Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS iridium 12" låda

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: DLS iridium 12" låda

Originally posted by Frippe_L View Post
    Klart du kan bygga en bandpass, och i den bilen bör du nog göra det med för bäst resultat.

jo det tror jag med att det kommer ge bäst resultat men jag vill ej göra en bandpass låda pga planerna i skuffen

Comment

Planer kan man alltid ändra på

Men det beror ju på vad man vill ha ut av bygget också..
      Saab 9-3 SQ style

Comment

Jag kör basar framåt genom skidlucka i W202 (100% tätt bakåt) och portar upp genom hatthylla (100% tätt neråt) funkar kanon för mig.

Comment

Originally posted by Juha View Post
          Jag kör basar framåt genom skidlucka i W202 (100% tätt bakåt) och portar upp genom hatthylla (100% tätt neråt) funkar kanon för mig.
          har ingen skidlucka i min jag så därför blir det nog att bygga in basen i skuffen och dra en port i hatthyllan. men man får ju hoppas att det blir bra så

Comment

Originally posted by BaDiS View Post
            Planer kan man alltid ändra på

Men det beror ju på vad man vill ha ut av bygget också..
            jo självklart kan man ju alltid det men problemet med att bygga en bandpass låda i den bilen är att jag ej kommer kunna utnyttja något utrymme i skuffen och det kommer inte se så bra ut med en stor låda som ligger i skuffen, därför andledningen till att jag vill bygga in den, men jag kommer nog bygga en ny låda och sedan bygga en prot med öppningen i lådan mot bakre väggen och sen pp i hatthyllan

Comment

På vilket sätt hade du tänkt "bygga in" lådan?
              Vart tänker du placera själva lådan?

Att bygga en basreflexlåda någonstans "gömd" i skuffen och sedan enbart dra upp porten genom hatthyllan blir inte bra.

Comment

Originally posted by Kevin_93 View Post
                jo självklart kan man ju alltid det men problemet med att bygga en bandpass låda i den bilen är att jag ej kommer kunna utnyttja något utrymme i skuffen och det kommer inte se så bra ut med en stor låda som ligger i skuffen, därför andledningen till att jag vill bygga in den, men jag kommer nog bygga en ny låda och sedan bygga en prot med öppningen i lådan mot bakre väggen och sen pp i hatthyllan
                En bandpass för den basen kommer ju inte bli "stor". Du lär ha gott om utrymme över till att frakta ölen
                "Box wizard" by Rockford

Räkna ut portlängd/diameter

Comment

Originally posted by Optima View Post
                  På vilket sätt hade du tänkt "bygga in" lådan?
                  Vart tänker du placera själva lådan?

Att bygga en basreflexlåda någonstans "gömd" i skuffen och sedan enbart dra upp porten genom hatthyllan blir inte bra.
                  jag ska placera lådan i vänstra innerhörnet och nä just därför vill jag inte bygga en bandpass låda utan en vanlig bas reflex låda pga mycket lättare att bygga som man vill då.

Comment

Originally posted by mrBira View Post
                    En bandpass för den basen kommer ju inte bli "stor". Du lär ha gott om utrymme över till att frakta ölen
                    men huddu du vet ju hur jag ska bygga och det kommer inte bli bra med en bandpass låda

Comment

Det blir inte bra med en portad låda i skuffen heller, du kommer ju tappa allt ljud som basen avger och bara få in det som kommer från porten, bumlig bas med risk för utsläckningar är vad du får. Går nog att få dit en bandpass bara man vill och försöker.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Det blir inte bra med en portad låda i skuffen heller, du kommer ju tappa allt ljud som basen avger och bara få in det som kommer från porten, bumlig bas med risk för utsläckningar är vad du får. Går nog att få dit en bandpass bara man vill och försöker.
                        jo det går att få dit en bandpass lådan men det kommer inte gå att bygga in den då och jag vill inte ha en låda som står i skuffen utan jag vill bygga in den så den inte syns med någon snygg design ofc

men om jag inte får tag på måtten eller får till det bra med den portad låda så bygger jag nog en bandpass låda ändå

Comment

Jag förstår fortfarande inte varför du inte skulle kunna bygga in en bandpasslåda? Går väl att göra den minst lika smidig som en vanlig portad, eller i värsta fall göra täckbitor för dom glipor som blir så syns den inte alls.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Jag förstår fortfarande inte varför du inte skulle kunna bygga in en bandpasslåda? Går väl att göra den minst lika smidig som en vanlig portad, eller i värsta fall göra täckbitor för dom glipor som blir så syns den inte alls.
                            jo, jag undrar detsamma. vad är det för speciell bandpass du hade tänkt dej? du blandar inte ihop med t-line, där lådorna dels är lite småjobbiga att sätta ihop, dels rätt så stora.. var de inte nån hära som hade en ritning på en bandpass (4e ordningens?) och kan lägga upp hära?
                            "Box wizard" by Rockford

Räkna ut portlängd/diameter

Comment

problemet är att porten från en bandpass låda inte kommer räcka om man bygger som jag gör eftersom en bara kommer vara ungefär 30 cm och om den ska räcka så må jag ställa lådan i mitten av bagage utrymmet och gör jag det så kommer den ta mer än dubbla platsen som en vanlig portad låda.

Comment

Originally posted by mrBira View Post
                                jo, jag undrar detsamma. vad är det för speciell bandpass du hade tänkt dej? du blandar inte ihop med t-line, där lådorna dels är lite småjobbiga att sätta ihop, dels rätt så stora.. var de inte nån hära som hade en ritning på en bandpass (4e ordningens?) och kan lägga upp hära?
                                nä blandar inte ihop dem, bandpass låda = 2 lådor en på vardera sida om basen
                                t-line = väldigt många väggar inne i lådan. orkar inte förklara bättre :P

Comment

Working...
                                X