Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare men sugen på tävla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nybörjare men sugen på tävla

Tjena, har spenderat en del lappar på ljud i bilen nu och har köpt följande:
    Pioneer 5200sd som huvudenhet
    2 st Carpower 1000D monoblock
    1 st Carpower 4 kanals steg till front systemet
    2 st Kole Audio KMX 12or
    2 par dragster 4 tummare
    1 par herts 3.5 tummare
    1 st optima yellowtop 5.5

kör med ordentliga 50 mm2 kablage till rubbet med 200A säkring vid batteriet sen 2 x 100A säkringar för monoblocken .

Detta ligger i en golf 2 cl... Så min fråga är vad finns där för klasser jag möjligen kan tävla lite i. Har mätt upp lite med techno musik o lirar runt 146.2 db i bilen utan optima batteriet . har ej haft tid o koppla in de riktigt ännu så ej kunnat mäta upp med det än.

Mer som är värt att nämna kanske är att basarna är riktade framåt och bas portarna är riktade uppåt och lådan sticker inte över baksätets överkant.
    Last edited by n30; October 5, 2010, 19:05.

Re: Nybörjare men sugen på tävla

Bassrace är kul om du känner för det det var väll du som var inne hos mig på digitalcompaniet och mätte en runda? kan försöka få med mig kompisens termlab upp till butiken så kan du testa på det.
    TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

jo jag var inne på digitalcompaniet o mätte en runda. har även köpt sån dbm2 mätare ..

Comment

Dbm2 mätarna är skit, endast varit en som jag har testat som visar någerlunda rätt.
        TEAM BROSSAN

Comment

jo men alltid något att gå efter.

men vad innebär bassrace?

Comment

jo det har du rätt i.

bassrace är enkelt du ska spela ett snittvärde under 30 sekunder så nära 1x9,9 men inte över.
            TEAM BROSSAN

Comment

1x9,9 men inte över. <--- den biten förstod jag absolut inte något utav.

Comment

Originally posted by n30 View Post
                1x9,9 men inte över. <--- den biten förstod jag absolut inte något utav.
                Bassrace går ut på att spela ett genomsnitt med musik under 30 sek, startar man lite sent när tiden börjar gå så får man höja mkt mer för att komma ifatt och tjuvstartar du vinner din motsåndare om han/hon inte spelar ur sig (alltså tex spelar 130db+ i 129,9 klassen)
                det finns klasserna 119,9 129,9 139,9 149,9 i sverige sen 159,9 i andra länder.
                I sverige använder vi musikspåren på dB Jams 13 och allting mäts med stängda fönster, dörrar, taklucka osv.
                Motorn får vara igång första omgången, spelar man sen lika med den man möter stängs bilen av och man startar om på nytt osv. Sen kommer ja inte ihåg om det är stå utanför bilen med fjärr på tredje omgången man spelat lika, det får nån annan flika in.

Annan klass du kan tävla i är Street 100A om du byter ut huvudsäkriongen til len 100A den med, annars vanlig Street.
                Eller Eascas Maxi klass

offt.
                Med tanke på din anläggning i bilen gissar jag på att du bor i eller nära Osby?
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

byter jag ut huvudsäkringen till mindre än 200A som sitter vid batteriet så smäller jag den :S Fjärrkontroll har jag ej så ja kan ej stå utanför bilen.
                  broby ligger ej långt från mig
                  Last edited by n30; October 6, 2010, 17:05.

Comment

Originally posted by n30 View Post
                    byter jag ut huvudsäkringen till mindre än 200A som sitter vid batteriet så smäller jag den :S Fjärrkontroll har jag ej så ja kan ej stå utanför bilen.
                    Han som vann Street 100A i år smällde nog alla utom en av fem 100A säkringar han fick av mig under finalhelgen och 10st under labbning veckorna innan, det är meningen man ska ligga precis på gränsen för vad säkringen pallar med.

Man kan ha hela cdspelaren utanför bilen med. eller så byter man cd till en som har fjärr.
                    I dbdrag får du inte sitta i bilen om du spelar över 140dB.

Easca dBL Maxi får du ha max 3000w o 1 15" eller 2 12" eller 3 10" eller 4 8" basar, allt ska va under rutlinjen i bilen, fritt antal batterier men volten får ej överstiga 14,4v man tävlar med bilen avstängd och du får sitta i bilen.

dB-Enduro är ungefär som bassrace men det finns två klasser, street eller walled. och minst ett fönster eller dörr ska va nere/öppen.

Man tävlar dock inte om 1x9,9 genomsnittsvärde utan högst genomsnitt vinner och musiken du använder är valfri men den låten du kvalar in med får du inte använda i nästa steg mot final och så vidare så det gäller o ha ett gäng låtar med mkt bas under antingen 30sek eller 60sek beroende på vilken tid man sätter som tävlingstid men 30sek är vanligast.

det finns att läsa lite om de olika tävlingsformerna på
                    www.bilstereoforbundet.se och www.bilstereotavlingar.se

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

var hittar man denna db jams 13 skivan ?

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                        Han som vann Street 100A i år smällde nog alla utom en av fem 100A säkringar han fick av mig under finalhelgen och 10st under labbning veckorna innan, det är meningen man ska ligga precis på gränsen för vad säkringen pallar med.
                        Som du säger gäller det att ligga så nära gränsen som möjligt. Dock är det lite lurigt för man får inte bara dra en burp i street 100 utan man måste spela musik i 30 sec.
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Kulan View Post
                          Som du säger gäller det att ligga så nära gränsen som möjligt. Dock är det lite lurigt för man får inte bara dra en burp i street 100 utan man måste spela musik i 30 sec.
                          30sek har ja inte sett nån spela i street 100 mer än möjligtvis du nu när ja tänker efter, hittar inget i reglerna om det heller?

Har ju glömt bort att n30 kan även tävla i ESPL Experienced med den anläggningen.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

vilka klasser är de man ej får ha så lådan sticker över ryggstödet till baksätet?

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                              30sek har ja inte sett nån spela i street 100 mer än möjligtvis du nu när ja tänker efter, hittar inget i reglerna om det heller?

Har ju glömt bort att n30 kan även tävla i ESPL Experienced med den anläggningen.
                              Det är så jag har uppfattat det, givetvis måste man inte spela max hela tiden. Haha ja jag brukar kräma max hela tiden för att showa lite, annars är det inget kul
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

Comment

Working...
                              X