Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävlingarna 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Tävlingarna 2011

Känner att detta inlägg kanske hjälper till att få tråden att spåra ur (då det återigen kanske borde vara i en egen tråd......som förra gången) och får jag rätt....skäll ut mig men here we go.

Få större events ihop med andra större evenemang tror jag ärligt talat skrämmer iväg nyfikna eventuella nybörjare då jag tror att de känner en alltför stor press och rädsla för att göra bort sig/visa upp bilen osv. då det är VÄLDIGT mkt folk på stora evenemang.

Så för att fånga upp dessa är nog fler små lokala evenemang en väg att gå (där skulle SCC klivit in....men förra året gick inget vidare det heller).

Så hur kommer det att bli för ALLIHOP?
    Hur skall de nyfikna fångas upp?
    Hur skall tävlingarna synas?

Mao.....hur fan skall organisationen visa upp sig på ett bra sätt som kostar minimalt med pengar? För det ÄR en stor apparat att synas och det kostar gärna mer än det smakar.

Vi har haft liknande diskussioner förr som dessvärre spårat ur totalt.....
    Jaja jag har tävlat SÅ mkt men jag har iaf visat mig till skillnad från en del andra som gnällt o klagat på forumet....men jag vill iaf försöka att hjälpa till att fånga in nyfikna på ngt sätt.....
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
      (där skulle SCC klivit in....men förra året gick inget vidare det heller).
      Uttala dig inte generelt, vårat SCC år 2010 tycker jag var hur bra som helst!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
        Det kan bero på att ni dels har ett bra team samt en butiksägare som verkligen är intresserad!
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
          Det kan bero på att ni dels har ett bra team samt en butiksägare som verkligen är intresserad!
          Liger MYCKET i det!
          sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Förbundet MÅSTE se ut på ett visst sätt
            Självklart!

Information, frågor och svar till BSF, SKALL hanteras av BSF, inte mr Nick1, Nick2 osv
            Det blir för mycket snack kors o tvärs, det blir bara rörigt, speciellt för nybörjaren.

Seastreams Garage
            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
              Självklart!

Information, frågor och svar till BSF, SKALL hanteras av BSF, inte mr Nick1, Nick2 osv
              Det blir för mycket snack kors o tvärs, det blir bara rörigt, speciellt för nybörjaren.

Seastreams Garage
              Ja, här är jag definitivt en av dem som missat just den detaljen rätt ofta.
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                ERAT ja.....sedan då?
                Pierre körde ngr ggr.....
                Hur brett blev det?
                Det byggdes upp STORA förhoppningar om SCC och jag var en av de som trodde att det skulle nå ut till butiker i större skala.
                Nu kändes det som att det blev mer eller mindre en lokal grej nere i Helsingborg.
                Det var mer så jag menade Nonne. Det fallerade någonstans på vägen och fick inte den genomslagskraft som så väl behövdes och ännu behövs.

Comment

Att SCC inte fick något större genomslag berodde till stor del att ingen från förbundets räkning hade kraft att marknadsföra det.

De få som jobbade hade fullt upp att fixa de vanliga tävlingarna.
                  /tycker Erik.

Comment

ERAT ja.....sedan då?
                    Hur brett blev det?
                    Det byggdes upp STORA förhoppningar om SCC och jag var en av de som trodde att det skulle nå ut till butiker i större skala.
                    Nu kändes det som att det blev mer eller mindre en lokal grej nere i Helsingborg.
                    Det var mer så jag menade Nonne. Det fallerade någonstans på vägen och fick inte den genomslagskraft som så väl behövdes och ännu behövs.
                    Jag tror att det stora misstaget med SCC är just själva namnet. Finns ingen koppling till EMMA.

Nu känns det som ytterligare en tävlingsform vid sidan om EMMA, Easca och MDS vilket gör nybörjarna än mer osäkra.

Har haft som förslag att det kan kallas tex EMMA-Light, Emma-Entry (klassen kan då försvinna ur ord. EMMA) så att det förknippas med rätt organisation.
                    sigpic

-C5 2008 -SQuse-
                    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Som jag sade innan......detta är nog mer lämpat som diskussion utanför den här tråden.

