Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

    Originally posted by BMF View Post



    Nä, nu ska jag återgå till skuggorna och mitt garage. F1 är fina saker!!!
    VA!!!!!!!!
    Så lät det inte innan, men då hade du ju det inte heller
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #47
      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

      Originally posted by zovix View Post
      Vad det gäller SQ, så är väl det ändå en tävlingsform rörande ljudet, hur pass snygg/ful bil man har eller i vilket skick den är i är väl ändå oväsentligt?
      Det kan man tycka och så borde det vara. Men även domare är människor och har mycket subjektiva åsikter om hur bilen de sitter i ser ut, även innan de satt sig i den. För blir de skitiga så är det ju synd...

      Originally posted by zovix View Post
      Ingen vill ju åka omkring med en rosthög, men Nisse 18år kanske vill tävla med sin förstabil med biltemapryttlar för att han vill försöka komma in på banan, ska ha vara utesluten då för at han har fel märke på produkterna och en lack som inte håller utställningsskick?
      Visst är det dom man måste attrahera att börja tävla. Det gör man troligen inte genom att portförbjuda dom pga att deras bil inte är en Porsche 911.
      //Micke

      Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

      Comment


      • #48
        Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

        Originally posted by Holst View Post
        Tänkte bygga spela halvhögt bygge i en halvrostig golf men där fick man ju på pälsen. Frugan kom nu med förslaget att vi bygger lite i familje bilarna. AMG SL65 samt CLS 63. Om inte alla andra har liknande bilar i samma prisklass så betyder det automatiskt att jag e bäst? Helt ärligt Roger. Du har varit med alldeles för länge för att en kläcka ngt sånt. Va säger ni om en 2mille cab i entry? Suck
        är inte med på vad du syftar på här.


        Problemet är att vi måste synas mer utåt och dra in fler nya tävlande.
        Som näms tex ang fotografera så bekräftar det ju det jag säger. Det är inte så intressant när man passerar vårt tillhåll. Tråden är ställd som en fråga och kom gärna med ideer, jag ville få igång en bra debatt och det har det blivit, så fortsätt.

        Självklart fattar jag att det handlar om pengar, men vill man så kan man, det går bra i andra länder så varför inte här.
        sigpic
        Ljudstudion i växjö
        Tel 0470 62120


        JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

        Comment


        • #49
          Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

          Jimmy (blekinge) gjorde en sak för länge sedan som det bör bli mer av. Han eller om det var hans fru som fixade så att SR gjorde ett repotage hos dem. Det är när man får dem att komma, det är då det kommer ut bland de som inte redan är invigda.
          //Micke

          Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

          Comment


          • #50
            Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

            Originally posted by Nordenmark View Post
            Jonas skrev "sponsra verksamheten", inte "sponsra bilar". Stor skillnad.
            Jo jag får nog säga att jag läste/tolkade hans inlägg lite fel.

            Comment


            • #51
              Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

              Originally posted by Roger T View Post
              är inte med på vad du syftar på här.


              Problemet är att vi måste synas mer utåt och dra in fler nya tävlande.
              Som näms tex ang fotografera så bekräftar det ju det jag säger. Det är inte så intressant när man passerar vårt tillhåll. Tråden är ställd som en fråga och kom gärna med ideer, jag ville få igång en bra debatt och det har det blivit, så fortsätt.

              Självklart fattar jag att det handlar om pengar, men vill man så kan man, det går bra i andra länder så varför inte här.
              Det man skulle kunna göra är ju att ta några fina bilder på det hela och trycka upp på plakat sen när man ska ha en tävling någonstans så sätter man upp dom några veckor(kanske en månad) innan tävlingen lite överallt i den stad där det ska hållas.
              På så sätt får fler reda på det och kanske blir nyfikna.

              En sådan grej borde väl gå att fixa hyfsat enkelt.... Någon här borde ju ha möjlighet till att fixa bra kort samt att någon borde ha kontakter med ett tryckeri.

              Comment


              • #52
                Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                Originally posted by Tommy View Post
                Det tyder ju dock på att de som tänkt att göra repportagen inte var intresserade av bilstereo...fanns säkert flertalet installationer att fotografera.

