Announcement

Collapse
No announcement yet.

ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

    Originally posted by connsann View Post
    har varit på tävling och tävlat i freestyle 1700 kallt och i Street C förra året och det var skoj träffade många båda ggr som var lärorika och nyttiga och trevliga men jag tänkte bygga Super Street No wall för att vinna men helt plötsligt så a är vägg tillåtet i svenska klassen. Men visst jag har planerat ett bygge som kan ta mig ca 153 dB och önskade mer att toppen i sverige låg där men det kan va skoj eller det är skoj och man lär sig mycke på tävlingarna planen kommer begränsa mig i Street Stock om jag kör ett batteri och i Street C om jag kör två batterier och Super Street om jag kör tre Batterier.
    Vad tycker ni nu frågar jag expert panelen.
    Jag har ett schyst framsystem med dubbla Impact 6,5or 4 12or och tre Odynssey 2010 och 1950 50mm2 Kabel och 90mm2 kabel det är Super Street som det gäller va?

    Gör det gott att köpa in ett TL för det lilla sista 0,3 dB? Klart att Jalle svarar ja men vad svarar ni andra

    Ursäka om det blivit lång men det är tyvär på lördag morgon :P

    hei connsann.
    köp deg en bas av bra db kvalitet..typ dd 18".eller soundstream xxx15"..eller nått annat som kan recones.
    du har steget ditt ennå?(xxx6500)
    lag 1eller 10 lådor till street klassen(street c).
    når du har provat och lärt dig hur bilen funkar. kan du hoppe opp till ss klassen.
    du har jo kicker 18" i mitt garage.den fungerer och termlabben min fungerer også.

    hilsen dag gunnar.
    ps. har 2 stk 15"basar nyreconet på gång for 6000kr med låda.

    Comment


    • #17
      Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

      Hej Dag. Steget mitt blev stulet när jag fick inbrott i Golfen Men allt annat har jag kvar. Så jag tänkte köpa steg efter basar. Bilen som ska byggas är Venton då jag fick tag på en 244 istället för golfen som blev helt förstöd Vandaliserad.

      Comment


      • #18
        Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

        Jag kommer antagligen också att hamna i Super Street.

        SAAB 9000 kupe, ej vägg men fram till B stolpen

        Kicker Solo X 18

        SoundStream Goliath Tarantula XXX-6500D

        2 eller 4 lastbilsbatterier

        Inga säkringar
        Hopp, ska man göra nu då?

        Comment


        • #19
          Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

          Originally posted by JALLE View Post
          Målades lite fan på väggen här :-)

          Om man kollar termpro så är det inte så blodigt.

          En bil över 155 & Totalt 6 bilar över 150.

          Men visst krävs det över 160 för att vinna SM men påSCC event och flera av våra kommer man förmodligen långt med 151-153dB
          Ja det va inte meningen att skrämma upp nån eller så.
          Jag testade själv o spela i superstreet ifjol men det va mest på skoj, inget ja tänkte satsa på då det som sagt kostar sjuh-e med pengar att va konkurrans kraftig.

          Får väl se om ja testar superstreet i år igen men det är byggt för espl master/bassrace
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • #20
            Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

            Ne framsystemet är klart iallafall batteri bank är klart blir tre odynssey batterier.
            Steget är inte spikat och basarna är inte spikade heller vilket jag haft funderingar i 4st tolvor eller 2st 15 tummare eller en 18".
            Bilen blir en VW Vento.
            Byggde i en Golf 2 men fick inbrott och förlorade ett XXX6500steg men allt annat klarade sig. och bilen blev vandaliserad så jag plockade ut allt och skrotade den. Den var byggd för Street C och skulle spelas på Elmia med en 15"

            Comment

            Working...
            X