Någon som har erfarenhet av detta steg och hur mycket sämre det är mot dagens "finlir steg"? Jag köpte det nytt för ca 7 år sedan och tänker nu använda det till mitt nyinköpta framsystem. Det ända jag regerade på (för 7 år sedan) till skillnad från mina andra steg var att det fanns inte det minsta brus på höga volymer.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Audison VRX4.300 idag?
Collapse
X
-
Re: Audison VRX4.300 idag?
Jag har Audison vrx steg i min ena bil (4.300+1.500),och dom låter riktigt bra!
Dock så har jag sista serien av vrx stegen,dom som är blåa (2004-2007 tror jag dom fanns).
Dom tidigare serierna som var silver/guld aktiga samt chrome serien,hade en del problem med grundbrus.
Comment
-
Mitt är oxå blått och jag hörde absolut inget brus även när volymen stog på max (funderade igår på om jag kanske har samma grundbrus i mina öron
Men brus eller inte, har ju inte fått svar på frågan än. Hur låter det mot dagens steg för runt 15 000:- / 20 000:- som jag betalade för det?
Comment
-
När vi pratar lite dyrare steg från ca 12-13 tusen och uppåt börjar det bli svårt att sålla bort och lyfta upp någon särskild produkt.Originally posted by Jimma72 View PostHur låter det mot dagens steg för runt 15 000:- / 20 000:- som jag betalade för det?
Sen tycker jag man ska vara lite försiktig med uttalande när det gäller HighEnd produkter, dessa kan vara otroligt känsliga för det som sitter omkring stegen!
Nu råkar jag av en konstig anledning kört med de äldre VRX stegen, dessa låter fantastiskt bra men som sagt hade lite grundbrus.
De blå efterföljarna har jag inte lika stor erfarenhet av, men de bilar jag dömt och privatlyssnat i så låter dom bra!
Att bara uttala sig genom att lyssnat på andras bilar säger inte så mycket i den här prisklassen.
Mest troligt så sitter det dessutom ett högtalarkit som närmar sig fem siffrigt belopp vilket i sig låter lite bättre än övrigt vanligt förekommande högtalare!
Jag skulle väl säga att det de flesta steg med högre prislapp är bra köp, som det ser ut i dag så finns det av mina erfarenheter 2-3 steg som jag tycker krigar om mest för pengarna.
Ett av dem hamnar i mitt eviga blåa projekt
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Jag kanske var lite otydlig i mitt förra inläggOriginally posted by Jimma72 View PostMitt är oxå blått och jag hörde absolut inget brus även när volymen stog på max (funderade igår på om jag kanske har samma grundbrus i mina öron
Men brus eller inte, har ju inte fått svar på frågan än. Hur låter det mot dagens steg för runt 15 000:- / 20 000:- som jag betalade för det?
.
Men vad jag har förstått,så är dom blåa Audison vrx steget brusfria.Samt att mina steg är brusfria
.
Jag har testat mina vrx steg mot en hel del steg (Celestra FA,Orion hcca 425,Orion xtr 475-gamla stegen.Phoenix gold xenon,Phoenix gold rsd,Focal fa 2150,samt Genesis dual mono extreme (DMX).Och vrx stegen låter näst bäst efter Genesis DMX,och även troligtvis efter Genesis dual mono (har inte hunnit testa det än).
Skillnaden mellan Audison vrx (blåa serien) och genesis Dual mono/Dual mono extreme.Är att vrx 4.300 steget betonar/ev färgar små detaljer,och har inte samma pondus i dom lägre registren,något som man får lov att eq,a fram istället med vrx steget.Medans genesis Dual mono/dmx har allt!
Vill du ha något som låter bättre än Audison vrx 4.300,så är ett "märkes alternativ" 2st Genesis dual mono.Eller ännu lite bättre-2st Genesis Dual mono extreme.Last edited by Välljudsfantast; July 7, 2011, 12:16.
Comment
-
Originally posted by Välljudsfantast View Postoch har inte samma pondus i dom lägre registren,något som man får lov att eq,a fram istället
Du vet väl att man ska ALDRIG lägga till, bara ta bort
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Tackar så mycket för era svar
Kommer duga och bli över till mig, ska varken tävla eller spela högst. Var mest rädd för att det är värdelöst mot dagens grejor.
Passar på att fråga vad ni tycker om min tänkta montering av 6,5 middarna. Eftersom jag jag nästan dagligen skruvar med bildörrar i mitt jobb så vet jag hur mycket som kan skramla i en bildörr. Min tanke är istället att montera 6,5 nere vid fötterna och bygga stabila 10 liters lådor i hjulhusen. Blir en hel del extrajobb så tror ni det kommer bli bra?
Diskant och 3" hamnar på brädan/a stolparna.
Comment

. Vrx stegen var grymt bra men hade ett irriterat grundbrus som jag blev tokig på .
Comment