Announcement

Collapse
No announcement yet.

Björns frågetråd.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Björns frågetråd.

Originally posted by mrBira View Post

Mäta spänningen på bakre optimats poler, eller blir det fel?

Du skall mäta på stegets ingång, pga ev kabel/kopplingsförluster.
    TEAM STALLBASVERKSTAN
    Tack till min sponsor:
    AI-GROUP.se
    Samt stort tack till:
    Elektronikservice i hemse
    Seastreamsgarage.se

Comment

Originally posted by kaslinkov View Post
      Du skall mäta på stegets ingång, pga ev kabel/kopplingsförluster.
      Tackar! Ska testa det imorrn =)
      "Box wizard" by Rockford

Räkna ut portlängd/diameter

Comment

Inte hunnit med att mäta spänningen idag. Jobbat, och när jag kom hem var det ju givetvis minusgrader och kolsvart ute. Tar det imorrn.
        Fått sålt Kickerlådan idag, iaf något positivt =)

Skickat förfrågan på dörrsidor till nbd.se, så kanske blir att bygga om helt, så jag får dit dubbla Amega kit, och då sätter jag middarna FRAMTILL i dörren, inte bak, spelandes rakt in i stolen som det är nu.
        "Box wizard" by Rockford

Comment

Originally posted by mrBira View Post
          Skickat förfrågan på dörrsidor till nbd.se, så kanske blir att bygga om helt, så jag får dit dubbla Amega kit, och då sätter jag middarna FRAMTILL i dörren, inte bak, spelandes rakt in i stolen som det är nu.
          Detta är rätt ställe att börja på enligt mig. Framsystemet måste låta bra först, annars blir man aldrig nöjd!
          Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Originally posted by diq View Post
            Detta är rätt ställe att börja på enligt mig. Framsystemet måste låta bra först, annars blir man aldrig nöjd!
            Lyssnat på 3 riiiiktigt schyssta framsystem som gett mig kalsongskott.
            Ditt, herr Forsbergs, och Pierres Dynaudio.
            SÅ vill man ju att det ska låta
            "Box wizard" by Rockford

Comment

Har pm:t dig två ggr ang ett AQ 20k som jag eventuellt har till salu utan något svar. Hör av dig ifall du är sugen.
              Mvh robin
              TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Originally posted by Clarran View Post
                Har pm:t dig två ggr ang ett AQ 20k som jag eventuellt har till salu utan något svar. Hör av dig ifall du är sugen.
                Mvh robin
                Justifan, såg ju det igår, men svarade inte eftersom jag var tvungen att göra lite efterforskningar (som fortfarande inte blivit av) :P vet absolut ingenting om det steget.
                har du mer info så dela gärna med dej!
                "Box wizard" by Rockford

Comment

Model AQ20
                  Input Sensitivity 0.15V ~ 5V
                  Variable Subsonic Filter 10Hz ~ 50Hz @ 24dB/Slope
                  Variable Low Pass Filter 35Hz ~ 250Hz @ 24dB/Slope
                  Tested Voltage 12.5V
                  THD <1%
                  Cont. Power @ 1 ohm 8000w
                  Damping Factor 150 <
                  Dynamic Power 20,000W
                  Signal to Noise Ratio 100dB <
                  Dimensions (mm) 980mm (L) x 300mm (W) x 76mm (H)
                  Dimensions (in) 38.58in (L) x 11.8in (W) x 3in (H)
                  Weight 29 kg

Comment

I staterna så plockar dom ut bra mkt mer effekt än vad det är spesat till så kraft finns där kostade mig 25k när jag köpte det till sm finalen förra året och efter det så har det inte varit använt sen dess (ca 4-5timmar) OBS enbart en intressekoll. Ge mig ett bra bud så kanske det blir ditt.
                    TEAM BROSSAN

Comment

Originally posted by Clarran View Post
                      I staterna så plockar dom ut bra mkt mer effekt än vad det är spesat till så kraft finns där kostade mig 25k när jag köpte det till sm finalen förra året och efter det så har det inte varit använt sen dess (ca 4-5timmar) OBS enbart en intressekoll. Ge mig ett bra bud så kanske det blir ditt.
                      Ojdå.
                      Har du några riktiga siffror på vad det lämnar i 2ohm @ 12v?
                      Och hur många pengar hade du tänkt dej?
                      Är ju givetvis enbart priset det hänger på
                      "Box wizard" by Rockford

Comment

Lämnar iaf 4k i 2ohm ge mig ett bud så får vi se. Är som sagt bara en intressekoll men får rätt pengar så säljs det
                        TEAM BROSSAN

Comment

Okej, inte alls mkt som hänt sen sist jag var hära.
                          Åkte ju till Östersund och var där hela förra veckan, skulle ha varit och mätt upp anläggningen för första gången (bara för att få ungefärliga siffror, är ju skoj), Hifibutiken hade ju nåt jippo där den 29:e, träffat inspirationskällan numero ono; diq, och mycket mycket mer.
                          Fick inget alls gjort.
                          Men däremot fick jag och familjen en hel del tid med mormor som är riktigt dålig (cancer).

Haft tid å planera lite iaf!
                          * Har nog bestämt mig för hur jag ska bygga om dörrsidorna! Blir mest troligt dubbla 6,5" i varje framdörr.
                          Har dock fortfarande inget garage att hålla till i, så blir till att ha is i magen ett tag till ;(
                          Vi är iofs påväg på en husvisning nu kl 18.00, så håll tummarna!

* Glöm fråga det tidigare... mina DD 95z15, om jag tar ett 1,5 volts batteri och sätter plus/minus från spolarna mot batteriets poler (plus mot plus, minus mot minus) så åker konan INÅT. Polvänder jag så är allt som det "ska", dvs så åker konan utåt.
                          Vet att jag läst om just detta för länge sen, men lagrade inte informationen just eftersom det inte hade något värde för mig då ;(
                          Så ska jag ändå köra som vanligt med plus/plus och minus/minus eller polvända så konan slår utåt?

* Ang. slutsteg till basen så tar jag det lungt och väntar tills det dyker upp ett verkligt klipp, och jag är helt säker på vad jag ska ha för steg. Och tills dess borde jag ha dubblat min batteribank oxå.

Pga jobb, sambo och 2 barn har man inte överdrivet mycket tid över till att knåpa, men ska väl iaf lyckas greja lite i bagaget i veckan. Fått tag på en kopparskena jag ska använda som jordpunkt bak, ska slipas plåtrent och monteras på lämpligt ställe. Och så ska det pillras lite på delningar. Basen och framsystemet.
                          Basen är jag inte säker på, får testa mej fram.. och framsystemet ska jag testa dela vid 80hz via HU'n, om det är möjligt när jag kör med dom medföljande passiva delningsfiltrena?

Nä nu stresskriver jag bara =) Husvisning nästa!
                          "Box wizard" by Rockford

Comment

Ang fasvändning. Du har inte råkat ändra phase på steget till 180? Om du nu har phase
                            Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
                              Ang fasvändning. Du har inte råkat ändra phase på steget till 180? Om du nu har phase
                              Han testade med ett batteri på polerna.

Pierre
                              SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Tja!
                                Japp, som Pierre säger, körde spolarna direkt på batteriet, och dom var "tvärtom".
                                Vet inte om jag ska kompensera det med att kasta om kablarna till steget eller om det kanske ska vara så?
                                "Box wizard" by Rockford

Comment

Working...
                                X