Announcement

Collapse
No announcement yet.

FastBond 30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FastBond 30

    Någon här som vet med största säkerhet var man kan köpa 3M:s FastBond 30 en söndag i Skåne? Alternativt något annat bra kontaktlim.
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: FastBond 30

    Hade du sagt till igår hade jag kunnat skicka med en burk med Tonny idag....casco super 9 funkar annars bra, hugger direkt om du inte låter det torka och sen värmer för att få det att hugga.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: FastBond 30

      Originally posted by jensclaudius View Post
      Hade du sagt till igår hade jag kunnat skicka med en burk med Tonny idag....casco super 9 funkar annars bra, hugger direkt om du inte låter det torka och sen värmer för att få det att hugga.
      Som vanligt tänke jag ju inte på det Vet du om någon av byggvaruhusen säljer? K-Rauta, Bauhaus eller Hornbaschzshc (Ja jag vet inte hur det stavas)
      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment


      • #4
        Re: FastBond 30

        Originally posted by Gandalf View Post
        Som vanligt tänke jag ju inte på det Vet du om någon av byggvaruhusen säljer? K-Rauta, Bauhaus eller Hornbaschzshc (Ja jag vet inte hur det stavas)
        Tror jag har en nästan ny burk nånstans? Finns på "gamla stället".
        sigpic

        -C5 2008 -SQuse-
        -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

        Comment


        • #5
          Re: FastBond 30

          Bauhaus brukar jag köpa super 9 på, men de flesta större byggvaruhusen borde ha det hemma.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • #6
            Re: FastBond 30

            Originally posted by jensclaudius View Post
            Bauhaus brukar jag köpa super 9 på, men de flesta större byggvaruhusen borde ha det hemma.
            Jag har aldrig lyckats med S9? Penslar man på det blir det "megaklumpar" tycker jag. Ska man spä det innan med nåt lättflyktigt?
            sigpic

            -C5 2008 -SQuse-
            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

            Comment


            • #7
              Re: FastBond 30

              Originally posted by Mats H View Post
              Jag har aldrig lyckats med S9? Penslar man på det blir det "megaklumpar" tycker jag. Ska man spä det innan med nåt lättflyktigt?
              Bre ut det med spatel eller pensla, men se till att det är riktigt svalt där du gör det, för är det varmt så klumpar det sig rätt fort. Har klätt en del paneler och brädor med det innan jag gick över helt till fastbond 30 då S9 luktar riktigt mycket, det går även att tunna ut så det klumpar mindre, kommer dock inte ihåg vad för förtunning jag använde.
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • #8
                Re: FastBond 30

                Originally posted by Gandalf View Post
                Någon här som vet med största säkerhet var man kan köpa 3M:s FastBond 30 en söndag i Skåne? Alternativt något annat bra kontaktlim.
                Jag vet med ännu större säkerhet att du inte kan köpa limmet hos Ljudbyggaren denna söndag, han ligger och zappar i dag
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: FastBond 30

                  Någon som vet om de finns byggvaruhus som saluför limmet? Varit på k-rauta och bauhaus men där var de kört.

                  Comment


                  • #10
                    Re: FastBond 30

                    Det var konstigt. I Norrköping kan du köpa S9 super på K-Rauta, Bauhaus, Clas Ohlson etc..
                    Dock finns dem numera endast i 0,3L burkar.
                    Sen har Swedol ett kontaktlim som oxå fungerar bra, Bostic någonting..

                    Försök att dra ut limmet med en spackel och inte pensel, och gärna i ett svep. Då klumpar det sig mindre

                    Lycka till med letandet!
                    Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                    --------------------------------------------------------------------------------
                    Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                    PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                    Comment


                    • #11
                      Re: FastBond 30

                      Har nog sett s9 på bauhaus men vill köra fastbond med spruta för stt garantera bra resultat. Så blir nog att pröjsa för frakt istället

                      Comment


                      • #12
                        Re: FastBond 30

                        Originally posted by Fellow View Post
                        Har nog sett s9 på bauhaus men vill köra fastbond med spruta för stt garantera bra resultat. Så blir nog att pröjsa för frakt istället
                        Appropå klumpar. De säljer även passande limförtunning till S9 Super, eller tar hem på begäran, som gör susen.
                        Har bra ventilation, för det är starka grejor!..
                        Gitarrsmörgås!

                        Comment


                        • #13
                          Re: FastBond 30

                          Originally posted by gkar View Post
                          Appropå klumpar. De säljer även passande limförtunning till S9 Super, eller tar hem på begäran, som gör susen.
                          Har bra ventilation, för det är starka grejor!..
                          Tunnar ut S9 med aceton själv.. funkar bra.
                          Builder of the Metallica Tribute Car

                          Comment


                          • #14
                            Re: FastBond 30

                            Tunnar du ut det för att kunna spruta?
                            Vad har du för storlek på munstycket?
                            Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                            --------------------------------------------------------------------------------
                            Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                            PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                            Comment

                            Working...
                            X