Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

    Alla som var medlemmar var naturligtvis välkommna. Gissar att samma regler gäller för föreningar nästa år. Ett medlemsskap kostar 200:- i engångssumma och är fullt avdragsgillt för dig som näringsidkare.

    Jag personligen hoppas naturligtvis att du och många fler vill vara med och LEKA och därför blir medlemmar inom kort!

    Det finns ingenting att dölja men inte heller några skäl till varför föreningen skulle gå ut med sin ekonomiska information offentligt.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #47
      Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

      Jag var inte med på mötet så jag har inget att dölja!

      Comment


      • #48
        Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

        Misstro, misstro och återigen misstro.



        :deleted:

        /Jonas

        Edit: Hewan har rätt.
        Last edited by jonash; December 17, 2010, 15:14.
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #49
          Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

          Såhär tycker jag och det gäller alla:
          Man kanske kan/bör ta sådant här vid sidan om genom direkt kontakt istället för via forumet bakom ett tagent bord då detta bara skadar bilstereosporten och gynnar absolut ingen och ingenting.
          Det sitter garanterat både potentiellt nya sponsorer och nya tävlande och läser i forumet.
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #50
            Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

            Originally posted by Hewi View Post
            Såhär tycker jag och det gäller alla:
            Man kanske kan/bör ta sådant här vid sidan om genom direkt kontakt istället för via forumet bakom ett tagent bord då detta bara skadar bilstereosporten och gynnar absolut ingen och ingenting.
            Det sitter garanterat både potentiellt nya sponsorer och nya tävlande och läser i forumet.
            Bra skrivet!

            Jag önskar den nya styrelsen lycka till och hoppas att ni skall få en rolig och givande sysselsättning med många glada tillrop istället för det motsatta!

            Mvh
            Peter J

            Projekt Saab 95 Aggressor
            https://www.facebook.com/saabaudio/
            Instagram saabaudio

            Ancient history....
            http://www.garaget.org/?car=106118

            Comment


            • #51
              Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

              Jag är inte medlem i nåt överhuvud taget,och jag och flera med mig tänker nog inte bli det heller. Det är ganska mycket folk som läser dessa trådar och seriöst vad tror ni dom får för uppfattning om detta? I bland verkar Bilstereoförbundet vara som en sekt,varför känns det så tror ni?
              Jag är en random kille med passion för bilstereo men sånt här avskräcker mig!
              Det är NI som ska vara bilstereoförbundets ansikte utåt och ni beter er som småbarn.. Det är nog många runt om i Sverige som funderar va det är frågan om,inte bara just i denna tråd utan även i andra trådar. Det pratas om hot hit och dit,det ska vara hemlighets makeri hit och dit,vissa ska inte få vara med mm.... Asså ska de vara på detta viset hur ska ni då få några nya medlemmar?
              Tycker ni ska se över i era led och kanske hitta folk som brinner lite mer för det vi alla gillar så mycket,bilstereo.. Mer passion för sporten och mindre avundsjuka och maktbegär!

              Jag skiter i om detta gör er arga,mig kvittar det jag vill bara tala om hur det ser ut i en amatörs ögon!!!!!

              Comment


              • #52
                Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                +1 alltså plus en :P fick inte skriva mindre än 10 bokstäver
                RE, DD, Pioneer

                Comment


                • #53
                  Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                  Originally posted by BJonsson View Post
                  Jag är inte medlem i nåt överhuvud taget,och jag och flera med mig tänker nog inte bli det heller. Det är ganska mycket folk som läser dessa trådar och seriöst vad tror ni dom får för uppfattning om detta? I bland verkar Bilstereoförbundet vara som en sekt,varför känns det så tror ni?
                  Jag är en random kille med passion för bilstereo men sånt här avskräcker mig!
                  Det är NI som ska vara bilstereoförbundets ansikte utåt och ni beter er som småbarn.. Det är nog många runt om i Sverige som funderar va det är frågan om,inte bara just i denna tråd utan även i andra trådar. Det pratas om hot hit och dit,det ska vara hemlighets makeri hit och dit,vissa ska inte få vara med mm.... Asså ska de vara på detta viset hur ska ni då få några nya medlemmar?
                  Tycker ni ska se över i era led och kanske hitta folk som brinner lite mer för det vi alla gillar så mycket,bilstereo.. Mer passion för sporten och mindre avundsjuka och maktbegär!

