Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framsystem volvo 945...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Framsystem volvo 945...

Hej!
    Har en kenwood KDC 7537+JBL 75.4 som driver ett org framsystem....tycker det låter mesigt i "botten"....är det kenwooden som är klen .....Pioneer DEH 5100UB kanske ger mer tryck????men vilket framsystem ska man ha för att få bra tryck i basregionen.....kör mycket utan baslådan....lyssnade på Amega Q50 i deras demo BMW på Elmia för "många" år sedan....finns det likvärdiga system för mindre pengar................

mvh//Peter

Re: Framsystem volvo 945...

Eftersom du redan idag driver framsystemet på slutsteg så gör nog HUn ingen större skillnad, snarare nya högtalare då.

Amegas kaliber hittar du ingen annan stans.

Dock kan jag rekomendera Impact Rh som ligger på 2lök hos Blekinge bilradio.
    Men frågan är ju hur mycke du vill lägga?
    Jag har kört Rh middarna 40 hz Flat och de funkade kalas bra.
    Mvh
    Jacob Sandström
    www.garaget.org/jackoo
    073 - 048 23 16

Comment

jag tycker du kan köpa ett par JL AUDIO C2 6,5 kit
      Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Om du följer Jakoos råd med Impact RH kit får du bygga om regält, dessa finns bara i 6,5" utförande!

Som det ser ut i dag blir nog Amega Q50 svårslaget, vill du inte lägga 4500:- skulle jag tipsat om Hertz Hsk130 för 2800:-

Den stora skillnaden är upplösningen i diskanten, Amegas nya diskanter är underbara.
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

O fan visste inte att de inte satt 6,5" i dom...
          Lyssnade på amega och nya Hsk i demo ställ förra veckan och de skiljer ju endel mellan kitten så man bör lyssna på dom.

Spara någon månad å köpa dig amega så kommer du aldrig ångra dig
          Mvh
          Jacob Sandström
          www.garaget.org/jackoo
          073 - 048 23 16

Comment

Är det någon större skillnad på Q50/60 ljudmässigt?Kan väl inte vara svårt att modda dörrpanel + ev skära bort plåt för att montera 6,5" kit om det skulle låta bättre?Skulle vara bra om man kunde lyssna på amega innan man beställde....men det finns ingen butik i gbg.

Comment

Originally posted by Turbosvensson View Post
              Är det någon större skillnad på Q50/60 ljudmässigt?Kan väl inte vara svårt att modda dörrpanel + ev skära bort plåt för att montera 6,5" kit om det skulle låta bättre?Skulle vara bra om man kunde lyssna på amega innan man beställde....men det finns ingen butik i gbg.
              Skillnaden ligger i midbasen, i demoställ låter 5 1/4" kitet helt underbart.
              Röster och annat blir sjukt bra, dela högpass vid 60Hz och man kan spela riktigt högt "portade lådor i mitt ställ".
              Men detta beror mer på att man som regel tweakar in suben till kitet, i bil vill man ha betydligt mer smocka i den sååå viktiga midbasen.
              Och det är just det man får vid en bra montering, för det är viktigt med ett 6,5" kit!
              Ge dessa ca 200Watt och dämpa dörrar så spelar det skjortan av det mesta!
              sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Hej!
                Idag plockade jag ur org högtalare o byggde en baffel för 6.5" högtalare...klippte även bort plåten i dörren som var i vägen .....monterade även islagsmutter i baffeln för högtalaren gjorde en seriös monte av ett 6.5 element...(Mds Dyn 6.5?) ...! Tyckte det var SÄMRE bottendrag i detta element...mao...skiljer det så mycket i basen mellan olika 6,5 element......tyckte jag tappade lite detalj jämfört med org högtal............nu vet jag ej vad jad ska köpa......snart ger jag upp ((((
                //peter

Comment

dörrsidorna i 900 serien är skramliga å läcker nått i helvete. nån sorts dämpning av dörrsidan är ett måste. om du väljer bitumen mattor från mekonomen eller dyrare t.ex dynamat osv är ju upp till dig.

Comment

Hej!
                    Idag plockade jag ur org högtalare o byggde en baffel för 6.5" högtalare...klippte även bort plåten i dörren som var i vägen .....monterade även islagsmutter i baffeln för högtalaren gjorde en seriös monte av ett 6.5 element...(Mds Dyn 6.5?) ...! Tyckte det var SÄMRE bottendrag i detta element...mao...skiljer det så mycket i basen mellan olika 6,5 element......tyckte jag tappade lite detalj jämfört med org högtal............nu vet jag ej vad jad ska köpa......snart ger jag upp ((((
                    //peter
                    Du ber om köpråd, går och köper något ingen har rekomenderat!
                    Vad tror du då är fel

Kolla även så du inte har ett högpass filter inkopplat på för hög delningsfrekvens!
                    Last edited by Nonne; August 2, 2009, 09:38.
                    sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Inge skitkastning på MDS nu... spelar själv med sånna NEO5 middar och får dom att prestera riktigt bra i BMW:ns orginalkickar och sen lite silvertejp runt och så det blir tätt.
                      Men detta är ju för visso temporärt, men dom lösningarna brukar kunan bli primära ett bra tag =/

Men som sagt dämpning och tätning av dörrn skulle göra underverk, sen om MDS middar klarar angiven effekt vette fan tråkigt nog. Men det går att få dom att spela hyffsat, dock kör ju jag högpass på 90Hz -12db branthet då jag inte har så mkt volym i mina orginalkickar och sen fått fixa till resten med EQ.

Så även mitt råd är dämpning av dörrn och plåten bakom dörrsidan och sen tar du långa självborrande skruva och drar fast dörrsidan med. du kan även sätta dubbla lager bituminmatta på baksidan av dörrsidan så den blir mkt stabilare och tyngre.

Lycka till
                      OTURSFÖRFÖLJD!!!
                      Bara att bryta ihop och komma igen.

Comment

Tro inte att jag köpt MDS......fick dom av en kompis.....ville bara testa om det gick att få ditt 6,5" kit utan allt för stora ombyggnader...det gick ju utan större problem....det är väl ok att testa ???

Comment

Tro inte att jag köpt MDS......fick dom av en kompis.....ville bara testa om det gick att få ditt 6,5" kit utan allt för stora ombyggnader...det gick ju utan större problem....det är väl ok att testa ???
                          Att testa gör att man kommer långt i erfarenhetsgraden, tyvärr är det både tidsödande samt dyrt!
                          Det gäller även för butiker.
                          Har man tid till detta så är det ett bevis på lite beläggning i verkstaden, eller så är man totalt skadad och inte åker hem i tid
                          sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Tur att man har semester ... gott med lite omväxling från målning o tapetsering som på går i huset..

Comment

Working...
                            X