Utan att ha exakta fakta så kan man väl säga att EASCA är rätt "tysk-tungt"....det är bara att kika i listorna.
Att kalla det EM är rätt skrattretande i dagsläget dock. Men, alla börjar ju nånstans. EASCA just nu är ingenting. Men kan kanske bli nåt framöver, vad vet jag. Tiden får utvisa hur det blir.
Man kan väl säga att både Klettmann och Wayne har ögonen på dem och ingen av de två gillar att man kopierar eller snor idéer från dem...........................................
Utan att ha exakta fakta så kan man väl säga att EASCA är rätt "tysk-tungt"....det är bara att kika i listorna.
Att kalla det EM är rätt skrattretande i dagsläget dock. Men, alla börjar ju nånstans. EASCA just nu är ingenting. Men kan kanske bli nåt framöver, vad vet jag. Tiden får utvisa hur det blir.
Man kan väl säga att både Klettmann och Wayne har ögonen på dem och ingen av de två gillar att man kopierar eller snor idéer från dem...........................................
Suck.. etc.
Har ju precis haft en jättestor diskussion om hur konkurrens gynnar Sen så är monopol olagligt (har jag för mig? )
Hum vissa av klasserna nästa år hos Bilstereoförbundet, är ju rätt lika de som EASCA hade på Öland.... Eller?
utveckla tack!
Mvh
Rutger
Du lär så länge du lever, heter det.
Jag tror att motsatsen är lika sann. Bengt Feldreich
Som du håller på och klankar ner på allt som inte är emma är inte så jätte bra för en förening.. att snacka massa skit om en annan organisation när man är väldigt insatt i den andra är inte alls bra reklam snarare tvärt om.. det är bara att se hur det fungerar i verkliga livet och inte i en forum tråd på internet.. Det är väl bara bra att det fins lite och välja på hur bra hade det varit om det bara hade funnits en enda affär där du kunde handla din mat. vad hade hänt då tror du? precis jätte höga priser och ingen vidare utveckling.
Sen vi gamla medlemmar som bara klagade och gnällde. Som det inte gjorde något om ni tappade.. Där gjorde ni nog ett stort misstag och tappade många deltagare både gamla och nya som tänkte börja tävla. vet flera från Kalmar som sket i det.
Bästa och billigaste reklamen för ett företag eller en organisation är den som går mellan människor och hur dom pratar. Då ska man nog värna om sina gamla för utan dom så kommer det aldrig komma några nya.
Så sluta att klaga på EASCA Det kommer aldrig att Gynna er ändå. Bättre att samarbeta än att motarbeta.
Som du håller på och klankar ner på allt som inte är emma är inte så jätte bra för en förening.. att snacka massa skit om en annan organisation när man är väldigt insatt i den andra är inte alls bra reklam snarare tvärt om.. det är bara att se hur det fungerar i verkliga livet och inte i en forum tråd på internet.. Det är väl bara bra att det fins lite och välja på hur bra hade det varit om det bara hade funnits en enda affär där du kunde handla din mat. vad hade hänt då tror du? precis jätte höga priser och ingen vidare utveckling.
Sen vi gamla medlemmar som bara klagade och gnällde. Som det inte gjorde något om ni tappade.. Där gjorde ni nog ett stort misstag och tappade många deltagare både gamla och nya som tänkte börja tävla. vet flera från Kalmar som sket i det.
Bästa och billigaste reklamen för ett företag eller en organisation är den som går mellan människor och hur dom pratar. Då ska man nog värna om sina gamla för utan dom så kommer det aldrig komma några nya.
Så sluta att klaga på EASCA Det kommer aldrig att Gynna er ändå. Bättre att samarbeta än att motarbeta.
Mycket bra skrivit! Håller med, trodde vi hade lagt ner detta gnäll fram och tillbaka?
Herr Nilsson,
tag och LÄS en gång till vad jag skrivit. Och bli inte förbannad INNAN du läst, bara för att det är JAG som skrivit.
Du måste begripa att det ena handlar om att Svenska Bilstereoförbundet äger rättigheter att bedriva tävlingsverksamhet i de format som vi har licens för. Dvs EMMA's och Wayne Harris format. Det är vad VI gör. Varken mer eller mindre. De regelverk som vi kommer följa, de klasser vi kommer köra ÄGS och är SKYDDADE utav EMMA och Wayne.
EASCA gör nåt annat. De har skapat eget regelverk. Och jag vidhåller - idag är det ingenting, men det KAN BLI NÅT. Säger det igen, och med stora bokstäver så du ser vad jag skrivit.
