Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vart får jag tag på ANL-säkringhållare i Stockholm?

Tack för överkursen jag har 50mm2 kabel draget från motorrummet till bagaget, steget är ett kicker kx 2500.1. Det levererar 2500wRMS vid 2ohm.
    Den första säkringen på 300A sitter inom 30cm från batteriet den andra vet jag inte riktigt vart jag ska placera... Någon ram i centimeter skulle uppskattas!

Mvh

Comment

Originally posted by strepz View Post
      Tack för överkursen jag har 50mm2 kabel draget från motorrummet till bagaget, steget är ett kicker kx 2500.1. Det levererar 2500wRMS vid 2ohm.
      Den första säkringen på 300A sitter inom 30cm från batteriet den andra vet jag inte riktigt vart jag ska placera... Någon ram i centimeter skulle uppskattas!

Mvh
      Du måste dra en kabel till!
      Max 200amp på en 50mm2 kabel.
      Andra säkringen skall sitta max 40 cm från änden på kabeln.

mvh micke
      TEAM STALLBASVERKSTAN
      Tack till min sponsor:
      AI-GROUP.se
      Samt stort tack till:
      Elektronikservice i hemse
      Seastreamsgarage.se

Comment

Originally posted by kaslinkov View Post
        Du måste dra en kabel till!
        Max 200amp på en 50mm2 kabel.
        Andra säkringen skall sitta max 40 cm från änden på kabeln.

mvh micke
        Jag vägrar dra 70, visst funkar 300A på 50mm2? Respektive behöver jag verkligen 300A för mitt steg?

Mvh

Comment

2500 W
          80% effektiv klass D
          12 V
          = ca 260 A.

Jag skulle dock bli extremt förvånad om du blåser en 200 A säkring på det steget med musik...
          /tycker Erik.

Comment

Jag vägrar dra 70, visst funkar 300A på 50mm2? Respektive behöver jag verkligen 300A för mitt steg?

Mvh
            Funkar och funkar, brinner bilen ner, lär du inte förlåta dig själv.

70 räcker inte heller. max 250 amp på 70
            dra en extra kabel, det är enklast och billigast, och det räcker med en 35mm2.

Kör du steget bara i 2 ohm så räcker nog en 200amp säkring.
            Det är väl bara att prova, brinner dom så brinner dom, ett par säkringar kostar inte så mycket.
            TEAM STALLBASVERKSTAN
            Tack till min sponsor:
            AI-GROUP.se
            Samt stort tack till:
            Seastreamsgarage.se

Comment

Okej, men om jag beställer två 250A säkringar? Är jag en idiot då? Inte fan tror jag att kablage börjar smälta, jag spelar snällt, drar på någon gång i en minut högst. Vad tror ni, är det dumt?

Mvh

Comment

Okej, men om jag beställer två 250A säkringar? Är jag en idiot då? Inte fan tror jag att kablage börjar smälta, jag spelar snällt, drar på någon gång i en minut högst. Vad tror ni, är det dumt?

Mvh
                Det finns en anledning till varför dessa rekommendationer finns.
                Jag tycker nog du ska köpa 200A, brinner dom så får du fixa mera kabel.
                Då är du på den säkra sidan, och har möjlighet att tävla, om du skulle vilja det nån gång.

mvh micke
                TEAM STALLBASVERKSTAN
                Tack till min sponsor:
                AI-GROUP.se
                Samt stort tack till:
                Seastreamsgarage.se

Comment

Det finns en anledning till varför dessa rekommendationer finns.
                  Jag tycker nog du ska köpa 200A, brinner dom så får du fixa mera kabel.
                  Då är du på den säkra sidan, och har möjlighet att tävla, om du skulle vilja det nån gång.

mvh micke
                  Nu får jag beslutsångest. Jag kommer inte att tävla med sakerna. Jag är en sån där som helst tar genvägar. Nu är jag inte vass på billjud men visst skulle det vara konstigt om något fattar eld endast 50A över vad som är väldigt säkert? Kan någon "formulera" vilken risk det är jag tar tar? Exempelvis, kan någon som har erfarenhet säga mig om de tror att jag stöter på några problem med mitt steg i samband med en kicker l7 x2 låda (2ohm)? Jag håller ingen ansvarig om bilen brinner upp.

Mvh

Comment

Nu får jag beslutsångest. Jag kommer inte att tävla med sakerna. Jag är en sån där som helst tar genvägar. Nu är jag inte vass på billjud men visst skulle det vara konstigt om något fattar eld endast 50A över vad som är väldigt säkert? Kan någon "formulera" vilken risk det är jag tar tar? Exempelvis, kan någon som har erfarenhet säga mig om de tror att jag stöter på några problem med mitt steg i samband med en kicker l7 x2 låda (2ohm)? Jag håller ingen ansvarig om bilen brinner upp.

Mvh
                    Vadå endast 50A? Det är mycket energi i 50A!
                    Jag har sagt min åsikt nu, sen får någon annan fylla i, om dom orkar...
                    TEAM STALLBASVERKSTAN
                    Tack till min sponsor:
                    AI-GROUP.se
                    Samt stort tack till:
                    Seastreamsgarage.se

Comment

Vadå endast 50A? Det är mycket energi i 50A!
                      Jag har sagt min åsikt nu, sen får någon annan fylla i, om dom orkar...
                      Det är skillnad på att vara nonchalant och okunnig, det är också skillad på att vara fattig och rik. Jag har egentligen inte råd med sånt här, men har ändå till sista hundringen kramat ut pengarna för det och hoppas nu för resterande ören att få dem att fungera.

Comment

Kör på din 50kvmm kabel och en 200A säkring.

Och varför behöver du 2st? Du har ju bara en kabel-ett steg.

Pierre
                        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
                          Kör på din 50kvmm kabel och en 200A säkring.

Och varför behöver du 2st? Du har ju bara en kabel-ett steg.

Pierre
                          tänkte på samma sak.. så länge du inte har nått batteri bak behöver du inte mer än en säkring fram för att säkra av kablen

Comment

Lite OT men ändå inte!

För några år sedan brann en bil i Helsingborg pga osäkrat kablage, när detta diskuterades så var inte försäkringsbolaget villigt att ersätta sakadorna!

Nu har ännu en bil brunnit pga felaktig montering, tyvärr är detta fall ännu tråkigare.
                            Bilen var en ombyggd entusiastbil från -65 och som det ser ut nu blir ersättningen minimal.

Den sista bilbranden öppnade ägarnas ögon, nu har jag fått hela den klubbens förtroende att säkerställa deras installationer!
                            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Det är skillnad på att vara nonchalant och okunnig, det är också skillad på att vara fattig och rik. Jag har egentligen inte råd med sånt här, men har ändå till sista hundringen kramat ut pengarna för det och hoppas nu för resterande ören att få dem att fungera.
                              Var då smart och kontakta en butik så du får RÄTT produkter på en gång.
                              Både billigare och framförallt bättre i längden
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Grundtips är en 200 A säkring. Den räcker, eftersom du vid fullt effektuttag ändå har så pass stort spänningsfall p.g.a för klen kabel, så du inte kan ta ut mer än drygt 2 kW.

Skulle det inte basa tillräckligt så har du ju möjligheten att dra ytterligare en kabel sen.
                                /tycker Erik.

Comment

Working...
                                X