Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monoblock = Hur många kanaler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Monoblock = Hur många kanaler

Originally posted by Leo86 View Post
    Så du menar att ALLA monoblock är stereosteg?
    Ja menar. alla steg har ju left right ingång .

Eller vad tror du Busfarbror?

Okej, dåligt skrivet av mig, ursäkta. Det jag menar är att vardera ingång är kopplad till en utgång. Eller går båda ingångarna till båda utgångarna så att det blir dubbla monosignaler ut?
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Har sett några steg till med enkel input.....

men en tanke e kanske att ange produkten rätt i annonstexten

Originally posted by Extra Kim View Post
      Finns faktiskt monoblock med bara EN rca ingång, t.ex SPL Dyn har haft det om jag inte missminner mig.

Men det känns som det är ointressant i denna frågan.
      En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

Comment

"Dubbla monoblock med förenande sidostycken" ?

Comment

Eller kanske "dualmono"...eller va de nu e för något...ha ha ha

Originally posted by Extra Kim View Post
          "Dubbla monoblock med förenande sidostycken" ?

Comment

jag skrev vad det säljs som = monoblock

Jag skrev specen klippt från deras hemsida så vad är felet just Jag gjort?

Comment

Jag anser att det är monoblock så jag förstår inte denna tråden

Comment

Kul läsning med helt vilda utsvävningar.

Detta är ytterligare ett steg i raden som är byggt för att komma runt regler i tävlingssammanhang.

Logik säger att detta är ett bryggkopplingsbart 2-kanals digitalsteg.

Ett Monoblock har högtalarplintar för EN + & EN - ( vissa steg har fler paralellkopplade plintar för att underlätta inkoppling av fler än en bas)

Ett stereosteg har högtalarplintar för TVÅ + & TVÅ -

En Fyrkanalare har högt......... Ja ni fattar vart det leder.

Fett steg, och ganska ointressant hur det låter då 99% av kunderna spelar en frekvens åt gången.
                Roger Edvinsson
                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Nåja. om jag någon gång kommer använda det så är det musik 4-8 ohm o inte en impedans mindre =)

Comment

Originally posted by perkan View Post
                    bla bla bla. haha. kul tråd. någon som vet om dessa steg är bra eller är de bara något sinuslive jippo på steroider med rå kass utsignal? ser ju fläskigt ut men att bränna en HCCA bas vet ja inte om ja tycker är något bevis för att de skulle va bra eller dåligt.
                    massive stegen e riktigt bra, lämnar mycke effekt, å drar relativt lite ström (speciellt nano serien) d-block är mer db än sq steg men låter tillräckligt bra för att många ska använda de till musik och inte bara ton, sen ser ja personligen inte vitsen med så här stora steg för musikspelande, men de e ju upp till var och en, joel hade som sagt 2st i sin volvo till 2st hcca 10or
                    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

att hitta starka steg som lämnar gott om effekt OM man vill ösa någon gång så varför itne ha feta steg från början .

O antagligen är detta steg bättre än mitt gammla autostudio E-7000 o det har utan att ens testa det bättre signal än senaste steget stetsom 7k2d.

Går det hitta sämre signal än stetsom? okej. förutom att ge ett steg för lite ström!

Comment

Vad är "clip limit" föresten? =)
                        I princip en sorts begränsning av orena signaler, dvs när steget börjar klippa så minskas förstärkningen så att det inte blir klippt signal. Hur en sån krets fungerar exakt får dock andra ge svar på.

En klippt signal blir ju "utplattad" i toppen så att den liknar en fyrkantsvåg (därför det kallas för klippt, sinusvågens topp klipps av), då gör alltså denna krets att sinusvågen inte blir som en fyrkantsvåg.

Comment

man kan med andra ord säga att:

Stäng av funtkionen vid burpning och sätt på funktionen vid musik?

Comment

man kan med andra ord säga att:

Stäng av funtkionen vid burpning och sätt på funktionen vid musik?

Går det hitta sämre signal än stetsom? okej. förutom att ge ett steg för lite ström!

Och eftersom du frågar om vad clip är antar jag du trodde Clip lampan på ditt stetsom steg var en cool party grej då man vred på volymen.

Då den lampan blinkar/lyser är då steget lämnar klippt signal = ej sinus våg och detta hörs tydligt från bas/basar.

Så att påstå det lämnar skit effekt är galet jäkla fel, utan det är skit bakom spakarna som ej kan hantera ett steg som ej har begränsningar för hur oren signal det kan skicka ut
                            155++db@25hz
                            http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Jalle slog typ huvudet på spiken, da väl typ vad jag tyckte mig komma fram till genom att läsa specen i annonsen....

Sen hur dålig signal Stetsom har eller ej har ju diskuterats tidigare på detta forum, men så dålig signal som en viss herre ville påstå visade vara helt fel, jag har inte några direkt dåliga erfarenheter av Stetsom...

Intressant att denna tråd fick sådan respons, och jag hoppas att många lärt sig något av denna tråd, precis som jag gjort...

Comment

Inte för att jag bränt basar eler steg med det. men det steget klippte lite väl snabbt tyckte jag. hade dåligt med ström förvisso. men det är det steg som klippt snabbast av alla steg jag haft. det tyckte jag var dåligt :P.

Ja hoppas du lärt dig nåt med busfabror.

för det är fortfarande ett monoblock

Comment

Working...
                                X