Om det skulle visa sig att man hittar på en klass, som direkt är en kopia på formaten som Bilstereoförbundet har licens på, så kommer självklart detta att följas upp. Men vi är ju inte ute efter att vara poliser, vi vill erbjuda marknadens bästa tävlingsklasser och format, och det är jag ganska övertygad om att vi kommer erbjuda inom en överskådlig framtid. Men konkurrens är bra, det är jag den förste att skriva under på!
Ang. att "få bort gamla medlemmar" så har jag inte en jävla aning om vad du snackar om. Jag har då inte sett till att nån "gammal medlem" försvunnit på nåt aktivt sätt. Jag har haft NOLL med organisationen att göra som varit fram tills för 2 månader sen.
Läs vad jag skrev istället så blir det bättre. Tror jag.
Sen KIM, måste jag få fråga vilken klass format eller vad nu du vill kalla det har det tävlats i på Öland, där EMMA gjort intrång?
Om det skulle visa sig att man hittar på en klass, som direkt är en kopia på formaten som Bilstereoförbundet har licens på, så kommer självklart detta att följas upp.
oj oj här ska det följas upp, men inte om man ska importera prylar (steg) som är kinesiska kopior på andra företags produkter som i nuläget stödjer bilstereoförbundet.
Hmm, konkurrens verkar vara bra när man själv kan välja vart den skall riktas mot.
Allt eller inget.
Stöjder Sibbe, släpp skitsnacket om inte du har integritet över hela linjen.
Re: Tyskmästerskap eller inte + organisations-snack (split från EM-tråden)
alltså, jag brukar inte lägga mig i när folk vill skicka en underfunding pungspark på andra o sen tro att det hela bara ska rinna ut i sanden..
Det JonasH * ville visa på är att om det skett ett varumärkesintrång på EMMA´s eller Wayne Harris produkter så måste det givetvis ses över, och om det behövs, tas åtgärder mot.
Menar Ni nu på fullaste allvar att Bilstereoförbundet ska kolla om det skett ett märkesvaruintrång på ett slutsteg?
Är det förbundets uppgift?
Vidare så ville han * påvisa att om man varit på ett EM som EMMA arrangerat, med runt 300 bilar från cirka 40 medlemsländer, eller på ett VM arrangerat av Wayne Harris där deltagarna finns runt hela jordklotet, så är ett EASCA EM med cirka 40 bilar från tre-fyra länder, inte så stort.
Vart folk vill tävla är givetvis upp till var och en, vill man tävla för EASCA ska man göra det.
Hoppas bara EASCA kan få till en lite större tillställning nästa år med lite fler deltagare, gärna från några fler länder oxå.
Mvh
Rutger
*(vill tillägga att detta är vad JAG tror att JonasH menar, han får kommentera själv om han vill)
Du lär så länge du lever, heter det.
Jag tror att motsatsen är lika sann. Bengt Feldreich
Menar Ni nu på fullaste allvar att Bilstereoförbundet ska kolla om det skett ett märkesvaruintrång på ett slutsteg?
Är det förbundets uppgift?
Vidare så ville han * påvisa att om man varit på ett EM som EMMA arrangerat, med runt 300 bilar från cirka 40 medlemsländer, eller på ett VM arrangerat av Wayne Harris där deltagarna finns runt hela jordklotet, så är ett EASCA EM med cirka 40 bilar från tre-fyra länder, inte så stort.
Vart folk vill tävla är givetvis upp till var och en, vill man tävla för EASCA ska man göra det.
Hoppas bara EASCA kan få till en lite större tillställning nästa år med lite fler deltagare, gärna från några fler länder oxå.
Mvh
Rutger
*(vill tillägga att detta är vad JAG tror att JonasH menar, han får kommentera själv om han vill)
Det var precis det jag försökt säga. Tack Niklas.
Självklart skall man tävla så mycket man bara orkar, och självklart kan man välja att tävla i EASCA. Det kan säkert vara så att deras klasser passar bättre för en del, och kör där då isåfall. Det viktiga är väl egentligen att vi kan hålla på med denna galna hobby!
//Jonas
Ps. Kanske skulle hyra in dig som assisstent
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Re: Tyskmästerskap eller inte + organisations-snack (split från EM-tråden)
Efter EASCAs tävling på Öland med deras klasser så införde EMMA nya klasser helt plötsligt. Som var "rätt" lika om man säger så. Så vad jag har fattat det så var EASCA först?
Comment