Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scott ARX98m (tidigare: Hej)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scott ARX98m (tidigare: Hej)

    Hej alla glada
    Jag har nog ställt den här frågan på en massa forum nu tror jag men jag tycker ialla fall att det är helt klart värt ett försök här ochså.
    Och jag undrar om det är någon som kan hjälpa mej med att få fram information om min bilsterero som heter Scott ARX98m ?
    Jag har sökt som en dåre på google och har försökt luska fram någon somhelst information om själva apparaten liksom har jag försökt på samma sätt att komma i kontakt med själva huvud tillverkaren men utan resultat
    men jag hoppas att det finns någon på detta forum som ser den här tråden och kan hjälpa mej med detta problem

  • #2
    Re: Hej

    Originally posted by carbon_92 View Post
    Hej alla glada
    Jag har nog ställt den här frågan på en massa forum nu tror jag men jag tycker ialla fall att det är helt klart värt ett försök här ochså.
    Och jag undrar om det är någon som kan hjälpa mej med att få fram information om min bilsterero som heter Scott ARX98m ?
    Jag har sökt som en dåre på google och har försökt luska fram någon somhelst information om själva apparaten liksom har jag försökt på samma sätt att komma i kontakt med själva huvud tillverkaren men utan resultat
    men jag hoppas att det finns någon på detta forum som ser den här tråden och kan hjälpa mej med detta problem
    Hej

    Du borde först lära dig att skriva en vettig topic, "Hej" är inte så tillsägande.

    Är det en DVD eller vanlig spelare?

    /Andreas

    Comment


    • #3
      Re: Hej

      Hejsan!
      Scott var/är ett "billighetsmärke" som importören Agon tar hem till butiker. Kolla med dem.
      www.agon.se
      Octan
      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

      OctanAudio
      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
      Fegens Vandrarhem

      Bilstereoblog
      Team Ljudbyggaren

      Comment


      • #4
        Re: Scott ARX98m (tidigare: Hej)

        Okej Andreas F.
        jag ber om ursäkt för den inte så tilltalande topicen jag höll på med lite annat samtidigt och råkade skriva Hej istället för det som står nu.
        Okej octan tack för tipset och det är helt klart värt att kolla upp det du säger.
        tack för hjälpen

        Comment


        • #5
          Re: Scott ARX98m (tidigare: Hej)

          Hej tack för all hjälp.
          jag har nu varit i kontakt med agon och har fått en pdf fil som är instruktionsboken.
          Men jag har ändå en sista fråga och den hur får man den att lagra inställningarna ibland när man har den i gång och sen stänger av bilen eller om man startar bilen efter en stund så har den tappat inställningarna men ibland så kan det gå lång tid innan den tappar inställningarna.
          men om man alltid stänger av stereon innan man stänger av bilen så lagras alltid inställningarna,
          är det någon som vet varför eller hur man kan åtgärda detta problem?

          Comment


          • #6
            Re: Scott ARX98m (tidigare: Hej)

            Det finns 2 kablar till ström där den normalt gula kabeln ska ha konstantström.
            Den röda är för tillslag, dvs att stereon startar då du vrider på nyckeln.
            Många billighets märken följer inte ISO standard på färger, detta kan skapa problem för den oinvigde!

            De tyska bilarna har som regel omkastad funktion på den röda och gula kabeln.
            Vissa franska kan vara svåra då de ligger över relä, i dessa lägen är det bara att dra en ny separat kabel från säkrings centralen!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Scott ARX98m (tidigare: Hej)

              Okej så då menar du att det förmodligen har skett en förväxling mellan dom kablarna.
              har du något tips på hur man på enklast möjliga sätt kan rätta till det här.
              Sen så är det företaget agon som är någon form av importör till sverige utav det här märket.
              och nu har jag lyckats tappa bort instruktionsnboken till den som jag lyckades få hem ifrån deras hemsida, nu när jag skulle ladda hem den igen så verkar det som om det företaget har försvunnit eller ialla fall deras hemsida för det går inte att komma in på den hur jag än har försökt.
              är det någon som kan hjälpa mej med detta problem!!
              Tack på för hand

              Comment

              Working...
              X