Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare men sugen på tävla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Nybörjare men sugen på tävla

Originally posted by n30 View Post
    var hittar man denna db jams 13 skivan ?
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=5422
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

Comment

Jag skulle av erfarenhet vänta och se vilka förändringar som kommer i alla klasser, alla format, alla organisationer till nästa säsong innan jag inriktar mig på någon särskild klass!

Det är mkt tyst just nu från ledning o styrelse, men man kan ju hoppas att det efter EM finalen nu i helgen kommer lite mer info om vad som händer o sker...
      Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

Originally posted by Morre_W View Post
        Jag skulle av erfarenhet vänta och se vilka förändringar som kommer i alla klasser, alla format, alla organisationer till nästa säsong innan jag inriktar mig på någon särskild klass!

Det är mkt tyst just nu från ledning o styrelse, men man kan ju hoppas att det efter EM finalen nu i helgen kommer lite mer info om vad som händer o sker...
        Precis så tänker jag med, har inte ens bestämt vad för bil ja ska bygga i än.. Den som lever får se
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

Det som kan sägas är att Bilstereoförbundet kommer fortsatt att ha rättigheterna för alla format som Wayne kör (dBdrag etc etc) samt EMMA formaten.

Däremot är det svårt att säga om det blir förändringar i klasserna etc, detta avgörs en bit in på 2011.

Exakt hur organisationen för Förbundet blir nästa år återstår att se, men det är egentligen av underordnad betydelse gissar jag. Formaten är ju det viktiga.
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Jo,precis...
            Detaljer i div klasser brukar ibland ändras både nationellt och internationellt från säsong till säsong, så själv bygger man på o sen ser efteråt vilken klass man passar in i..=)

Men om man vill bygga för att maximalt utnyttja en viss klass bör man avvakta ett tag innan man gör större ingrepp i sin bil.. =)
            Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

Jo,precis...
              Detaljer i div klasser brukar ibland ändras både nationellt och internationellt från säsong till säsong, så själv bygger man på o sen ser efteråt vilken klass man passar in i..=)

Men om man vill bygga för att maximalt utnyttja en viss klass bör man avvakta ett tag innan man gör större ingrepp i sin bil.. =)
              Håller med. Man kan säkert skissa lite i huvudet sådär, men speciellt EMMAs regelverk uppdateras vid huvudmötet i Februari/Mars, och det är först då man spikar allt exakt.

Men, man kan väl säga att om man bygger enligt regelboken som den är idag, så kommer inte arbetet med att fixa eventuella brister att vara så stort egentligen.

dBdrag är jag lite mer osäker på, men där kan säkert nån av de andra fylla i mer efter World Finals
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

[QUOTE=Frippe_L;57639]
                Easca dBL Maxi får du ha max 3000w o 1 15" eller 2 12" eller 3 10" eller 4 8" basar, allt ska va under rutlinjen i bilen, fritt antal batterier men volten får ej överstiga 14,4v man tävlar med bilen avstängd och du får sitta i bilen.

Hur högt har någon spelat i Easca dbL Maxi förut, om man har någon chans alls
                VEM FAN ÄR CHIP FOOSE?

Comment

[QUOTE=FALKEN;57987]
                  Originally posted by Frippe_L View Post
                  Easca dBL Maxi får du ha max 3000w o 1 15" eller 2 12" eller 3 10" eller 4 8" basar, allt ska va under rutlinjen i bilen, fritt antal batterier men volten får ej överstiga 14,4v man tävlar med bilen avstängd och du får sitta i bilen.

Hur högt har någon spelat i Easca dbL Maxi förut, om man har någon chans alls
                  Vet inte hur högt dem spelat i sverige som högst men på EM i tyskland nu för nån vecka sen spelade han som vann 147,4 i en renault clio och tvåan, svensken Crille björklund spelade 145,8 i sin audi A3 så nånstans därikring bör man väl ligga.
                  Här är resultat-filen från Easca em-finalen
                  http://www.easca.de/community/index....1fecadc23a8b9a
                  Last edited by Frippe_L; October 11, 2010, 18:03.
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by n30 View Post
                    Tjena, har spenderat en del lappar på ljud i bilen nu och har köpt följande:
                    Pioneer 5200sd som huvudenhet
                    2 st Carpower 1000D monoblock
                    1 st Carpower 4 kanals steg till front systemet
                    2 st Kole Audio KMX 12or
                    2 par dragster 4 tummare
                    1 par herts 3.5 tummare
                    1 st optima yellowtop 5.5

kör med ordentliga 50 mm2 kablage till rubbet med 200A säkring vid batteriet sen 2 x 100A säkringar för monoblocken .

Detta ligger i en golf 2 cl... Så min fråga är vad finns där för klasser jag möjligen kan tävla lite i. Har mätt upp lite med techno musik o lirar runt 146.2 db i bilen utan optima batteriet . har ej haft tid o koppla in de riktigt ännu så ej kunnat mäta upp med det än.

Mer som är värt att nämna kanske är att basarna är riktade framåt och bas portarna är riktade uppåt och lådan sticker inte över baksätets överkant.
                    Om jag har fått rätt information så spelade du en bit över 146dB i Kristanstad i Lördags vid fri spelningen.

Comment

145.7 dB var det. dock hade jag spelat så pass mycket tidigare så batteriet vart inte direkt bra laddat.

Comment

Working...
                      X