Announcement

Collapse
No announcement yet.

ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

    Vilka klasser måste bilen vara besiktad alltså i dB Drag klasserna och måste den det även i bass race?

  • #2
    Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

    nu har jag kollat igenom engelska regelboken på nätet men är kass på eng så jag kollade klasserna och tror mig hittat en skum klass som passar min tänkta saker.

    Street Max 4 basar i vägg MEN hallå eller bara ETT batteri på fyra monoblock?!?
    Bara för väggen så blir det massa begränsningar. Men i NoWall så släpper alla begränsningar och sedan så finns det högre klasser vilket jag aldrig kommer kunna haka på andra deltagande för pall plats...

    Hoppas jag missat något i Street Max för Vägg.

    Comment


    • #3
      Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

      Originally posted by connsann View Post
      Vilka klasser måste bilen vara besiktad alltså i dB Drag klasserna och måste den det även i bass race?
      Inget krav på besiktning i dBDrag och BR
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • #4
        Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

        tack det var det jag ville höra jalle

        Comment


        • #5
          Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

          Originally posted by connsann View Post
          nu har jag kollat igenom engelska regelboken på nätet men är kass på eng så jag kollade klasserna och tror mig hittat en skum klass som passar min tänkta saker.

          Street Max 4 basar i vägg MEN hallå eller bara ETT batteri på fyra monoblock?!?
          Bara för väggen så blir det massa begränsningar. Men i NoWall så släpper alla begränsningar och sedan så finns det högre klasser vilket jag aldrig kommer kunna haka på andra deltagande för pall plats...

          Hoppas jag missat något i Street Max för Vägg.
          Kolla på www.bilstereoforbundet.se istället för att hitta klasser aktuella för Sverige.


          Street Max är en begränsad SuperStreetklass där just strömmen och att man inte får kapa i golvet är de stora begränsningarna.

          SSNW är en full SuperStreetklass där begränsningen ligger i att lådan har begränsad höjd.

          Ingen av ovanstående är tillgängliga i Sverige pga lågt deltagande
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

          Comment


          • #6
            Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

            oki så då är det Super Street då med mindre begränsningar.
            För street C skulle funka men blir ej optimal låda i en sedan.
            Hur högt brukar spelar av en bra byggd Super Street bil? 151 dB?
            Mitt personbästa ligger på 144 dB i en Street C bil

            Comment


            • #7
              Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

              Originally posted by connsann View Post
              oki så då är det Super Street då med mindre begränsningar.
              För street C skulle funka men blir ej optimal låda i en sedan.
              Hur högt brukar spelar av en bra byggd Super Street bil? 151 dB?
              Mitt personbästa ligger på 144 dB i en Street C bil
              Super street ligger väl runt 168dB o uppåt för en bra byggd, 169,9 spelar dB Devils i SS1-2
              Street Max spelar dem 165-166db iaf i toppen på världsrankingen
              SS NW 165+

              Men detta är ju världseliten, men mer "bra byggd" än en sån bil blir det ju inte
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • #8
                Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                Finns det någon svensk SS bil över 160dB (som tävlar nu) ? Misstänker att Tunheden kommer passera den gränsen i år och lika så killarna från Nya Bilradiohuset.

                Men runt 160dB i Super Street är BRA i Sverige, vill man ut i Europa så krävs det en hel del till.

                Comment


                • #9
                  Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                  hmm då blir jag rätt chanslös

                  Comment


                  • #10
                    Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                    Originally posted by connsann View Post
                    hmm då blir jag rätt chanslös
                    Samma här, kommer också att hamna i den klassen och jag spelar inte 150 db än
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • #11
                      Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                      Målades lite fan på väggen här :-)

                      Om man kollar termpro så är det inte så blodigt.

                      En bil över 155 & Totalt 6 bilar över 150.

                      Men visst krävs det över 160 för att vinna SM men påSCC event och flera av våra kommer man förmodligen långt med 151-153dB
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                        Originally posted by JALLE View Post
                        Kolla på www.bilstereoforbundet.se istället för att hitta klasser aktuella för Sverige.


                        Street Max är en begränsad SuperStreetklass där just strömmen och att man inte får kapa i golvet är de stora begränsningarna.

                        SSNW är en full SuperStreetklass där begränsningen ligger i att lådan har begränsad höjd.

                        Ingen av ovanstående är tillgängliga i Sverige pga lågt deltagande
                        Men man kan bygga och kvala in till övriga klasser om man vill till WF?

                        Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                        VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                        Comment


                        • #13
                          Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Målades lite fan på väggen här :-)

                          Om man kollar termpro så är det inte så blodigt.

                          En bil över 155 & Totalt 6 bilar över 150.

                          Men visst krävs det över 160 för att vinna SM men påSCC event och flera av våra kommer man förmodligen långt med 151-153dB
                          Och så kan man ju också åka på tävlingar för att BÅDE tävla och ha KUL.

                          Personligen så ser jag mina tävlingshelger mest som en ursäkt för att ha lite kul. Jag har både vunnit SM och kommit sist. Men det har varit lika roligt att åka oavsett.
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #14
                            Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                            har varit på tävling och tävlat i freestyle 1700 kallt och i Street C förra året och det var skoj träffade många båda ggr som var lärorika och nyttiga och trevliga men jag tänkte bygga Super Street No wall för att vinna men helt plötsligt så a är vägg tillåtet i svenska klassen. Men visst jag har planerat ett bygge som kan ta mig ca 153 dB och önskade mer att toppen i sverige låg där men det kan va skoj eller det är skoj och man lär sig mycke på tävlingarna planen kommer begränsa mig i Street Stock om jag kör ett batteri och i Street C om jag kör två batterier och Super Street om jag kör tre Batterier.
                            Vad tycker ni nu frågar jag expert panelen.
                            Jag har ett schyst framsystem med dubbla Impact 6,5or 4 12or och tre Odynssey 2010 och 1950 50mm2 Kabel och 90mm2 kabel det är Super Street som det gäller va?

                            Gör det gott att köpa in ett TL för det lilla sista 0,3 dB? Klart att Jalle svarar ja men vad svarar ni andra

                            Ursäka om det blivit lång men det är tyvär på lördag morgon :P

                            Comment


                            • #15
                              Re: ännu en nybörjar fråga som är lite intressant för min del.

                              Hur många och hur stora basar har du?
                              Vilken bil har du?

                              Har du installerat eller om inte hur hade du tänkt att bygga?

                              SSNW har inte funnits i Sverige sedan 2005.
                              Men det är en sjukt rolig klass som jag själv har erfarenhet av, tyvärr kostar den lika mycket pengar att bygga i som vanliga SS klasserna. :-(


                              TermLab hjälper betydligt mer än .3dB.
                              Tävlar man aktivt skall man ha tillgång till ett instrument, men man behöver inte äga det själv.

                              Jag säljer inte TL längre då det går genom förbundet.

                              kn hänvisa till ett Kännt djungelordspråk :-)

                              att tweeka en dB bil utan Termlab är som att tweeka en SQ bil utan öron.
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment

                              Working...
                              X