallica Tribute Car

        Comment


        • #64
          Re: Elmia 2011?

          Säkert redan någon som har nämnt/sagt något om detta. men vill framföra mina synpunkter angående demandet under Elmia. Jag har aldrig varit på Elmia men iår skall jag dit men det lär ju bli rätt så tråkigt om man inte kan få gå runt och få en provlyssning i tex, hallins polo och stickans Golf. även att kunna bjuda andra att få lyssna på sitt ljud. eller att företag inte kan få visa upp sina produkter och hur dom låter osv. hoppas att jag har förstått det rätt att vi inte kommer att få dema inne på mässans område pga Elmias grannar klagar, det är ju bara 1 gång om året och mässan har väl inte öppet till 22-23 tiden på kvällen? Hur kul är det om det blåser och är kallt och man inte får spela?

          som någon har nämnt oxå att man kan sätta ut fasta tider där man kan få dema under tex 15-30min sen ca 1h uppehåll sen likadant.

          tycker det som Kim säger att man borde göra mer reklam var bilstereo platsen är iaf om vi inte får dema.

          hoppas att detta inlägg är ok, ville bara få fram min syn på saken. och som björn sa om det finns problem så finns det lösningar.

          Comment


          • #65
            Re: Elmia 2011?

            Originally posted by lillkimpa View Post
            Säkert redan någon som har nämnt/sagt något om detta. men vill framföra mina synpunkter angående demandet under Elmia. Jag har aldrig varit på Elmia men iår skall jag dit men det lär ju bli rätt så tråkigt om man inte kan få gå runt och få en provlyssning i tex, hallins polo och stickans Golf. även att kunna bjuda andra att få lyssna på sitt ljud. eller att företag inte kan få visa upp sina produkter och hur dom låter osv. hoppas att jag har förstått det rätt att vi inte kommer att få dema inne på mässans område pga Elmias grannar klagar, det är ju bara 1 gång om året och mässan har väl inte öppet till 22-23 tiden på kvällen? Hur kul är det om det blåser och är kallt och man inte får spela?

            som någon har nämnt oxå att man kan sätta ut fasta tider där man kan få dema under tex 15-30min sen ca 1h uppehåll sen likadant.

            tycker det som Kim säger att man borde göra mer reklam var bilstereo platsen är iaf om vi inte får dema.

            hoppas att detta inlägg är ok, ville bara få fram min syn på saken. och som björn sa om det finns problem så finns det lösningar.
            Är du helt seriös när du säger att du vill ha en provlyssning i Hallins eller Stickans bil. Provlyssning i dBbilar??!
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #66
              Re: Elmia 2011?

              Jag tror det behöver sägas IGEN, som Jalle redan sagt:

              - MÄSSAN anser att demandet har skötts under all kritik = DELTAGARNAS FEL. Bara att acceptera! Och inget att diskutera.

              - MÄSSAN anser att bilarna inte håller måttet i många fall. Här har vi nåt som är svårare; skall man hålla tävling i hallen och inte utesluta någon, så måste kravet ställas på finish på bilarna. Eller så får man strunta i att ha tävling i hallen. Kompromissen är att köra utomhus.

              - MÄSSAN anser att vi inte skall langa sprit = DELTAGAR(ENS) fel.

              Jag har hört att det finns folk som tror att Bilstereoförbundet / Jalle / nån i branschen försökt stoppa demandet och tävlingen och att detta är nån form av grundmål.

              DET ÄR HELT FEL.

              Däremot så har man i avtalet och överenskommelsen med Elmia fått ålägganden att följa vissa regler. Mot att vi fått ENORMT mycket tillbaks, referera till vad Björn berättade att en monter kostar....Skiter då folk i det så är det ju klart som fan att Jalle tex blivit förbannad, för han har ju riskerat en massa p.g.a idioiter som inte sköter sig.

              Den som inte fattar detta bör söka sig nån annan stans.

              ELMIA mässan är ett skyltfönster, inte en dyngstack där man får beete sig hur som helst.

              Vill folk ha en tävling där man kan bete sig som svin så kan det säkert anordnas, men det kommer inte hända i samarbete med ELMIA eller Bilsport, det kan jag garantera.

              /Jonas
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #67
                Re: Elmia 2011?

                Originally posted by jonash View Post
                Är du helt seriös när du säger att du vill ha en provlyssning i Hallins eller Stickans bil. Provlyssning i dBbilar??!
                jupp helt seriös eller vill höra på basen när jag väl sitter i bilen och på hög volym :P dom har ju säkert relativt bra framsystem oxå^^

                Comment


                • #68
                  Re: Elmia 2011?

                  Vilken pajkastning hit o dit? Är det inte bättre och enas om att göra 2011 års Elmia deltagande till ett minne?

                  Jag är säker på att vi kan få det skitkul bara alla är på samma linje!

                  Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                  VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                  Comment


                  • #69
                    Re: Elmia 2011?

                    Originally posted by jonash View Post
                    Jag tror det behöver sägas IGEN, som Jalle redan sagt:

                    - MÄSSAN anser att demandet har skötts under all kritik = DELTAGARNAS FEL. Bara att acceptera! Och inget att diskutera.

                    - MÄSSAN anser att bilarna inte håller måttet i många fall. Här har vi nåt som är svårare; skall man hålla tävling i hallen och inte utesluta någon, så måste kravet ställas på finish på bilarna. Eller så får man strunta i att ha tävling i hallen. Kompromissen är att köra utomhus.