                Men efter som de varit med ett tag på diverse större utställningar med enbart snygga stylade bilar så är det inte lätt att imponera på dem...
                Vanliga, normala bilar är ju bara skit i deras ögon.
                Så det behövs bilstereointresserade repportar/fotografer för att media ska gagna denna aktivitet.
                // Tommy

                Jag tror inte en enda utav Aftonbladets fotografer är speciellt intresserad av bilstereo, men vad som är ännu viktigare är ju: är LÄSARNA intresserade utav nåt som spelar 153dB? Och som ser "för jävligt" ut?
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #53
                  Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                  Originally posted by ShaddeN View Post
                  Men dom olika märkena kan ju synas genom att sponsra olika bilar. Och vilka bilar dom sponsrar väljer dom ju själva. Varför ska jag som inte är sponsrad av något märke visa upp de märke jag spelar med?
                  Det är klart som korvspad att Du inte behöver visa det. Men........om vi nu skall tala väldigt tydligt så har ju Du inte sponsrat på nåt sätt heller. Ursäkta det hårda ordavalet, men är du med på vad jag menar?
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #54
                    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                    Originally posted by Holst View Post
                    Tänkte bygga spela halvhögt bygge i en halvrostig golf men där fick man ju på pälsen. Frugan kom nu med förslaget att vi bygger lite i familje bilarna. AMG SL65 samt CLS 63. Om inte alla andra har liknande bilar i samma prisklass så betyder det automatiskt att jag e bäst? Helt ärligt Roger. Du har varit med alldeles för länge för att en kläcka ngt sånt. Va säger ni om en 2mille cab i entry? Suck
                    Kom du. Och låter den sämre än den rostiga Pandan i hörnet så kommer du få reda på det.

                    På parkeringen utanför min närmsta grannes uppfart stod ikväll 5st AMG Mercor utav varierande sort, och jag är inte det minsta impad utav nån utav dem ur ett SQ perspektiv när jag TITTAR på dem.

                    Edit: Fel, det var visst 4st och en "specialare" utav nåt kompressormatat V12 som bara kostade 3.7 mille...
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                      Originally posted by jonash View Post
                      Det är klart som korvspad att Du inte behöver visa det. Men........om vi nu skall tala väldigt tydligt så har ju Du inte sponsrat på nåt sätt heller. Ursäkta det hårda ordavalet, men är du med på vad jag menar?
                      Nej det har jag inte, men hur många privatpersoner har det? Så det tycker jag var en ganska så dålig jämförelse...
                      Men som jag svarade till Nordenmark så läste jag ditt inlägg fel/misstolkade det.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                        Lite input från min sida:

                        Det finns säkert massor som är sugna på att tävla, men det är få som vågar pga att de är rädda för storstryk första gången de ger sig ut. Det kommer de flesta oxå att få, men det "ingår" lixom och den rädslan måste bara övervinnas. Det finns alltid en som kommer först och alltid en som kommer sist oavsett om det är curling, 110m häck eller bilstereo.

                        Många frågor som kommer här handlar oxå om "vilken klass ska jag köra i?".

                        För att slå dessa två flugor i en smäll så skulle en sammanställning eller lathund för tävlande göras.
                        Allt står i regelboken, visst gör det det. Det som jag eftersträvar är en enkel sammanfattning av vilka kriterier som gäller för repektive klass:

                        Tex: "Experienced - Här kan du tävla som.......Enklare installation med fokus på säkerhet........Enklare ljudbedömning än........."

                        Om detta kopplas till en "checklista" med vad som ska vara på plats för att få poäng på tävling kommer många att slippa det där första "bottennappet" på premiärtävlingen.
                        sigpic

                        -C5 2008 -SQuse-
                        -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                        Comment


                        • #57
                          Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                          Originally posted by Mats H View Post
                          Lite input från min sida:

                          Det finns säkert massor som är sugna på att tävla, men det är få som vågar pga att de är rädda för storstryk första gången de ger sig ut. Det kommer de flesta oxå att få, men det "ingår" lixom och den rädslan måste bara övervinnas. Det finns alltid en som kommer först och alltid en som kommer sist oavsett om det är curling, 110m häck eller bilstereo.