Erik har rätt i att resurser saknades i förbundet för att marknadsföra detta...dock ingen skugga ver dem då de som var/är verksamma gjorde ett gott jobb med vad de gjorde.

Mats har rätt här även han.
                      Var finns kopplingen?
                      På ngt sätt måste det tillbaka till rötterna från SASCA med fler lokala tävlingar som ändå har en koppling mot förbundet...

Comment

ERAT ja.....sedan då?
                        Hur brett blev det?
                        Ljudbyggaren kommer att köra SCC även 2011!

Tyvärr håller dom på att förstöra vår tävlingsarena så nytt område måste fram till Springbreak!

Problemen med att anordna lokala tävlingar tror jag grundar sig i 2 saker!
                        Dels ska vi konkurera med ebay och internet!
                        Det jag menar är att det finns inga resurser över för att hålla en lokal tävling, vi med fysiska butiker sliter häcken av oss för att dra runt företaget!
                        För hör och häpna, det kostar en slant att hålla en tävling!?!

Den andra misstanken är KUNSKAP!
                        Många tror säkert att det är en jätte grej att hålla en tävling!
                        I dag har vi för mycket med att kolla på vad andra gör, inte minst här på forumet.
                        Jag struntar fullkomligt i HUR dom håller en tävling i grannlänet!
                        Jag gör så gott jag kan med hjälp av några vänner och det brukar räcka ganska långt!
                        sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Det är även en sak många glömmer.
                          Pengar.
                          Även i andra föreningar är pengar en bristvar, detta löses ofta med hör och häpna idiellt arbete för att folk brinner för saken föreningen står för.

Ljudbyggaren är ett lysande exempel på detta.
                          Som Nonne sade, deras tävlingar löser sig med goda vänners hjälp.
                          Varför? De brinner för sitt intresse.
                          Visst lägger du ut pengar, den största frågan jag ställer mig är om det återbetalas på ngt sätt eller om det blir en ren utgift. Om det senare så finner iaf jg förståelse för om butiker inte hakar på.

Comment

För att medlemmarna skall få säga sitt, OM det nu inte blir så att ett årsmöte kan hållas där vi lyckas samla många medlemmars intresse, så vill vi gärna höra vad ni och andra tycker om upplägg för 2011.

Så, i sann demokratisk anda så vill jag göra några undersökningar.
                            Åter till Jonas.....Bilstereoförbundets tråd!!!

Seastreams Garage
                            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Det är även en sak många glömmer.
                              Pengar.
                              Även i andra föreningar är pengar en bristvar, detta löses ofta med hör och häpna idiellt arbete för att folk brinner för saken föreningen står för.

Ljudbyggaren är ett lysande exempel på detta.
                              Som Nonne sade, deras tävlingar löser sig med goda vänners hjälp.
                              Varför? De brinner för sitt intresse.
                              Visst lägger du ut pengar, den största frågan jag ställer mig är om det återbetalas på ngt sätt eller om det blir en ren utgift. Om det senare så finner iaf jg förståelse för om butiker inte hakar på.
                              Alltså!
                              Fördjupa dig nu inte mer än nödvändigt, eller du e kanske invald?
                              Att vänner hjälper till på mina event är inte = GRATIS hjälp!
                              Teamkillarna gör ett jättejobb, det kallas för GE OCH TA!

Du e kanske sugen på att visa dina kunskaper i att driva föreningen eftersom hälften av inläggen kommer från dig!
                              sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Jag tycker upplägget skall vara likt detta: Bilstereoförbundet skall arrangera tävlingar på de event som bilsport arrangerar, elmia, emmaboda, mantorp, säve-depå, och vallåkra. gör dessa till 3x tävlingar. då har vi tävlingar som är väl utspridda över säsongen där publicitet och eventuellt världsrekord kan sättas.
                                SEN tycker jag att scc-eventen är bra. de ger nybörjare! jag tycker att anslutna butiker som är i samma län, skall komma överens och inte köra 2 olika event samma dag.
                                Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

Working...
                                X