                  Jag skiter i om detta gör er arga,mig kvittar det jag vill bara tala om hur det ser ut i en amatörs ögon!!!!!
                  Du har säkerligen en poäng i det du skriver. Det förekommer ibland onödigt hårda ord, och det avskräcker säkerligen en del.

                  Några saker vill jag dock poängtera:

                  * Alla kommer aldrig kunna bli medlemmar, sådana som förstör för förbundet
                  * Hemlighetsmakeri har det aldrig varit tal om, inte sedan Förbundet tog över, det kan jag garantera
                  * Du hittar inte folk med mer passion för hobbyn än de som suttit i Förbundet 2010, och som är valda för 2011.

                  Dock måste alla utomstående förstå att Förbundet är ett Företag. Ekonomisk Förening närmare bestämt. Med detta följer per automatik ett antal åtaganden gentemot Sveriges Rikes Lag och allt vad det innebär, liksom mot sponsorer utav verksamheten vad gäller drivande av tävlingar.

                  Så, om nåt ibland verkar som om det hymlas med eller "konstiga beslut" tages så har det antingen med att Styrelsen inte vill hamna i finkan, alternativt någon av punkterna som jag beskrev ovan.

                  Se detta som information och förklaring.
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #54
                    Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                    Originally posted by jonash View Post
                    Du har säkerligen en poäng i det du skriver. Det förekommer ibland onödigt hårda ord, och det avskräcker säkerligen en del.

                    Några saker vill jag dock poängtera:

                    * Alla kommer aldrig kunna bli medlemmar, sådana som förstör för förbundet
                    * Hemlighetsmakeri har det aldrig varit tal om, inte sedan Förbundet tog över, det kan jag garantera
                    * Du hittar inte folk med mer passion för hobbyn än de som suttit i Förbundet 2010, och som är valda för 2011.

                    Dock måste alla utomstående förstå att Förbundet är ett Företag. Ekonomisk Förening närmare bestämt. Med detta följer per automatik ett antal åtaganden gentemot Sveriges Rikes Lag och allt vad det innebär, liksom mot sponsorer utav verksamheten vad gäller drivande av tävlingar.

                    Så, om nåt ibland verkar som om det hymlas med eller "konstiga beslut" tages så har det antingen med att Styrelsen inte vill hamna i finkan, alternativt någon av punkterna som jag beskrev ovan.

                    Se detta som information och förklaring.
                    Bra förklarat ur din/eran synvinkel,MEN som jag skrev tidigare så tycker jag som är en glad amatör med stor passion för bilstereo att det är för mycket knussel,paragrafer mm hit och dit. Som du själv skrev,bilstereoförbundet är en ekonomisk förening som måste få in pengar från sponsorer och medlemmar med mera för att kunna funka.. Men hur kan man då ha allt centrerat till Stockholm? till exempel varför sitta i storstan och uggla lägg ut lite möten runt om i sverige så folk får upp ögonen för BSF och har möjligheten att kunna gå på diverse möten. Är väl inget lättare för gemene svensson än en i styrelsen att ta ledigt och åka iväg? Sen som någon tidigare kommenterat så kan man väl inte gå ut 10dagar innan med en tidsfrist när man ska anmäla sig,va är de för konstigt? Hur ska man då kunna ta ledigt och åka ner,hade varit skillnad om det kommit ut en månad innnan.. Men det kanske är så för att man inte vill ha några från norra och södra sverige med,vad vet jag! Nej behandla era medlemmar med respekt och visa hänsyn så ska ni se att det kommer bli bättre... Vad är det man får om man blir medlem i BSF?
                    Hur som helst så önskar jag er lycka till med nya styrelsen och en god jul och ett gott nytt år samtidigt hoppas jag på lite mer jordnära förbund 2011 med kanske lite mera passion och mindre byråkrati för det är trots allt era medlemmar och vi potentiella nya medlemmar som är eran framtid,utan oss existerar ni inte,tänk på det!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                      Originally posted by BJonsson View Post
                      Bra förklarat ur din/eran synvinkel,MEN som jag skrev tidigare så tycker jag som är en glad amatör med stor passion för bilstereo att det är för mycket knussel,paragrafer mm hit och dit. Som du själv skrev,bilstereoförbundet är en ekonomisk förening som måste få in pengar från sponsorer och medlemmar med mera för att kunna funka.. Men hur kan man då ha allt centrerat till Stockholm? till exempel varför sitta i storstan och uggla lägg ut lite möten runt om i sverige så folk får upp ögonen för BSF och har möjligheten att kunna gå på diverse möten. Är väl inget lättare för gemene svensson än en i styrelsen att ta ledigt och åka iväg? Sen som någon tidigare kommenterat så kan man väl inte gå ut 10dagar innan med en tidsfrist när man ska anmäla sig,va är de för konstigt? Hur ska man då kunna ta ledigt och åka ner,hade varit skillnad om det kommit ut en månad innnan.. Men det kanske är så för att man inte vill ha några från norra och södra sverige med,vad vet jag! Nej behandla era medlemmar med respekt och visa hänsyn så ska ni se att det kommer bli bättre... Vad är det man får om man blir medlem i BSF?
                      Hur som helst så önskar jag er lycka till med nya styrelsen och en god jul och ett gott nytt år samtidigt hoppas jag på lite mer jordnära förbund 2011 med kanske lite mera passion och mindre byråkrati för det är trots allt era medlemmar och vi potentiella nya medlemmar som är eran framtid,utan oss existerar ni inte,tänk på det!
                      kanske ska tillägga att detta INTE är nåt personligt mot nån utan bara mina synpunkter!!!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                        Tanken med föreningen är knappast att hålla möten utan att hålla tävlingar som är rätt mycket roligare. Mötena som hålls är mest för att planera hur tävlingarna skall kunna göras.