                    - MÄSSAN anser att vi inte skall langa sprit = DELTAGAR(ENS) fel.

                    Däremot så har man i avtalet och överenskommelsen med Elmia fått ålägganden att följa vissa regler. Mot att vi fått ENORMT mycket tillbaks, referera till vad Björn berättade att en monter kostar....Skiter då folk i det så är det ju klart som fan att Jalle tex blivit förbannad, för han har ju riskerat en massa p.g.a idioiter som inte sköter sig.

                    ELMIA mässan är ett skyltfönster, inte en dyngstack där man får beete sig hur som helst.

                    Vill folk ha en tävling där man kan bete sig som svin så kan det säkert anordnas, men det kommer inte hända i samarbete med ELMIA eller Bilsport, det kan jag garantera.

                    /Jonas
                    eftersom jag inte vart med tidigare år så kan jag bara säga att dessa IDIOTER som langar sprit på tävlingar/elmia att dom har slutat med det eller blivit avstängda från alla tävlingar inom förbundet.

                    och beträffande tävlingar inom/utomhus så kvittar det för mig
                    men om vi skall få stå ute så tycker jag att vi kan få dema lite iaf.

                    När jag åker på tävlingar så gör jag det för att tävla och följer tävlingens regler. och tävlar för det är roligt och inte för att fördärva förbundets rykte vilket borde vara allas mål då det bara slår negativt tillbaka på alla andra.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Elmia 2011?

                      Originally posted by Stickan View Post
                      Vilken pajkastning hit o dit? Är det inte bättre och enas om att göra 2011 års Elmia deltagande till ett minne?

                      Jag är säker på att vi kan få det skitkul bara alla är på samma linje!
                      håller med dig stickan.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Elmia 2011?

                        Originally posted by lillkimpa View Post
                        jupp helt seriös eller vill höra på basen när jag väl sitter i bilen och på hög volym :P dom har ju säkert relativt bra framsystem oxå^^
                        Basen i en dB-bil låter ju inte ens bra?
                        Builder of the Metallica Tribute Car

                        Comment


                        • #72
                          Re: Elmia 2011?

                          Originally posted by Tokken View Post
                          Basen i en dB-bil låter ju inte ens bra?
                          JOHOOOO

                          Comment


                          • #73
                            Re: Elmia 2011?

                            Originally posted by jonash View Post
                            Jag tror det behöver sägas IGEN, som Jalle redan sagt:

                            - MÄSSAN anser att demandet har skötts under all kritik = DELTAGARNAS FEL. Bara att acceptera! Och inget att diskutera.

                            - MÄSSAN anser att bilarna inte håller måttet i många fall. Här har vi nåt som är svårare; skall man hålla tävling i hallen och inte utesluta någon, så måste kravet ställas på finish på bilarna. Eller så får man strunta i att ha tävling i hallen. Kompromissen är att köra utomhus.

                            - MÄSSAN anser att vi inte skall langa sprit = DELTAGAR(ENS) fel.

                            Jag har hört att det finns folk som tror att Bilstereoförbundet / Jalle / nån i branschen försökt stoppa demandet och tävlingen och att detta är nån form av grundmål.

                            DET ÄR HELT FEL.

                            Däremot så har man i avtalet och överenskommelsen med Elmia fått ålägganden att följa vissa regler. Mot att vi fått ENORMT mycket tillbaks, referera till vad Björn berättade att en monter kostar....Skiter då folk i det så är det ju klart som fan att Jalle tex blivit förbannad, för han har ju riskerat en massa p.g.a idioiter som inte sköter sig.

                            Den som inte fattar detta bör söka sig nån annan stans.

                            ELMIA mässan är ett skyltfönster, inte en dyngstack där man får beete sig hur som helst.

                            Vill folk ha en tävling där man kan bete sig som svin så kan det säkert anordnas, men det kommer inte hända i samarbete med ELMIA eller Bilsport, det kan jag garantera.

                            /Jonas

                            Mycket bra sagt.. Jag ställer mig bakom dessa åsikter.

                            Jag hoppas att 2011 års custom motor show blir ett av de bästa och att arrangörerna blir nöjda framför allt.
                            Builder of the Metallica Tribute Car

                            Comment


                            • #74
                              Re: Elmia 2011?

                              hoppas på ett gott sammarbete och att alla tävlande beter sig klokt!

                              Comment


                              • #75
                                Re: Elmia 2011?

                                Hej alla, tänkte se om jag kan komma med ett förslag eller kanske ett par....

                                1. Måste tävlingsarenan va just där den är? Känns som att läget inte är de bästa? Konkret förslag på va den skulle kunna stå är västra kanten i hallen ( lite osäker på vädersträcket men där de tog in och mätte effekten på bilar 2009)
                                Där finns EN port så bilar får rulla in, de två som mäts och sen rulla ut bakåt igen men utanför finns plats till att ställa bilar utan att va ivägen. Vet att SCF eller vilka de va hade bilar där ett år.

                                2. Läktare vid sidan om banorna där bilarna tävlar så folk kan se bättre och kanske sätta sig ner? alltid skönt att vila fötterna när man går på Elmia.

                                3. Trycka upp banderoller / infotavlor INNAN mässan att sätta upp som berättar kort om va vi sysslar med.

                                Vet ej om dessa tips är genomförbara på något sätt men de frågades å jag lämnade några jag kom på i farten. Går kanske utveckla???

                                Johan Tunnan Andersson =O)

                                Comment

                                Working...
                                X