Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om bedömning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Frågor om bedömning

    Originally posted by Weine View Post
    Ja det fortsätter vara lagomt luddigt, det känns som att regelsättarna har misslyckats lite med formulering.
    Det är väldigt öppet för egna tolkningar som det är formulerat just nu.
    Jag menar det är ju fortfarande oem placering på högtalaren även om man modifierar för en större högtalare.
    Poängen med klassen är använda OEM-uttag. Den är tänkt för dem som INTE vill modda original-brädan. Modifiering för större högtalare än OEM är inte avsett.

    Ta steget till Master, ombyggda brädor hör hemma där!
    // Gurra
    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

    Comment


    • #17
      Re: Frågor om bedömning

      Tyvärr är EMMAs regelskrivare inga fenor på det engelska språket, inte ens de med engelska som modersmål.

      För att göra det enkelt för alla som skall tävla i Experienced och Advanced så rekommenderar jag att rätta sig efter följande små tipps:

      Bygg inte om din bräda, eller delar av din bräda
      Dämpa inte din bräda
      Klä inte om din bräda
      Plocka inte ut brädan och modifiera under den.

      Om du skall montera högtalare i OEM uttag på bräda så håll dig till det utrymme som erbjuds just i ditt OEM uttag.

      Tycker du att du tänjer på reglerna?
      Då gör du förmodligen det.

      Det fanns en bättre förklaring av experienced och Advanced i sista draften av regelboken, men den valdes bort för en lite tyskare variant i sista renskrivningen.
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #18
        Re: Frågor om bedömning

        Originally posted by gurenius View Post
        Poängen med klassen är använda OEM-uttag. Den är tänkt för dem som INTE vill modda original-brädan. Modifiering för större högtalare än OEM är inte avsett.

        Ta steget till Master, ombyggda brädor hör hemma där!
        Jag siktar i vilket fall på master så det är inte det som är saken, tycker bara att det är lite lagomt luddigt och det gör många förvirrade! Har diskuterat saken med ett par personer och ingen vet riktigt vad som gäller om man läser regelboken rakt upp och ner... Det är ju som därför man har en regelbok, för att det ska vara klart vad som är tillåtet eller inte, ska man behöva gissa så är det lite galet

        Självklart förstår jag att det är lätt att missa en formulering, att inte tänka på allt och att ibland blir det bara fel! Men om man släpper ett addendum så borde man iaf fundera igenom formuleringen så att inga oklarheter finns.

        Inget påhopp mot någon, ville bara försöka klargöra en fråga som väldigt många är fundersamma över!

        Comment

        Working...
        X