Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bas val

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bas val

hehe kanske skulle hålla oss till ämnet:P
    tycker priserna på den sidan var sjukt bra ju
    kanske blir att man tar en liten roadtrip i vinter till den england å shoppa lite:P
    råkade låta drömmarna skena iväg å det slutade på ca 60k hehe.

men som sagt ge mig så mycke tips på billiga basar som jag skulle kunna spela runt 145db i min lilla corolla.
    ska drivas av ett a6 steg så länge.
    TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Originally posted by PhoenixG View Post
      Jag tror att man i det långa loppet även har igen att supporta de kunder som valt att köpa produkterna någon annanstans. Av en annan handlare, utomlands ,privatpersoner emellan eller vad det nu må vara.

Jag har själv tidigare jobbat i ett serviceyrke under 12 år och jag märkte att man hade igen att ge kunderna råd och service även om det inte gav några pengar just då.

Visst, en liten del av kunderna såg man aldrig röken av igen men man kan ju aldrig veta vilka i förhand. Förhoppningsvis hjälpte även dessa kunder till genom att rekommendera mig/företaget till andra.

Uppträder kunden på ett bra och trevligt sätt och har relevanta frågor så ser inte jag något problem med att hjälpa till.

Några enstaka gånger har jag bett kunder fara och flyga. Även det är ibland okej!
      De personerna som beter sig på ett sånt sätt att jag ber dem dra åt h-e tar kanske ingen annan på allvar heller.

Men det här bygger på mina erfarenheter.

Ursäkta om jag kom ifrån ämnet.
      Nu kommer jag också ifrån ämnet men måste få svara!

Hur måna timmar har jag lagt på support på våra forum tror du ?

Hur mycket blir den timmpengen?

Skulle jag lagt samma tid på kundkontakt i Helsingborg skulle det genererat MYCKET mer pengar!

Men nu gillar jag mitt arbete lite för mycket, samtidigt är det kul med support!
      Har jobbat med service i 25 år och av min erfarenhet så håller jag med att man vinner i längden på god service.
      Men inte när det gäller bilstereoförsäljning......tyvärr!
      En webbshop med låga priser och usel service vinner stort

Klart slut!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
        Nu kommer jag också ifrån ämnet men måste få svara!

Hur måna timmar har jag lagt på support på våra forum tror du ?

Hur mycket blir den timmpengen?

Skulle jag lagt samma tid på kundkontakt i Helsingborg skulle det genererat MYCKET mer pengar!

Men nu gillar jag mitt arbete lite för mycket, samtidigt är det kul med support!
        Har jobbat med service i 25 år och av min erfarenhet så håller jag med att man vinner i längden på god service.
        Men inte när det gäller bilstereoförsäljning......tyvärr!
        En webbshop med låga priser och usel service vinner stort

Klart slut!
        Ja jag måste bara replikera på denna eftersom jag anar att mitt inlägg tog lite fel. Ursäkta Clarran!

Jag har under den korta tid som jag varit på detta forum redan märkt att du lägger ner ett stort engagemang. Jag är övertygad om att du vinner en hel del på detta som även genererar en del pengar i slutändan.
        Jag hoppas att så är fallet i alla fall!

Jag har jobbat i fordonsbranschen i en rad olika roller sedan 1987 och har levt för jobbet till den grad att det höll på att knäcka mig. 16-18 timmars arbetstid om dygnet när man har familj fungerar inte i längden.

I Fordonsbranschen är det också en hel del tjafs om detta om man ska ge support eller inte till bilar/motorcyklar/lastbilar som inte inhandlats i Sverige eller inhandlats hos någon annan återförsäljare. Vad min personliga åsikt om detta är har du nog redan anat.

Nu kanske det inte går att jämföra branscherna med varandra och bilstereobranschen ska jag kanske bara hålla käft om.

Det är sällan jag köper elektronik på en stormarknad men en gång köpte jag ett PS2.
        Jag fick f-n inte igång konsollen (av en anledning som jag skäms för mycket att tala om här).
        Jag gick då till radio/affären runt hörnet som är en av de dyraste i den här staden. Jag fick hjälp trots att jag inte handlat konsollen där.
        Jag ville betala men han sa bara att det har jag igen när du kommer tillbaka nästa gång.

Vet du, han fick rätt! Jag handlar där så fort jag ska ha något till hemmet, trots att det är förbannat dyrt. Servicen är dock guld och värd varenda krona.
        Den handlaren/butiken har funnits ett tag och jag tror att det nästan är längre än vad du och jag har varit yrkesverksamma tillsammans.

Jag ville inte med mitt inlägg, på något sätt, försöka få dig att framstå som en handlare som inte är "serviceminded". Det vet jag och alla andra här att så inte är fallet.
        Har du tolkat det så, ja då ber jag om ursäkt.

Vad det gäller webbshopar är i alla fall inte jag sådan att jag letar efter det billigaste priset. Den webbshop jag använder mig av är inte bara en webbshop utan den har även en butik bakom sig.
        Hittills så har inte den butiken/shopen gjort mig besviken.
        Så det verkar finnas shopar som inte har usel service

Jag är en 08 och jag kanske hade handlat av dig Nonne om du bara hade haft en shop. Jag har inte sett någon i alla fall?

Med tanke på soppapriset och den bransch jag jobbar i så har jag inte riktigt råd att åka till Helsingborg varenda gång jag ska ha en bilstereoprodukt. Tyvärr!
        sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Och vad tjänar han på det då?
          Är väl bättre han lägger den tiden på sina egna kunder eller skruvar i verkstaden och får ihop till hyran!
          ok nu var det det här med smilys igen Nonne.

med "rolleyes, sarcastic" menade jag att folk frågar massa av butiker sen beställer dem från england usa...
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Detta är tjatat i spaltmeter!

Vi förstör inte tråden mer, jag har inget agg mot någon och alla väljer var dom vill handla......även jag!
            Denna sommar är helt sjuk, har varit ledig en helg sedan April.
            Denna tillbringades på Öland, och vad gjorde vi där som inte har med mitt arbete att göra

Men tyvärr så suger internet för många branscher!

PS.
            Webbshopp kommer, var så säker

Så.......KLART SLUT.
            sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Detta är tjatat i spaltmeter!

PS.
              Webbshopp kommer, var så säker

Så.......KLART SLUT.
              Jag ser fram emot det

Ha det gott och klart slut även från mig.
              sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

uppar tråden lite igen.
                har kanske två st Hertz Es380.3 15" på g och tänkte höra lite med er om tex lådvolym mm om jag vill sikta på 142+db
                ska som sagt drivas av ett dls a6 steg fram tills jag får tag på ett fetare steg.
                TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Working...
                X