Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tjockare kalender 2011?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tjockare kalender 2011?

Är det svårt att få till tävlingar i huvudstaden? borde vara det lättaste känns det som.

Kommer det att bli något 2011??
    //Micke

Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

Re: tjockare kalender 2011??

Originally posted by micke_nkpg View Post
    Är det svårt att få till tävlingar i huvudstaden? borde vara det lättaste känns det som.

Har väl varit ett par mindre tävlingar runtomkring där i år? Förvisso inga SM-deltävlingar.

Annars får ni väl göra som vi andra, köra bilen dit tävlingen är istället för den kommer till en själv.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
      Har väl varit ett par mindre tävlingar runtomkring där i år? Förvisso inga SM-deltävlingar.

Annars får ni väl göra som vi andra, köra bilen dit tävlingen är istället för den kommer till en själv.
      Vi andra? (klubb för inbördes beundran?)

Har inte funnits något utannonserat så den som är "utanför" får reda på det. Är svårt att veta då...
      //Micke

Comment

Har inte funnits något utannonserat så den som är "utanför" får reda på det. Är svårt att veta då...
        Tja man kan kalla det va man vill.

Seastreams garage har väl ordnat några tävlingar sen var dem legat i förhållande till dig har jag dålig koll på.

Med "vi andra" menade jag dem andra billjudsintresserade som kör en massa mil på en helg för att tävla och träffa folk, jag brukar även ta mig lite tid att kolla var tävlingar ska hållas och var dem ligger lite då o ch då.

De flesta tävlingsdatum spikas ju på vintern/våren med vissa undantag för ändringar och tillägg, mindre tävlingar ploppar väl upp lite då och då, då får man kolla kalender på www.bilstereoforbundet.se eller www.bilstereotavlingar.se beroende på vilken organisation/klass man letar efter tävlingar.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Du kan inte släppa det där att domarna inte gillade vad du åstakom som bilstereotävlande!

Hade alla varit så aktiva som Frippe kunde det räckt och blivit över till 2 olika tävlingsorganissationer!
          Last edited by Nonne; July 13, 2010, 20:47.
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Kalendern för 2011 kommer inte sättas än på ett tag som du säkerligen förstår.

Men jag noterar att du vill ha ett event i huvudstaden. Det vill jag med ha om det finns ett vettigt alternativ.

Blir det så ser jag fram emot att träffas.
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Sa någon Kungsträdgården???

Tyvärr är intresset i Stockholm svalt.

Och nej Pierre; Kungsängen ligger inte i Stockholm
              Roger Edvinsson
              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
              helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Svårt tror jag inte egentligen.
                Hade Seastreams Garage en skaplig reklambudget som skulle nå ut till "likt SCF", så skulle det minsann ryckas i lite trådar.
                Det är ju inte så att jag inte vill.
                Du kan inte vara "utanför", du har ju reggat dig här på forumet, och det enda stället JAG haft "reklam" om ngt Event är ju HÄR på forumet.
                Inga stora SM-tävlingar, men väl ett par trevliga sammankomster för likasinnade. SCC senast i april.
                Samt även lite kul Demon, fikaljug mm
                Det är väl bara att dyka upp!
                Nu ligger Seastreams närmast Stockholm av dom ställen som kanske rymmer "entusiasterna", och det är väl bara att kika under Seastreamsfliken när det är "gult",
                kanske det är ngt som intresserar dig.
                Varför inte komma på Amegademo redan nu på torsdag, så ska du få lyssna på Quadra Ribbon tills du storknar.

Se där, nu har du ju t.o.m fått en inbjudan.

Välkommen!

Pierre

ps Jalle! Mitt hemnr börjar på 08, så Kungsängen är VISST Stockholm ds
                Last edited by Horsyhorse; July 13, 2010, 22:48. Reason: Roger har fel JAG har rätt!
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by jonash View Post
                  Kalendern för 2011 kommer inte sättas än på ett tag som du säkerligen förstår.

Men jag noterar att du vill ha ett event i huvudstaden. Det vill jag med ha om det finns ett vettigt alternativ.

Blir det så ser jag fram emot att träffas.
                  jo jag inser att jag är "aningen tidig" men jag börjar få blodad tand att vilja bygga igen.
                  //Micke

Comment

Originally posted by JALLE View Post
                    Sa någon Kungsträdgården???

Tyvärr är intresset i Stockholm svalt.

Och nej Pierre; Kungsängen ligger inte i Stockholm
                    kungsängen ligger i stockholms län... kungsträdgården ligger i stockholms stad.
                    //Micke

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
                      Svårt tror jag inte egentligen.
                      Hade Seastreams Garage en skaplig reklambudget som skulle nå ut till "likt SCF", så skulle det minsann ryckas i lite trådar.
                      Det är ju inte så att jag inte vill.

Du kan inte vara "utanför", du har ju reggat dig här på forumet, och det enda stället JAG haft "reklam" om ngt Event är ju HÄR på forumet.
                      Inga stora SM-tävlingar, men väl ett par trevliga sammankomster för likasinnade. SCC senast i april.
                      Samt även lite kul Demon, fikaljug mm
                      Det är väl bara att dyka upp!
                      Nu ligger Seastreams närmast Stockholm av dom ställen som kanske rymmer "entusiasterna", och det är väl bara att kika under Seastreamsfliken när det är "gult",
                      kanske det är ngt som intresserar dig.
                      Varför inte komma på Amegademo redan nu på torsdag, så ska du få lyssna på Quadra Ribbon tills du storknar.

Se där, nu har du ju t.o.m fått en inbjudan.

Välkommen!

Pierre

ps Jalle! Mitt hemnr börjar på 08, så Kungsängen är VISST Stockholm ds
                      såg tiderna.. passar bra, men får nog denna gången ta o åka kollektivt då min sambo har den bil som inreggad.. =/ den är just nu i tierp.
                      //Micke

Comment

Min gissning inför sesong 2011 är fler småtävlingar med SCC-konceptet som komplementeras med en del dB-event och ett par endagars SM-deltävlingar i EMMA.

Vi behöver fler som tävlar och det tror jag sker lättast genom fler lokala evenemang.
                        /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                          Min gissning inför sesong 2011 är fler småtävlingar med SCC-konceptet som komplementeras med en del dB-event och ett par endagars SM-deltävlingar i EMMA.

Vi behöver fler som tävlar och det tror jag sker lättast genom fler lokala evenemang.
                          Låter bra.

Lokala tävlingar är troligen ett framgångskoncept.
                          //Micke

Comment

Originally posted by Robsarve View Post

Fler småtävlingar mer utspritt över landet kommer bli stor framgång
                            RE, DD, Pioneer

Comment

Originally posted by __snow__ View Post
                              Fler småtävlingar mer utspritt över landet kommer bli stor framgång
                              Ja jag gillar också idén i grund och botten. Det som står i kontrast till den idén är ekonomin och rigg.

Men det är nåt som Styrelsen får ta i inför nästa år hur totala upplägget skall se ut.

Själv hoppas jag kunna köpa ett byggobjekt, få suget tillbaks och komma ut och tävla och dömma lite bilar nästa år. För en sak som är säker: att vara på eventen är det roliga

/Jonas
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Working...
                              X