Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska man locka fler tävlande?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hur ska man locka fler tävlande?

    Originally posted by zrken View Post
    Ja, upplägget hittils har ju vart vettigt. Frågan med avgift behöver vi ju nödvändigtvis inte följa samma exempel. I värsta fall kan det ju gå till att pytsa in lite soppa cash till välspelande rigg som åker en bit.
    En futtig hundralapp är väl inget att hänga upp sig på
    Kan man lägga tusentals kronor på ett bygge så är nog den hundralappen det som kommer att vara värt mest.
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #62
      Re: Hur ska man locka fler tävlande?

      Originally posted by Mikka View Post
      En futtig hundralapp är väl inget att hänga upp sig på
      Kan man lägga tusentals kronor på ett bygge så är nog den hundralappen det som kommer att vara värt mest.
      Överlägset!
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #63
        Re: Hur ska man locka fler tävlande?

        Originally posted by Mikka View Post
        En futtig hundralapp är väl inget att hänga upp sig på
        Kan man lägga tusentals kronor på ett bygge så är nog den hundralappen det som kommer att vara värt mest.
        Originally posted by jonash View Post
        Överlägset!
        Ez för er att säga. Jag är inte alls övertygad om att jag skulle få för mig att lägga 100 spänn för att gå in i en telefonkiosk för att kolla på "hur jäkla bra bild det fanns på en tv" där.......

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #64
          Re: Hur ska man locka fler tävlande?

          Originally posted by zrken View Post
          Ez för er att säga. Jag är inte alls övertygad om att jag skulle få för mig att lägga 100 spänn för att gå in i en telefonkiosk för att kolla på "hur jäkla bra bild det fanns på en tv" där.......
          Det var om möjligt den absolut sämsta jämförelse jag nånsin sett på detta forum.

          Dessutom verkar du ha missat vad som egentligen kommer ge för den pengen....
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #65
            Re: Hur ska man locka fler tävlande?

            Originally posted by jonash View Post
            Det var om möjligt den absolut sämsta jämförelse jag nånsin sett på detta forum.

            Dessutom verkar du ha missat vad som egentligen kommer ge för den pengen....
            Varför skulle det vara konstigt? Jag tycker exemplet är perfekt.
            Är man helt utifrån och bara lite smånyfiken (ja, typ som mitt intresse för hemambio/bild etc) så är 100kr tröskel definitivt tillräckligt för att backa ur något som itne marknadsförs lr har ngn hype.

            Är man MER intresserad än så - fine. Då finns det möjligheter att kika lite på det hela... Men utan någon som helst ingång är 100 spänn en tröskel för att sitta en kvart och stirra på något oförsterligt.

            Ni får ta och chilla lite. Jag påpekar bara att det finns fler möjligheter än vad som är "kaffepengar" och "välvärt" för redan insnöade, att de tinte alls är säkert att helt oinvigda är beredda att gambla 100spänn.

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #66
              Re: Hur ska man locka fler tävlande?

              göra som de börjar göra på många museer numera kanske, ha fritt inträde men man får gärna lämna valfritt pengabidrag för att hålla igång "maskineriet"...
              Och ja, pun intended på jämförelsen mellan museer o våran fantastiska hobby..

              Tror att pengen är satt för att de som visar intresse i detta faller verkligen ska komma, så att det i slutändan inte fixas något osså skiter alla i d sen.
              Ren gissning dock, men har viss erfarenhet av just detta så..

              Mvh
              Rutger
              Last edited by rutger j; August 22, 2012, 19:33.
              Du lär så länge du lever, heter det.
              Jag tror att motsatsen är lika sann.
              Bengt Feldreich
              _______________________________________
              _______________________________________

              Comment


              • #67
                Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                Originally posted by gurenius View Post
                Originally posted by rutger j View Post
                det där konceptet får vi ta och efterapa lite längre upp i landet oxå tycker jag.
                Mycket bra initiativ gurenius.

                Mvh
                Rutger
                Håller bara med

                Originally posted by Noiseprojekt View Post
                Vi får väll göra detsamma i motala och försöka få hit någon fullfjädrad SQ bil..
                Sen göra lite reklam för det
                Absolut.

