Announcement

Collapse
No announcement yet.

PXA701an med icke AiNet HU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PXA701an med icke AiNet HU

    Ni som kört PXA701 med annan maskin än en Alpine m,ed AiNet.

    Hur kopplar man det med remoten?

    Man vill ju helst låta 701an styra av- och påslaget, eller?

    Jag blir inte klok på manualen, men man skulle kunna tolka det som att man inte kan låta boxen styra på-avslag utav slutstegen, utan det får man använda HUns egna remote att göra?

    /Jonas
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

  • #2
    Re: PXA701an med icke AiNet HU

    Man ska koppla lika som när man kör den optiskt, Du har tillslag in och tillslag ut blåvita kablar.

    Comment


    • #3
      Re: PXA701an med icke AiNet HU

      Originally posted by jimmy s View Post
      Man ska koppla lika som när man kör den optiskt, Du har tillslag in och tillslag ut blåvita kablar.
      Ok, vet man vilken som e vilken?

      Har ej enheten framför mig.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #4
        Re: PXA701an med icke AiNet HU

        Enl manualen verkar den blå/vita som är för tillslag av externt steg vara den kontakten för flatstift medans tillslag av 701 har rundstift. Tror iofs inte det spelar ngn roll om 701 slår på stegen eller om hu gör det eller??
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: PXA701an med icke AiNet HU

          Originally posted by Hewi View Post
          Enl manualen verkar den blå/vita som är för tillslag av externt steg vara den kontakten för flatstift medans tillslag av 701 har rundstift. Tror iofs inte det spelar ngn roll om 701 slår på stegen eller om hu gör det eller??
          Njae kanske det inte gör egentligen. Det hela handlar om tajmingen melan på- och avslaget av stegen samt på-och avslag av signalen till stegen.

          Jag vill bara att det skall göras i rätt ordning, så det inte blir ett "plopp" i högtalarna och med boxen i vägen på signalkedjan men avslaget direkt till steget så finns det kanske en risk att det "ploppar"

          /Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #6
            Re: PXA701an med icke AiNet HU

            Originally posted by jonash View Post
            Njae kanske det inte gör egentligen. Det hela handlar om tajmingen melan på- och avslaget av stegen samt på-och avslag av signalen till stegen.

            Jag vill bara att det skall göras i rätt ordning, så det inte blir ett "plopp" i högtalarna och med boxen i vägen på signalkedjan men avslaget direkt till steget så finns det kanske en risk att det "ploppar"

            /Jonas
            Okey då förstår jag , är nog bäst som du säger att låta 701 slå igång stegen då (då har man dragit en remote i onödan i bilen ) Hur många steg ungefär kan man hänga på 701:ans remote utan att riskera ngt?
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #7
              Re: PXA701an med icke AiNet HU

              Originally posted by Hewi View Post
              Okey då förstår jag , är nog bäst som du säger att låta 701 slå igång stegen då (då har man dragit en remote i onödan i bilen ) Hur många steg ungefär kan man hänga på 701:ans remote utan att riskera ngt?
              4st är för många iaf. Höll på att kosta en SM-vinst -07. 701'an lämnade strax över 11V när batteriet stod på laddning (14,4V). Remotepänningen verkade oxå variera beroende på hur mycket spänning man plockar ut i musiksignal till stegen.

              Egentligen skulle jag rekomendera alla att använda externt relä eftersom vissa steg är känsliga med inspänningen på remoten och stänger av vid minsta spänningsdipp - även kortvarig och ibland omätbart med multimeter.

              Kan eventuellt förklara varför vissa har problem med att stegen stänger av vid hög volym trots "stabil" batterispänning.
              sigpic

              -C5 2008 -SQuse-
              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

              Comment


              • #8
                Re: PXA701an med icke AiNet HU

                Okey , får bli ett relä då
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • #9
                  Re: PXA701an med icke AiNet HU

                  Remote in till radion
                  remote ut till stegen.

                  Fungerar utmärkt.
                  /tycker Erik.

                  Comment

                  Working...
                  X