Announcement

Collapse
No announcement yet.

u-Dimension dB 5000.1 + Solo X 12" = batteri?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• u-Dimension dB 5000.1 + Solo X 12" = batteri?

Tja, funderar lite på vad för batteri som skulle behövas till denna setup, tips på specifika batterier eller bara hur mycket kräm som behövs uppskattas!

Re: u-Dimension dB 5000.1 + Solo X 12" = batteri?

Originally posted by HuxFluX View Post
    Tja, funderar lite på vad för batteri som skulle behövas till denna setup, tips på specifika batterier eller bara hur mycket kräm som behövs uppskattas!
    Beror på flera faktorer, vilken impedans du ska köra, hur högt du ska spela, om du vill spela med bilen igång eller om du vill kunna lyssna länge med bilen av.

Comment

Originally posted by Vincent Qvarfordt View Post
      Beror på flera faktorer, vilken impedans du ska köra, hur högt du ska spela, om du vill spela med bilen igång eller om du vill kunna lyssna länge med bilen av.
      Kommer köra 1Ohm, och troligen 90% av allt spelade kommer ske med motorn igång.

Comment

Kommer köra 1Ohm, och troligen 90% av allt spelade kommer ske med motorn igång.
        4 batterier i skuffen så e det tillräckligt =)

Comment

jag använde mig utav 4st lastbilsbatterier till 4000rms slutstegseffekt till solox 18" och likaså på solox 12an jag hade och det funkade bra. men mer batterier skadar ju inte.
          Slutsteget var Autostudio E-7000

Comment

Originally posted by Leo86 View Post
            jag använde mig utav 4st lastbilsbatterier till 4000rms slutstegseffekt till solox 18" och likaså på solox 12an jag hade och det funkade bra. men mer batterier skadar ju inte.
            Slutsteget var Autostudio E-7000
            Allt skall in i en liten e30 så lastbilsbatterier är tyvärr uteslutet. Men frågan är hur mycket batteri kapacitet behövs någon sa att det skulle räcka med 2st på 70Ah en annan 2st på 120Ah..

Comment

Allt skall in i en liten e30 så lastbilsbatterier är tyvärr uteslutet. Men frågan är hur mycket batteri kapacitet behövs någon sa att det skulle räcka med 2st på 70Ah en annan 2st på 120Ah..
              4 stycken BRA batterier.. jag räknar ett 75Ah batteri per 1000w.
              Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by Tokken View Post
                4 stycken BRA batterier.. jag räknar ett 75Ah batteri per 1000w.
                Ja minst
                Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Har kollat på Kinect 81Ah men skulle det kunna fungera med typ 3st 100Ah Biltema för att komma lite billigare undan?

Comment

http://dbakuten.se/detail-item_id-318630 kör med såna då ? är ju billigare än kinetik

Comment

http://autohifi.noxshop.se/?category...tem_id=HW-8060 4 sånna å du e hemma kanonpris å .. ska själv skaffa 4 st sånna

Comment

Working...
                      X