Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska man locka fler tävlande?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hur ska man locka fler tävlande?

    det som behövs är någon som drar folk "bakom micen"..

    vet iaf hur de va för min egen del när jag började tävla i mitten av 90talet..

    då var de MYCKE mer show över de hela.

    tror de kvittar hur många klasser de finns, tror inte att de e där "problemet" ligger.

    Comment


    • #47
      Re: Hur ska man locka fler tävlande?

      Funderade lite kring detta efter Mantorp igår. Db-gänget stod på en parkering, lite avspärrat med staket med sponsorloggor och riggen där all action sker och folk blir hela tiden varse vad som händer.
      Vi Sq-folk stod på en annan parkering och såg ut som just en parkering, hade det inte varit att jag kände igen ett par bilar när jag skulle dit så hade jag inte hittat dit själv.
      Kom tom ett par utomståeende bilar och parkerade hos oss, så pass anonyma är vi.
      Vi skulle oxå haft lite avspärrat, med flashiga flaggor och banderoller. Sen skulle det absolut inte varit fel med ett speciellt område där åtmistone installationsbedömningen ska göras. Jag menar, vi går ju ändå runt och beskriver vår installation för domarna, varför inte göra det med en mick och ge publik runtikring möjligheten att se allt arbete och alla trevliga lösningar som ofta ligger bakom dessa bilar? Kanske med en storbildsskärm i bakgrunden som visar lite byggbilder från just den aktuella deltagarens presentation. Syns vi inte så finns vi inte, det mest slåeende beviset på det fick jag när en kompis till mig gick förbi mig och bilen på 3 meters avstånd utan att se mig. Sen om det säger mest om vårt upplägg eller om min tråkiga bil det låter jag vara osagt.
      Fd tävlande med min Citroën C5.

      Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

      sigpic

      Samarbetspartners:
      Ljudbyggaren

      Comment


      • #48
        Re: Hur ska man locka fler tävlande?

        inget illa om SQ men de som drar mest "vanlig" publik är ju de bilar som kan dema hyffast högt å de låter "vettigt".

        Comment


        • #49
          Re: Hur ska man locka fler tävlande?

          Kan säga att jag missade SQ-folket HELT!!

          Visste inte ens att dom var där.
          Builder of the Metallica Tribute Car

          Comment


          • #50
            Re: Hur ska man locka fler tävlande?

            De är väl ett under att de aldrig är bra.

            SQ vill inte stå tillsammans med dB del för de låter för mycket.
            När dom får en egen del så är inte bra.

            Vist de är bara att någon på SQ delen tar sig tid att ta med sig en hel rigg till SQ sidan se till o köra runt den land o rike runt.
            Ni har ju idéer se nu till o fixa dom.
            Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
            sigpic
            Tack till Ljudia AB

            Comment


            • #51
              Re: Hur ska man locka fler tävlande?

              Det är få föreningar som är förunnade med såna eldsjälar som tex Klåp som faktiskt gör ett i mina ögon abnormt arbete med db-gänget. Nu menar jag absolut inte att sq-gänget i förbundet inte gör något utan konstaterar bara att där saknas en Klåp på den sidan oxå. Eftersom det lär bli riktigt svårt att hitta så kanske det kan gå att skrapa ihop ett gäng som kan dela på jobbet? Material måste ju anskaffas och lite av det kan ju gå att få fram via sponsorjakt. Med bara en tävling kvar i år så blir det svårt att lösa något tills dess men till nästa år finns det stora möjligheter. Om förbundet kunde söka efter ett gäng som kunde anmäla sig frivilligt till att försöka styra upp lite mer show över sq så kanske det kan bli nåt bra av det hela?
              Fd tävlande med min Citroën C5.

              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

              sigpic

              Samarbetspartners:
              Ljudbyggaren

              Comment


              • #52
                Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                sen är det ju även så att många dB bilar ser BEDRÖVLIGA ut, hörde av flera st som gick förbi "stereoområdet"

                "va fan är de för skit dom släpar hit"..

                tror många som inte är insatta i de skulle bli mer intresserade om bilarna/byggerna hade lite mer klass.


                dock får man ju ofta höra "de spelar inte högre för att de ser snyggt ut" vilket säkert är helt sant men de kan göra så att andra kanske får upp ögonen för sporten.

                Comment


                • #53
                  Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                  Ja tror personligen att sq-bilarna skulle locka mer folk om bilägare va som viktor forsell ...i sundsvall fråga ja om han bjöd på en demo ... absolut svara han .. sen sa han .. jag såg att du håller till me db-folket ..så hur vill du lyssna ..ska vi lira snyggt lr ska vi totalt överdriva fråga han ahhh börja med att överdriva då sa jag :P han drog igång .bass i love you ..så huvet höll på o lossna från kroppen å jisses va mysigt de lät .. sa för mig själv är det här en renodlad sq-bil så summan är det att.. jag tror eftersom dom flesta yngre gillar bas ordenligt .. så skulle sq-bilarna få mer folk till sina bilar om dom skruva upp lite ordentligt en stund me öppen bil ..för dom har alla anläggningar som kan lira duktigt högt .. så varför inte kräma på lite för att uppmärksamma folk ... för bas drar folk ja just det inte glömma christoffers saab.. å jimmys gröna saab

                  Comment


                  • #54
                    Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                    Originally posted by Administrator View Post
                    Forumet har planer på att försöka få igång en "Burger Meet"-kultur för bilstereo-intresserade över hela landet.

                    Tanken är att annonsera ut "spontana" träffar på allmän plats utan att det är en formell tävling. Förhoppningen är att en SQ-bil/tävlande ställer upp som en slags mentor, visar sin bil och låter (minst de) som föranmält sig lyssna i den.

                    En slags "SQ-demo" med anmälan via forumet. SPL-demo löser sig av sig själv...

                    Här finns alltså möjligheten att få lite feedback på sin egen bil utan krav och utan möjlighet att "göra bort sig". Samtidigt skapas kontakt med övriga intresserade och steget till första tävlingen blir mycket mindre!
                    Ett första försök:

                    http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3376236
                    // Gurra
                    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                      Mycket bra initiativ Gurenius.
                      sigpicMS-SOUND
                      Micke7406

                      Comment


                      • #56
                        Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                        Ja, tokfint! Gott att verkstad sker. Hade jag bott söderöver, hade jag lätt kommit.

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • #57
                          Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                          det där konceptet får vi ta och efterapa lite längre upp i landet oxå tycker jag.
                          Mycket bra initiativ gurenius.

                          Mvh
                          Rutger
                          Du lär så länge du lever, heter det.
                          Jag tror att motsatsen är lika sann.
                          Bengt Feldreich
                          _______________________________________
                          _______________________________________

                          Comment


                          • #58
                            Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                            Originally posted by zrken View Post
                            Ja, tokfint! Gott att verkstad sker. Hade jag bott söderöver, hade jag lätt kommit.
                            Vi får väll göra detsamma i motala och försöka få hit någon fullfjädrad SQ bil..
                            Sen göra lite reklam för det

                            Comment


                            • #59
                              Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                              Ja, upplägget hittils har ju vart vettigt. Frågan med avgift behöver vi ju nödvändigtvis inte följa samma exempel. I värsta fall kan det ju gå till att pytsa in lite soppa cash till välspelande rigg som åker en bit.

                              Bygglogg: SQW: TransFårrden

                              Comment


                              • #60
                                Re: Hur ska man locka fler tävlande?

                                BRL Borlänge kör street meet den 8 sebtember kommer att ha min bil där för provlyssning.

                                Comment

                                Working...
                                X