                        Förutom årsmötet. Dit alla medlemmar är välkomna.
                        /tycker Erik.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                          ...En sak till... alla dessa gnällrövar, hur kan de komma sej att vi va totalt 24 personer på mötet? vi är ju bra många mer här.
                          om man vill vara med och genomföra förändringar så funkade skype väldigt bra.
                          styrelsen är inte längre i sthlm, den når sej från norrbotten till sthlm.
                          så snälla deltag nästa gång de är möte. för de finns vilja!
                          Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                          Comment


                          • #58
                            Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                            Originally posted by TRUCKEN View Post
                            ...En sak till... alla dessa gnällrövar, hur kan de komma sej att vi va totalt 24 personer på mötet? vi är ju bra många mer här.
                            om man vill vara med och genomföra förändringar så funkade skype väldigt bra.
                            styrelsen är inte längre i sthlm, den når sej från norrbotten till sthlm.
                            så snälla deltag nästa gång de är möte. för de finns vilja!

                            Vet ej vem du syftade på med detta men jag är som sagt inte medlem och har inget intresse av att bli det heller. Från Norrbotten säger du,okej vilka kom från Norrbotten på mötet då? Vilja är väl klart att det finns det förstår jag,men vilja för vad?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                              Originally posted by BJonsson View Post
                              Vet ej vem du syftade på med detta men jag är som sagt inte medlem och har inget intresse av att bli det heller. Från Norrbotten säger du,okej vilka kom från Norrbotten på mötet då? Vilja är väl klart att det finns det förstår jag,men vilja för vad?
                              Men nu får du ge dig.

                              ÅRSMÖTET om vi börjar med det, hålls EN gång per år, om det inte är ett extrainkallat ( = ovanligt!)

                              Årsmöteskallelsen kom ut BETYDLIGT längre innan än 10 dagar, annars hade det ej varit utlyst enligt stadgarna. Så där har du rakt av fel.

                              Sen visst, hålla möten, men till vad för nytta?! Vad är det du skulle vilja veta som du (OCH alla andra) inte fått veta här? Hålla möten är skit. Försöka arrangera event är bra.

                              Om du vill ha insyn i arbetet som sker så är det bara att du kommer med nåt som du kan bidra med. Vad skulle det kunna vara?

                              Du skriver ganska mycket som du saknar grund i, jag tror du fått ganska mycket om bakfoten? Många som inte är med på tävlingarna sitter bakom tangentbordet och läser på nätet (= det sämsta man kan göra)

                              /Jonas
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #60
                                Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                                Förbundet är just ett FÖRBUND.

                                Det styrs av sina medlemmar. Varje medlem har lika stor röst.
                                Inga sponsorer eller andra organisationer har något att säga till om, förutom att de kan välja att inte sponsra förbundet.

                                En gång om året hålls stämma. Då väljer medlemmarna en styrelse som skall representera dem.

                                Styrelsens uppdrag är att agera för att förbundets mål skall uppnås.
                                Förbundets mål är att främja bilstereointresset i Sverige.

                                Är man intresserad av hemlighetsmakeri så rekommenderas andra sällskap.

                                Det enda som krävs för medlemsskap är 200:- som engångsavgift och att man inte aktivt motarbetar förbundet.
                                /tycker Erik.

                                Comment

                                Working...
                                X