Announcement

Collapse
No announcement yet.

Torktid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Torktid?

    Hallå!

    Limma dit mina ramar runt ventilationshålen på instrumentbrädan med limmet från Top´n Trim. Hur lånt torktid har det limmet?
    Vill inte sätta tillbaka brädan innan det torkat ordentligt, så kanske de kan lossna igen...
    MVH F.Trybom

  • #2
    Re: Torktid?

    vilket lim är det du använt? De säljer mer än en sort. Gissar att du syftar på det blåa 3M limmet. Lägger man på med pensel och har rummstempererat så torkar det rätt fort. Du kan lätt klä efter ett par timmar. När det har ändrat färg från ljusblått till mörkblått så är det tort.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: Torktid?

      Tycker att det verkar som ett måste att vänta ca 12 timmar minst. Har testat efter 4-5 timmar och det har vart helt värdelöst. Efter ett dygn verkar det funka som bäst. När det är klätt sitter det direkt. behöver inte vänta innan du monterar tillbaka brädan.

      Mvh Andreas

      Comment


      • #4
        Re: Torktid?

        Jag håller med Andreas!
        Sprutar man på limmet kan man montera efter någon timme, Stefan på Top´n trim säger en halvtimme
        Det har jag aldrig lyckats med, men så lägger han säkert på lite mindre!
        Använder man pensel tar det betydligt längre tid, hängs det i solen går det undan.
        Vintertid brukar jag applisera på kvällen innan jag stänger firman, sen monterar jag dagen efter för att vara på säkra sidan!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X