Announcement

Collapse
No announcement yet.

någon dämpmatta man kan jämföra med dynamat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: någon dämpmatta man kan jämföra med dynamat?

Om du finner silent coat vara värdelös i jämförelse med dynamat undrar i alla fall jag hur fan du gjorde.

Eller är Han möjligtvis lite märkeskåt?
    Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by Tokken View Post
      Om du finner silent coat vara värdelös i jämförelse med dynamat undrar i alla fall jag hur fan du gjorde.

Eller är Han möjligtvis lite märkeskåt?
      nja märkeskåt e jag väl ej men silent coaten dämpa ju inte alls bra :P tkte dynamaten dämpa sjukt mkt bättre men det e ju vad jag tycker=)

Comment

Originally posted by ville91 View Post
        nja märkeskåt e jag väl ej men silent coaten dämpa ju inte alls bra :P tkte dynamaten dämpa sjukt mkt bättre men det e ju vad jag tycker=)
        Kan nästan garantera att du är den enda som tycker att silent coat inte dämpar något vidare, eller i alla fall en av dom.

Comment

Då vågar jag nog påstå att du har gjort fel. Jag har testat ett flertal mattor, dock inte Dynamat och vågar påstå att SilentCoat dämpar mycket bra bara man gör rätt, alltså gör ren ytan och pressa fast mattan ordentligt. Dynamaten dämpar säkert ännu lite bättre men jag tvivlar på att det är någon jätteskillnad.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Om killen nu har testat på sitt sätt och monterad dom två mattorna likadant och att Dynamat dämpar bättre hur kan vi säga att han gör något fel

Gillar speciellt att "vissa" säger att den är prisvärd och prestandan är bra jämnfört etc, etc.

Själv tycker jag att Zachrys billigaste basar är typ lika bra som DD's 95`or, för dom är ju prisvärda med

Och om ni inte tycker det, så har ni gjort något fel när ni testade dom.

Comment

finns det inte redan, några trådar på detta ämnet?
              TEAM STALLBASVERKSTAN
              Tack till min sponsor:
              AI-GROUP.se
              Samt stort tack till:
              Elektronikservice i hemse
              Seastreamsgarage.se

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Då vågar jag nog påstå att du har gjort fel. Jag har testat ett flertal mattor, dock inte Dynamat och vågar påstå att SilentCoat dämpar mycket bra bara man gör rätt, alltså gör ren ytan och pressa fast mattan ordentligt. Dynamaten dämpar säkert ännu lite bättre men jag tvivlar på att det är någon jätteskillnad.
                min kompis dämpa sin golf allt förutom taket med silent coat... han blev oxå missnöjd på silent coaten.... man får ju vad man betalar för som man brukar säga=)

Comment

Originally posted by Tobbe View Post
                  Om killen nu har testat på sitt sätt och monterad dom två mattorna likadant och att Dynamat dämpar bättre hur kan vi säga att han gör något fel

Gillar speciellt att "vissa" säger att den är prisvärd och prestandan är bra jämnfört etc, etc.

Själv tycker jag att Zachrys billigaste basar är typ lika bra som DD's 95`or, för dom är ju prisvärda med

Och om ni inte tycker det, så har ni gjort något fel när ni testade dom.
                  Måste säga att det där var det löjligaste jag läst på länge..

Du kan ju fråga några av bilstereosveriges största profiler om silent coat.
                  Fråga Örjan "Evilaudio" som dämpat båda sina jettor med silent coat och
                  det är löjligt stumt i plåten.

Saken är den att jag provat både dynamat, CSAB, Silent Coat, STP, Vanlig bitumen, till och med dämpmattor från biltema.
                  Tycker man att silent coat dämpar skitdåligt i jämförelse med i detta fallet
                  dynamat har man gjort något galet. För enligt mig är inte skillnaden så stor
                  som man vill få det till.

Med tanke på pris i jämförelse med prestanda är dynamat enligt mig sjukt dyr.
                  Den må vara bra men inte SÅ bra så den slår allt med hästlängder.
                  Krävs snarare ett målfoto, så nära är det.

Sen att försöka jämföra zachrys billigaste serie med DD´s 95 serie tänker jag inte ens kommentera..
                  Last edited by Tokken; August 15, 2011, 07:06.

Comment

man får ju vad man betalar för som man brukar säga=)
                    Jo så kan det vara i många fall, men i detta fallet måste jag säga att något känns galet.
                    Så stor är inte skillnaden i dessa mattors dämpningsförmågor..

Men det är upp till var och en, vill man pröjsa en massa pengar för en logotyp
                    så är det inget fel med det.

MEN att säga att den är värdelös i jämförelse är fel.

Comment

min kompis dämpa sin golf allt förutom taket med silent coat... han blev oxå missnöjd på silent coaten.... man får ju vad man betalar för som man brukar säga=)
                      Nu börjar jag allvarligt fundera över om du/din kompis är köpt av Dynamat, missnöjd med SilentCoat?! Har han inte blandat ihop den med typ CSAB eller nåt? Fast ärligt talat så är inte den heller så värst dålig, bara lite jobbig att montera. Men att man ska bli missnöjd med SC känns mycket märkligt då i princip alla som testat varit nöjda, inklusive jag.
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by Tokken View Post
                        Jo så kan det vara i många fall, men i detta fallet måste jag säga att något känns galet.
                        Så stor är inte skillnaden i dessa mattors dämpningsförmågor..

Men det är upp till var och en, vill man pröjsa en massa pengar för en logotyp
                        så är det inget fel med det.

MEN att säga att den är värdelös i jämförelse är fel.
                        jag tycker det e mkt skillnad mellan dem iaf... alla får ha sin åsikt=)

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                          Nu börjar jag allvarligt fundera över om du/din kompis är köpt av Dynamat, missnöjd med SilentCoat?! Har han inte blandat ihop den med typ CSAB eller nåt? Fast ärligt talat så är inte den heller så värst dålig, bara lite jobbig att montera. Men att man ska bli missnöjd med SC känns mycket märkligt då i princip alla som testat varit nöjda, inklusive jag.
                          nepp det var silent coat han köpte för att testa i sin golf... den e lättarbetad men den dämpar inte lika bra som dynamat.... så nu har jag beställt stingermattor att testa=)

Comment

jag tycker det e mkt skillnad mellan dem iaf... alla får ha sin åsikt=)
                            Japp.. men jag är väldigt glad att den dämpar i stort sett lika bra som dynamat för mig i alla fall så i alla fall jag slipper betala för en dyr märkesprodukt.

Comment

nepp det var silent coat han köpte för att testa i sin golf... den e lättarbetad men den dämpar inte lika bra som dynamat.... så nu har jag beställt stingermattor att testa=)
                              om du tar 2 st identiska bilar tex golf 2 eller 3 och dämpar ena med dynamat och andra med SC så kommer du inte att märka skillnad. Sitter som sagt ett lager i vita jettan och ett i den numer sålda svarta å den e fan tokstum i plåten. Du kan sitta å prata normalt i 150km i timmen det gör man fan knappt i polarens m5:a från 08.... så att det e kasst e bara bullshit

Comment

Men Ville du har väl en BMW och din kompis har alltså en Golf? Redan från fabrik är det alltså skillnad! BMW & Mercedes brukar enligt min uppfattning vara stummare/mer väldämpade från fabrik, så att jämföra era bilar rakt av blir fel. Dessutom olika karosstyper.
                                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                                X