Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kondensatorer fel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Kondensatorer fel?

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Du måste ha haft ett väldigt klent batteri i den bilen. Kondensatorn laddar upp sig på mindre än en sekund om man kopplar den rätt på batteriet.
    Huvudet på spiken, de vet du de va! Haha! Kan ju varna folk med klent batteri för de då!
    http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

Comment

ja du ? jag vet inte om min batterier är klena som någon skrive.
      dom är koppla via en kopparplatta som har koppling punkt och alla mina tre batterier är kopplade ditt . så ström ska finns till dom . ska prova bara att lada upp alla min batterier in jag kopplar in dom igen så för vi se hur det går plus ska koppla om dom lite .

bifogar en bild på batteribanken .

Originally posted by Jonhny View Post
      En förutsättning för vettig funktion är att man kopplar kondensatorn parallellt med batteriet, inte via reläer eller annat.
      Det känns dumt att koppla in en icke uppladdad kondensator direkt på batterispänning. Kondensatorn är i princip en kortslutning när den är tom.
      http://www.garaget.org/RedWolf-Audio
      har dyslexi om allting inte rätte stavat hela tid

Comment

Originally posted by Jonhny View Post
        En förutsättning för vettig funktion är att man kopplar kondensatorn parallellt med batteriet, inte via reläer eller annat.
        Det känns dumt att koppla in en icke uppladdad kondensator direkt på batterispänning. Kondensatorn är i princip en kortslutning när den är tom.
        Men så laddas den upp på ngr millisekunder med.....
        Det värsta är gnistbildningen som blir just pga det du säger.

Äldre billigare kondensatorer kunde koka med.....mkt vitt blev det...
        Hur det är idag kan jag inte uttala mig om då jag ej använt dem på år och dar....
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Working...
        X