                          Många frågor som kommer här handlar oxå om "vilken klass ska jag köra i?".

                          För att slå dessa två flugor i en smäll så skulle en sammanställning eller lathund för tävlande göras.
                          Allt står i regelboken, visst gör det det. Det som jag eftersträvar är en enkel sammanfattning av vilka kriterier som gäller för repektive klass:

                          Tex: "Experienced - Här kan du tävla som.......Enklare installation med fokus på säkerhet........Enklare ljudbedömning än........."

                          Om detta kopplas till en "checklista" med vad som ska vara på plats för att få poäng på tävling kommer många att slippa det där första "bottennappet" på premiärtävlingen.
                          Alltså.....jag har hållt på med idrott på olika nivåer i hela mitt liv. En del på bondgården. En del på elitnivå. Det som slår mig är: varför tror 90% av alla som håller på med bilstereo att de bara skall kunna hävda sig utan att gå på ett par minor först? Vad i helsike är fel hos dem som inte vågar förlora?! Herregud, många är dem som har dunk vid korvmojjen, men få får sätta på drottningen, om ni är med på vad jag menar.

                          Den som inte kan ta stryk kommer aldrig komma nån vart i livet. Så jävla enkelt är det. Men mammas pannkakor funkar alltid för en fegis!
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #58
                            Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                            Originally posted by jonash View Post
                            Alltså.....jag har hållt på med idrott på olika nivåer i hela mitt liv. En del på bondgården. En del på elitnivå. Det som slår mig är: varför tror 90% av alla som håller på med bilstereo att de bara skall kunna hävda sig utan att gå på ett par minor först? Vad i helsike är fel hos dem som inte vågar förlora?! Herregud, många är dem som har dunk vid korvmojjen, men få får sätta på drottningen, om ni är med på vad jag menar.

                            Den som inte kan ta stryk kommer aldrig komma nån vart i livet. Så jävla enkelt är det. Men mammas pannkakor funkar alltid för en fegis!
                            Man får kort sagt ta lärdom av sina erfarenheter.
                            Det har du gjort Jonas......det har även Mats gjort....det har även JAG gjort nu efter Elmia där jag "sågades" men kom till insikt (ni vet dessutom att det finns MÅNGA MÅNGA fler exempel där ute). Inte ger man upp för det? Nej........ta lärdom av det, bygg om/justera om/whatever och gå vidare
                            Får man inte reda på vad som är negativt......hur skall man då få reda på hur man kan utvecklas?
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #59
                              Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                              Originally posted by micke_nkpg View Post
                              Jimmy (blekinge) gjorde en sak för länge sedan som det bör bli mer av. Han eller om det var hans fru som fixade så att SR gjorde ett repotage hos dem. Det är när man får dem att komma, det är då det kommer ut bland de som inte redan är invigda.
                              Tyvärr är dom inte lika intreserad i alla delar av landet!
                              Vi har lagt hur mycket tid som helst på att få utmedia till våra event, men då har dom redan varit på tex Vallåkra för 15 år sedan.
                              Det finns inte så mycket intresse för vår hobby, ALLA tror att en ljudbil är boom boom boom och ett störande objekt på vägen!
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment


                              • #60
                                Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                                Originally posted by Lonefox View Post
                                Man får kort sagt ta lärdom av sina erfarenheter.
                                Det har du gjort Jonas......det har även Mats gjort....det har även JAG gjort nu efter Elmia där jag "sågades" men kom till insikt (ni vet dessutom att det finns MÅNGA MÅNGA fler exempel där ute). Inte ger man upp för det? Nej........ta lärdom av det, bygg om/justera om/whatever och gå vidare
                                Får man inte reda på vad som är negativt......hur skall man då få reda på hur man kan utvecklas?
                                Exakt. Den som förväntar sig komma hem största bucklan direkt på sin första tävling bör fundera en gång till.
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X