Announcement

Collapse
No announcement yet.

Går det att laga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Går det att laga?

Tjo. Finns det några tips o trix till o fixa en sådan här spricka eller är det kört? Speciallim, silicon, Karlssons klister? Alla svar emottages med stor tacksamhet.

Mvh The Fist
    Attached Files

Re: Går det att laga?

Borde gå att limma. I skolan så limmade vi ihop O-ringar som skulle hålla vattenpumpen i snurr till en 125cc gocart, och det höll bra! Minns fasen inte vad limmet hette men jag ska leta reda på det!
    För mycket är lagom

Comment

Silicon på baksidan då detta flexar!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Db-byggarens favorit! Silvertejp!? :P Skulle testa silicone jag med! men tror att du skulle behöva något som "binder" ihop det också, kanske lägga någon form av papper/tyg inbakat i siliconet för lite bättre hållbarhet!
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Jag har använt Sicaflex med gott resultat, det dom limmar bilglas med!
          sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Sicaflex, denna gudagåva! Att jag inte tänkte på det. Tack för alla tips.

Comment

borde inte sko lim funka bra?
              det flexar riktigt bra å sitter fast, iaf till det jag har använt det till:P
              TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Lim gör att 2 material fäster i vartannat.
                Ska man laga en upphängning kan man inte "dra över" ena delen till andra.
                Att tillföra ytterligare material är inte önskvärt, så en liten klick man smetar ut som ett "skinn" och är dessutom tätt är väl den bästa metoden .
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Det löste sig till slut. Tog Loctite 480 o stagade upp kanterna lite. Trollade fram lite butylgummi från den lokala glasmästaren. Finns som snöre, mellan 2 plastremsor. Masserade in butylen försiktigt som en hinna. Flexibelt o hållbart. Men det går ju att göra ännu bättre givetvis. Har forskat lite till efter detta. Det finns en annan Loctite som verkar vara avsett för ändamålet, Loctite 4860. www.loctite.se/ses/content_data/CAbroschyrSE.pdf · svenska

//The Fist

Comment

Originally posted by The Fist View Post
                    Det löste sig till slut. Tog Loctite 480 o stagade upp kanterna lite. Trollade fram lite butylgummi från den lokala glasmästaren. Finns som snöre, mellan 2 plastremsor. Masserade in butylen försiktigt som en hinna. Flexibelt o hållbart. Men det går ju att göra ännu bättre givetvis. Har forskat lite till efter detta. Det finns en annan Loctite som verkar vara avsett för ändamålet, Loctite 4860. www.loctite.se/ses/content_data/CAbroschyrSE.pdf · svenska

//The Fist
                    Loctite 480 använde jag när jag laga min bas.. Väldigt bra lim dock väldigt lättflytande..
                    sigpic

Comment

Working...
                    X