Announcement

Collapse
No announcement yet.

Match pp86 dsp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Match pp86 dsp?

Hej bilstereoexperter.

Jag har bytt upp mig från en Match pp62dsp till en Match pp86dsp förstärkare till min 2017 passat, framhögtalarna är bytta mot focal vw180 medans bak är original, har även en match pp 10e-q sub i skuffen.

Problemet jag behöver hjälp med är att hur jag än konfigurerar min dsp´s IO sida så får jag inte mina mid högtalare fram att låta, dom funkade perfekt innan så det är inte att dom är trasiga,

Jag har tittat runt på nätet efter svar men inget jag hittar verkar lösa problemet.

Dom inställningar och så jag sett har sett på nätet har tweeter´s på kanal A & B, mid på C & D osv, men hur jag än gör så får jag bara C & D att spela till bakhögtalarna istället för mid fram.

Är det någon med dom rätta kunskaperna i ATF DSP PC-Tool 5 som skulle kunna hjälpa mig med detta?

Mvh Matte

Skulle snarare gissa att det är felkopplat än att det är nåt med mjukvaran.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

Comment

Originally posted by Matteman View Post
      Hej bilstereoexperter.

Jag har bytt upp mig från en Match pp62dsp till en Match pp86dsp förstärkare till min 2017 passat, framhögtalarna är bytta mot focal vw180 medans bak är original, har även en match pp 10e-q sub i skuffen.

Problemet jag behöver hjälp med är att hur jag än konfigurerar min dsp´s IO sida så får jag inte mina mid högtalare fram att låta, dom funkade perfekt innan så det är inte att dom är trasiga,

Jag har tittat runt på nätet efter svar men inget jag hittar verkar lösa problemet.

Dom inställningar och så jag sett har sett på nätet har tweeter´s på kanal A & B, mid på C & D osv, men hur jag än gör så får jag bara C & D att spela till bakhögtalarna istället för mid fram.

Är det någon med dom rätta kunskaperna i ATF DSP PC-Tool 5 som skulle kunna hjälpa mig med detta?

Mvh Matte
      Jag är ingen direkt fan av MATCH så erfarenheten av alla modeller är så där.

Min spontana fundering är om kablagen är samma till båda modellerna och om du inte bytt kablaget om det nu är olika?
      Är kablagen identiska så ligger felet så klart i MIXER, har du fått till det i pp62 borde du även få till det i pp86.

sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
      X