                Originally posted by dlsaren View Post
                BRL Borlänge kör street meet den 8 sebtember kommer att ha min bil där för provlyssning.
                Se till att folk verkligen lyssnar på den. Streetmeet brukar ju inte dra till sig SQ-freak om man säger så
                Men toppen att du ställer upp med den

                Originally posted by zrken View Post
                Varför skulle det vara konstigt? Jag tycker exemplet är perfekt.
                Är man helt utifrån och bara lite smånyfiken (ja, typ som mitt intresse för hemambio/bild etc) så är 100kr tröskel definitivt tillräckligt för att backa ur något som itne marknadsförs lr har ngn hype.

                Är man MER intresserad än så - fine. Då finns det möjligheter att kika lite på det hela... Men utan någon som helst ingång är 100 spänn en tröskel för att sitta en kvart och stirra på något oförsterligt.

                Ni får ta och chilla lite. Jag påpekar bara att det finns fler möjligheter än vad som är "kaffepengar" och "välvärt" för redan insnöade, att de tinte alls är säkert att helt oinvigda är beredda att gambla 100spänn.
                Det är en STOR skillnad på att avra "lite nyfiken" och extremt nyfiken på vad SQ innebär....

                Nu är Sverige väldigt litet, speciellt om man jämför med USA.
                Men i USA (men jag har sett exempel på detta i GB, Frankrike, Australien och Nya Zeeland med) så drar lokala ÅFs demokvällar då o då som innebär ungefär vad Gurenius försöker ordna. Detta tar de (i USA) runt 15-20$ för och vill folk lära sig mer drar de riktiga workshops som folk kan vara beredda på att betala upp emot 3-400$ för....

                Så med handen på hjärtat......varför är svenskar så förbannat SNÅLA?

                Originally posted by rutger j View Post
                göra som de börjar göra på många museer numera kanske, ha fritt inträde men man får gärna lämna valfritt pengabidrag för att hålla igång "maskineriet"...
                Och ja, pun intended på jämförelsen mellan museer o våran fantastiska hobby..
                Mmm tja det är en idé......som troligen inte kommer funka
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #68
                  Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Så med handen på hjärtat......varför är svenskar så förbannat SNÅLA?
                  Dagens ungar (läs 18-25 åringar) tror de kan sitta och läsa sig till saker på forum, gärna nåt exotiskt amerikanskt forum (som vi som varit med ett tag dessutom vet exakt vilka de är och de flesta är skit!)

                  Jag håller med om att de 100 spännen man betalar i detta fall är värt förmodligen 10000kr på sikt. Eller mer. Men det begriper ju för få..

                  /Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #69
                    Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                    Bra initiativ gurra! Kan Inte butiker köra samma sak? Alltså en temakväll?
                    Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                    Comment


                    • #70
                      Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                      Man måste komma ihåg att den här diskussionen inte enbart bör handla om vad VI tycker man får för värde av 100 spänn för en demo och info first hand.
                      Troligtvis läggs inte ett par tusen forumposter ner utan att man redan har ett visst intresse.
                      Det går ju knappast att "prissätta" utan att funder över vad kunden ser/begriper av vad den skall betala för.

                      Originally posted by jonash View Post
                      Dagens ungar (läs 18-25 åringar) tror de kan sitta och läsa sig till saker på forum, gärna nåt exotiskt amerikanskt forum (som vi som varit med ett tag dessutom vet exakt vilka de är och de flesta är skit!)

                      Jag håller med om att de 100 spännen man betalar i detta fall är värt förmodligen 10000kr på sikt. Eller mer. Men det begriper ju för få..

                      /Jonas
                      Kanske är det så. Men hur många gånger har inte även DU itne lagt ner den där extra hundringen som skulle kunnat gett sååå mycket mer tillbaka?

                      edit: Jag förtutsätter du förstår jag menar på ett generellt plan än dina direkta kunskaper om just det här ämnet.
                      Last edited by zrken; August 22, 2012, 22:04.

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #71
                        Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                        Originally posted by zrken View Post
                        Kanske är det så. Men hur många gånger har inte även DU itne lagt ner den där extra hundringen som skulle kunnat gett sååå mycket mer tillbaka?

