Announcement

Collapse
No announcement yet.

Almani Audio nån som vet nåt om de?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Almani Audio nån som vet nåt om de?

    Ska bli en ÅF i Örebro men va vet ni om Almani Audio?
    Skit? Tycker cd spelarna är väldigt likt JVC...

    Sida
    http://www.almaniaudio.com/

  • #2
    Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

    Jag gillar att de har delat in produkterna i "Three series, five series och seven series" vadå BMW

    Är väl svårt att avgöra hur bra de är utefter deras webplats men det jag tyckte var intressant är att de kör med 3,5" talspole på 10" basarna.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #3
      Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

      Originally posted by Kulan View Post
      Jag gillar att de har delat in produkterna i "Three series, five series och seven series" vadå BMW

      Är väl svårt att avgöra hur bra de är utefter deras webplats men det jag tyckte var intressant är att de kör med 3,5" talspole på 10" basarna.
      hehe... Bmw Audio!
      jo de är sant men de kke finns nån som provat från over there

      Comment


      • #4
        Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

        Originally posted by Kulan View Post
        Jag gillar att de har delat in produkterna i "Three series, five series och seven series" vadå BMW

        Är väl svårt att avgöra hur bra de är utefter deras webplats men det jag tyckte var intressant är att de kör med 3,5" talspole på 10" basarna.
        S7-10 = 4" spole
        Hopp, ska man göra nu då?

        Comment


        • #5
          Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

          Svårt att säga på en gång om det är något att ha eller inte.
          Många gånger kan man se direkt i vilken klass grejerna är i.
          Men här vet jag inte.
          Hoppas dom lagt ner lika mycket jobb på produkterna som på hemsidan
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • #6
            Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

            Rätt kul att kitten och koaxarna i five ser ut som Zacry...
            Samma fabrik kanske?
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

              Någon på diymobileaudio skrev att högtalarna oem-tillverkas av jldaudio.com men vet inte om det stämmer.

              Comment


              • #8
                Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                Originally posted by barajag View Post
                Någon på diymobileaudio skrev att högtalarna oem-tillverkas av jldaudio.com men vet inte om det stämmer.
                Var det skrivet med flit eller menade du jl?
                Hopp, ska man göra nu då?

                Comment


                • #9
                  Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                  Med flit, postaren påstod att det var jldaudio som tillverkade dem oem. Inte de vanliga "jl"

                  Originally posted by Softis View Post
                  Var det skrivet med flit eller menade du jl?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                    fanns en importör i avesta för nått år sedan, provade en del av grejorna då och de va snygga prylar men totalt skit, maskinerna lät rent ut sagt förjävligt, stegen va rejält överspecade och allt sammans kändes väldigt kina aktigt. nu säger ja absolut inte att grejorna ligger på den nivån idag, men grejorna va snuskigt billiga att köpa in då iaf så man får va man betalar för.
                    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                    Comment


                    • #11
                      Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                      googlade lite på namnet nyss o detta är väl de enda "matnyttiga" man kan läsa om dom.

                      http://www.caraudio.com/forums/gener...ani-audio.html

                      However gillade jag kommentaren från PremierAudio... =)

                      Re: Almani Audio

                      We were approached by the rep from them. We demoed a few of their 7 series, their "high end line", and it sounded like a bunch of little kids put that crap together. There subwoofer had no detail and oddly no output. Just a bunch of material slapped together and called a subwoofer. Spend your money elsewhere.
                      BilstereoPiraten
                      CDT Fantast

                      Comment


                      • #12
                        Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                        De jobbar på 2009 års modeller står det på hemsidan
                        den som väntar på något gott väntar alldrig för länge eller vad brukar det heta.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                          Originally posted by barajag View Post
                          Någon på diymobileaudio skrev att högtalarna oem-tillverkas av jldaudio.com men vet inte om det stämmer.
                          Och det säger inte ett dugg!
                          Om någon här på Sveriges bästa forum skrev att det var DLS som tillverkade dom, skulle du trott det då?

                          Håller med MrMix att det lyser KINA med stort K om produkterna!
                          Både jag och Mixen har varit i de där båsen på mässorna då man får kalla kårar efter ryggraden, grejorna platsar knappt på statoil!

                          Nu vill jag inte säga att det är så i det här fallet, men jag har sett FOCAL utan att det finns någon logga på produkten men likheten är slående!
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #14
                            Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                            Du läste nog min post lite för fort. Jag skrev att man sa att JLDaudio tillverkade dem OEM. Inte att JL Audio gjorde dem. Viss skillnad.

                            JLDAdio är kinesiskt vilket både utseende och ljudkvalite enkelt påvisar.

                            Originally posted by Nonne View Post
                            Och det säger inte ett dugg!
                            Om någon här på Sveriges bästa forum skrev att det var DLS som tillverkade dom, skulle du trott det då?

                            Håller med MrMix att det lyser KINA med stort K om produkterna!
                            Både jag och Mixen har varit i de där båsen på mässorna då man får kalla kårar efter ryggraden, grejorna platsar knappt på statoil!

                            Nu vill jag inte säga att det är så i det här fallet, men jag har sett FOCAL utan att det finns någon logga på produkten men likheten är slående!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Almani Audio nån som vet nåt om de?

                              Ser billigt ut det där, skulle nog hålla mig borta xD

                              Comment

                              Working...
                              X