Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tänkte visa min "lite speciella" baslåda!
Collapse
X
-
-
-
Re: Tänkte visa min "lite speciella" baslåda!
38-39 cm rör för samma avstämning om du ska ha 2 st 4"Originally posted by LuffarN View Postska göra en ny front med 2x4" istället.
verkar den avstämningen bra eller bör jag ha annan längd på porten?
Men nu höftade jag lite så kan skilja 1 cm eller 2Hopp, ska man göra nu då?
Comment
-
Om du inte kör in mer än 350-400 W så bör det funka med 1 st 4" port, men lufthastigheten blir rätt hög (som andra också skriver). Sätter du dit 2 st 4" portar så ska rören göras ca 37 cm långa, sedan trattar i båda ändar. Då har jag kompenserat för att portarna tar upp mer plats än nuvarande port. Nettovolymen hamnar runt 74-75 liter.
Comment
-
Så bra att ni tar er tid till underdogs som mig!Originally posted by Optima View PostOm du inte kör in mer än 350-400 W så bör det funka med 1 st 4" port, men lufthastigheten blir rätt hög (som andra också skriver). Sätter du dit 2 st 4" portar så ska rören göras ca 37 cm långa, sedan trattar i båda ändar. Då har jag kompenserat för att portarna tar upp mer plats än nuvarande port. Nettovolymen hamnar runt 74-75 liter.
\m/
Comment
-
okej, har fått skivan med 2 hål för portar nu, samt skruv så idag kanske den provspelas också!kommer göra rören 362,5 långa då det är den enda rörbiten jag har som precis räckte till!Originally posted by Extra Kim View PostHögre avstämning.
Riktigt cool låda, inte utan att man blir avis på folk som har tillgång till riktiga maskiner.
Det kan jag förstå, farsan tillverkar stansverktyg så på hans jobb finns det många maskiner man kan ha användning av. han gör bland annat stansverktyg till allt från bagagerumsmattor till olika bilar till IKEA lampor för hand vilket jag tycker är ganska häftigt!
\m/
Comment

Comment