                        edit: Jag förtutsätter du förstår jag menar på ett generellt plan än dina direkta kunskaper om just det här ämnet.
                        Ja och varför tror du jag sitter och säger att hundringen är motiverad? De som läser om eventet läser väl även detta och förstår då förhoppningsvis att det är en bra investering.

                        Hade jag när jag var 20 vetat vad jag vet idag hade det sparat mig i närheten av 50.000kr. Och då framstår en 100kr som rätt lite.
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #72
                          Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                          Att folk skulle läsa den här tråden efter att ha hört om att man kan lägga 100 pix på en demo via garaget? Jag är fett skeptisk....
                          Poängen är fortfarande tradeoffen som VI ser den; 100 spänn mot bättre vetande. Sparade pengar. Bättre prestanda. Fine.

                          Det finns ju en anledning till att rätt många av oss här hade kunnat spara pengar på att man haft viss kunskap tidigare... .......den aspekten är ju knappast något nytt. Det lär alltid funnits folk som kunnat säga att "gör så här istället.... så..." men inte fasen följer man alla råd i blindo heller Ingen gör.

                          Anledningen att jag tjatar så djävla envist är helt enkelt:
                          Varför skulle dagens ungdom vara smartare än somliga vart förr? ...knappast för att vi hävdar att saker är "värt" på ett forum

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #73
                            Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                            100:- e billigt och alla som köper bilstereo borde gå kursen. Jag ska gå vid tillfälle.

                            T.ex.
                            500:- har man tagit för att justerat hp/lp/nivå mellan sub och kit.
                            Det börjde med:
                            -Hej, det låter dåligt, vad ska jag köpa?
                            -Köpa? "då kollar man hur allt är ställt och det är oftast bara att ställa om"

                            Följden har varit haksläpp och:
                            - Vad gjorde du, det låter ju som man har bytt hela stereon.

                            Hade man haft kursen innan hade han "sparat" 400:-, och dessutom fått reda på något mer. Och mat.

                            Jag har plats, jag har massor av ideer med temakvällar, tyvärr behöver jag ha någon kan "hålla tal",
                            och då blir det lite "hänger på någon annan".

                            Gurenius har nu satt bollen i rullning och den ska vi hålla igång!

                            En lämplig bil och en talare, och det bli "Gurrakurs" på Seastreams Garage.

                            Pierre
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • #74
                              Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                              Originally posted by Horsyhorse View Post
                              100:- e billigt och alla som köper bilstereo borde gå kursen. Jag ska gå vid tillfälle.

                              T.ex.
                              500:- har man tagit för att justerat hp/lp/nivå mellan sub och kit.
                              Det börjde med:
                              -Hej, det låter dåligt, vad ska jag köpa?
                              -Köpa? "då kollar man hur allt är ställt och det är oftast bara att ställa om"

                              Följden har varit haksläpp och:
                              - Vad gjorde du, det låter ju som man har bytt hela stereon.

                              Hade man haft kursen innan hade han "sparat" 400:-, och dessutom fått reda på något mer. Och mat.

                              Jag har plats, jag har massor av ideer med temakvällar, tyvärr behöver jag ha någon kan "hålla tal",
                              och då blir det lite "hänger på någon annan".

                              Gurenius har nu satt bollen i rullning och den ska vi hålla igång!

                              En lämplig bil och en talare, och det bli "Gurrakurs" på Seastreams Garage.

                              Pierre
                              Jag kan komma förbi och visa hur man sträcker vinyl om det finns intresse.
                              Kan även ta med saaben och visa hur man enkelt kan bygga en oem bil som låter helt ok.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • #75
                                Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                                Originally posted by jensclaudius View Post
                                Jag kan komma förbi och visa hur man sträcker vinyl om det finns intresse.
                                Kan även ta med saaben och visa hur man enkelt kan bygga en oem bil som låter helt ok.
                                Jag kommer isåfall.
                                Fd tävlande med min Citroën C5.

                                Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                                sigpic

                                Samarbetspartners:
                                Ljudbyggaren

                                Comment

                                Working...
                                X