Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine 117Ri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Alpine 117Ri

    Originally posted by Lonefox View Post
    Men läs om och läs rätt Nonne...mitt problem är att det saknas radioläge och då jag tillför extern spänning till radions tillslag utan nyckeln i så går bilen in i tändningsläge. Därav dioden.
    Det förstod jag redan första gången och att koppla ur nämnd kabel kunde "kanske" åtgärdat ditt problem!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #17
      Re: Alpine 117Ri

      Originally posted by jimbo164 View Post
      En fråga ang. CDA-117Ri och belysningen...
      Jag har installerat den i min scania, men i scanias iso-kontakt finns inget stift för belysning, troligtvis för att för att belysningen i instrumentpanelen är 24v.

      Men när jag dimrar belysningen manuellt i inställningarna så är det fortfarande för ljust när man kör på natten.

      Finns det någon lösning på det?
      Det enklaste är att du aktiverar "Black Out"-funktionen, tryck på "AUDIO" tills du kan välja "Black Out" ON/OFF, displayen stängs då av 5 sekunder efter att du justerat någon inställning.
      Svensk importör/generalagent av:

      Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

      Best European Distributor 2011 - Alpine

      Comment


      • #18
        Re: Alpine 117Ri

        Originally posted by Nonne View Post
        Det förstod jag redan första gången och att koppla ur nämnd kabel kunde "kanske" åtgärdat ditt problem!
        Plus att du inte visste att den kabeln är kopplad på remoten (eller ja reläet jag där). :-)
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #19
          Re: Alpine 117Ri

          Originally posted by Lonefox View Post
          Plus att du inte visste att den kabeln är kopplad på remoten (eller ja reläet jag där). :-)
          VA!!!
          Du kan väl inte koppla den oranga kabeln som eller på remoten?
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #20
            Re: Alpine 117Ri

            Originally posted by Nonne View Post
            VA!!!
            Du kan väl inte koppla den oranga kabeln som eller på remoten?
            Om du syftar på Illumination så jo.
            Kan vara så att jag minns fel på färgen med, men den kabel det står Illu på Eclipsens originlkablage aktiverar enbart knappsatsens dioder och skall fasen inte lysa om man stänger av enheten på knappen.
            Får dubbelkolla färgen imorrn...
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #21
              Re: Alpine 117Ri

              Originally posted by Lonefox View Post
              Om du syftar på Illumination så jo.
              Kan vara så att jag minns fel på färgen med, men den kabel det står Illu på Eclipsens originlkablage aktiverar enbart knappsatsens dioder och skall fasen inte lysa om man stänger av enheten på knappen.
              Får dubbelkolla färgen imorrn...
              Färgen på kabeln påverkar inte funktionen
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #22
                Re: Alpine 117Ri

                Originally posted by 12 Volt Sverige View Post
                Det enklaste är att du aktiverar "Black Out"-funktionen, tryck på "AUDIO" tills du kan välja "Black Out" ON/OFF, displayen stängs då av 5 sekunder efter att du justerat någon inställning.
                Jo black out har jag hittat.
                Men det skulle ändå vilja dimmra mer.

                Vad händer om jag kopplar in 12v i belysnings ingången i iso?
                Kommer den att dimmra mer än i manuella inställningen. Eller blir det lika?

                Comment


                • #23
                  Re: Alpine 117Ri

                  Ber om ursäkt för ännu mer off-topic, men jag vill vara säker på att jag och Nonne snackar om samma kabel:S

                  Originally posted by Nonne View Post
                  Färgen på kabeln påverkar inte funktionen

                  Är det stift 6 du menar?
                  Den vill ju bara ha (såvitt jag märkt under åren) en styrsignal för att dra igång knappar/display (beroende på modell)
                  Rätt kul att allt vad knappar heter när man stänger av enheten med fjärren/knappen, inte sant?

                  Men nåväl, eftersom du nämnde att jag inte skulle koppla in orange kabel (min är vit/orange) så provade jag att koppla ur den, och hoppsan, knapparna slutade lysa.
                  Provade då även att "tvångsmata" ign med spänning från cont utan disoden på bilens kabel och erhm ja, ljuset tändes på bilen.

                  Så varför skulle jag då inte kunna koppla så som jag gjort från början?
                  Funkat exakt likadant på andra enheter jag har haft och jag gjorde likadant med ljuskabel då utan problem.
                  Varför jag gjort såhär är enkelt, stänger jag av enheten via knappen eller fjärren så skall knapparna inte lysa för sig själva....
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment

                  Working...
                  X