Tja, funderar lite på vad för batteri som skulle behövas till denna setup, tips på specifika batterier eller bara hur mycket kräm som behövs uppskattas!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
u-Dimension dB 5000.1 + Solo X 12" = batteri?
Collapse
X
-
Re: u-Dimension dB 5000.1 + Solo X 12" = batteri?
Beror på flera faktorer, vilken impedans du ska köra, hur högt du ska spela, om du vill spela med bilen igång eller om du vill kunna lyssna länge med bilen av.Originally posted by HuxFluX View PostTja, funderar lite på vad för batteri som skulle behövas till denna setup, tips på specifika batterier eller bara hur mycket kräm som behövs uppskattas!
-
Kommer köra 1Ohm, och troligen 90% av allt spelade kommer ske med motorn igång.Originally posted by Vincent Qvarfordt View PostBeror på flera faktorer, vilken impedans du ska köra, hur högt du ska spela, om du vill spela med bilen igång eller om du vill kunna lyssna länge med bilen av.
Comment
-
jag använde mig utav 4st lastbilsbatterier till 4000rms slutstegseffekt till solox 18" och likaså på solox 12an jag hade och det funkade bra. men mer batterier skadar ju inte.
Slutsteget var Autostudio E-7000
Comment
-
Allt skall in i en liten e30 så lastbilsbatterier är tyvärr uteslutet. Men frågan är hur mycket batteri kapacitet behövs någon sa att det skulle räcka med 2st på 70Ah en annan 2st på 120Ah..Originally posted by Leo86 View Postjag använde mig utav 4st lastbilsbatterier till 4000rms slutstegseffekt till solox 18" och likaså på solox 12an jag hade och det funkade bra. men mer batterier skadar ju inte.
Slutsteget var Autostudio E-7000
Comment
-
4 stycken BRA batterier.. jag räknar ett 75Ah batteri per 1000w.Originally posted by HuxFluX View PostAllt skall in i en liten e30 så lastbilsbatterier är tyvärr uteslutet. Men frågan är hur mycket batteri kapacitet behövs någon sa att det skulle räcka med 2st på 70Ah en annan 2st på 120Ah..Builder of the Metallica Tribute Car
Comment
-
http://dbakuten.se/detail-item_id-318630 kör med såna då ? är ju billigare än kinetik
Comment
-
http://autohifi.noxshop.se/?category...tem_id=HW-8060 4 sånna å du e hemma kanonpris å .. ska själv skaffa 4 st sånna
Comment

Comment