Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emma Sq-skivan 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Emma Sq-skivan 2012

    Originally posted by Horsyhorse View Post
    Seastreams Garage har haft skivor i en vecka!

    -Välljudsfantast: Mao, lokala shopen, precis som det ska vara.

    Pierre
    Jag får slå dig en pling,när jag har vägen förbi.Har ingen möjlighet på onsdagar tyvärr.

    Comment


    • #32
      Re: Emma Sq-skivan 2012

      Beställ i shopen om du inte hinner. Då kan du ha den på onsdag.

      Pierre
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • #33
        Re: Emma Sq-skivan 2012

        Originally posted by Horsyhorse View Post
        Beställ i shopen om du inte hinner. Då kan du ha den på onsdag.

        Pierre
        Kan intyga att det går snabbt o smidigt att beställa i chopen.
        Tack för snabb leverans!

        Comment


        • #34
          Re: Emma Sq-skivan 2012

          Har nu lyssnat lite på nya skivan i bilen och kan bara hålla med föregående lyssnares intryck.
          Ställer jag in enl mig lagom med bas på nya skivan och kastar in gamla så är det stor skillnad.
          Ingen annan som hört det konstiga ljudet innan låt/spår nr11 börjar?
          Trodde först det var ngn av musikanterna som säger ngt innan de börjar spela vilket man kan höra de göra ibland men höjer jag så låter det mer som om ngt av misstag hamnat där vid mixningen.
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #35
            Re: Emma Sq-skivan 2012

            Originally posted by Hewi View Post
            Ingen annan som hört det konstiga ljudet innan låt/spår nr11 börjar?
            Trodde först det var ngn av musikanterna som säger ngt innan de börjar spela vilket man kan höra de göra ibland men höjer jag så låter det mer som om ngt av misstag hamnat där vid mixningen.
            Det är nog bara något knas med din stereo
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • #36
              Re: Emma Sq-skivan 2012

              Originally posted by Hewi View Post
              Har nu lyssnat lite på nya skivan i bilen och kan bara hålla med föregående lyssnares intryck.
              Ställer jag in enl mig lagom med bas på nya skivan och kastar in gamla så är det stor skillnad.
              Ingen annan som hört det konstiga ljudet innan låt/spår nr11 börjar?
              Trodde först det var ngn av musikanterna som säger ngt innan de börjar spela vilket man kan höra de göra ibland men höjer jag så låter det mer som om ngt av misstag hamnat där vid mixningen.
              Jo, där är en kort snutt från nån låt. Trodde först det var spelaren, men nu vet jag att även Alpine har samma.
              sigpic

              -C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

              Comment


              • #37
                Re: Emma Sq-skivan 2012

                Originally posted by jensclaudius View Post
                Det är nog bara något knas med din stereo
                Säkert!

                Originally posted by Mats H View Post
                Jo, där är en kort snutt från nån låt. Trodde först det var spelaren, men nu vet jag att även Alpine har samma.
                Då är det inte bara på mitt ex iallefall
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • #38
                  Re: Emma Sq-skivan 2012

                  Orsaken att de är mer bas på den nya skivan är att de faktiskt finns bas på den nya skivan. De är STOR skillnad på skivor. Denna känns bra. Vinner man med denna skiva kan man faktiskt säga att man är bäst i sverige eller europa. Till skillnad från den förra. Har stora förhoppningar inför året. Dock har vi hittat lite som är konstigt. Men de är kanske förklaringen (foldern) som är knas. På spår 9 står det att det ska ligga en Balafon på 75% vänster, men jag hittar den på 25%. Någon mer?
                  Reine. BMW M3

                  www.rayder.se

                  Comment


                  • #39
                    Re: Emma Sq-skivan 2012

                    Solklart Fasfel

                    Gissar på att ni får svar på det i helgen, kul att du och Roger är med!

                    Själv har jag lyssnat fem minuter på skivan och det var på en helt okänd anläggning så jag uttalar mig inte i annat än att det låter som en vettig bedömningsskiva. Men än så länge är det andra skivor som är mer avslöjande för mig.
                    /tycker Erik.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Emma Sq-skivan 2012

                      Originally posted by rayder View Post
                      Orsaken att de är mer bas på den nya skivan är att de faktiskt finns bas på den nya skivan. De är STOR skillnad på skivor. Denna känns bra. Vinner man med denna skiva kan man faktiskt säga att man är bäst i sverige eller europa. Till skillnad från den förra. Har stora förhoppningar inför året. Dock har vi hittat lite som är konstigt. Men de är kanske förklaringen (foldern) som är knas. På spår 9 står det att det ska ligga en Balafon på 75% vänster, men jag hittar den på 25%. Någon mer?
                      Det beror på hur man definierar 75% vänster. Är 50% vänster lika med "left center"? Då skulle 75% vara mellan L och LC samt 25% vara mellan LC och C.
                      Edit: Enligt booklet'en är det som ovanstående tydligen.
                      Måste ut och kolla en gång till i bilen.
                      Last edited by Mats H; April 5, 2012, 07:07.
                      sigpic

                      -C5 2008 -SQuse-
                      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                      Comment


                      • #41
                        Re: Emma Sq-skivan 2012

                        Så här ser nya Emma competition 2012 skivan ut,avläst i masvis (ett program som läser av dynamiken i skivan).

                        Och visst är det något som låter på skivan,exakt vid 2 sekunder in på låt 11.Låter som någon som säger huuum..

                        Skivan låter riktigt jämnt och fint i år.

                        Last edited by Välljudsfantast; April 7, 2012, 19:13.

                        Comment

                        Working...
                        X